Duitse zenders in HD

• 26 december 2014
  • 8 reacties
  • 1698 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
Zie hier.

Ik lees dat Ziggo de Duitse zenders nu in HD uitzend.

Kan KPN vertellen of KPN ook plannen heeft om de Duitse zenders in HD te gaan uitzenden?

En natuurlijk FOX en FOXLive,  en BBC2, etc.

Ziggo heeft deze ook al een tijdje in HD.

8 reacties

Reputatie 7
Joran heeft in een ander topic (ik kan het helaas niet terugvinden) verklapt dat er komend jaar e.e.a. gaat verbeteren bij itv.

De start van een aantal zaken is ingezet met de introductie van het nieuwe menu / software.

• Voor (een deel van) de hd zenders betere hd streams bij glasvezel
  • Uitbreiding van hd zenders
  • (Deel van) hd v.a. positie 1
  • Zendertoevoegingen
Welke zenders dit dan allemaal betreft is nog niet bekend. Maar waarschijnlijk lijkt me BBC TWO HD, ARD HD en ZDF HD.

Psst, Foxlive m.z. Foxlife

Reputatie 7
Badge +13
PeterG, dat had ik inderdaad ook gelezen.

De reden dat ik het nu naar voren brengt, is dat Ziggo steeds een stap voor is.

Terwijl KPN met Glasvezel een veel beter medium in handen heeft.

Hopelijk gaat Joran snel iets meer vertellen.

Ik ben heel nieuwschierig.

P.S.

Ik blijf zo wie zo bij KPN

Glasvezel 100/100 en all-in-one compleet.

Ik ben een tevreden KPN klant.

Reputatie 4
Badge +6
Ik hoop ook dat deze stap van Ziggo er voor zorgt dat KPN ook FOX HD, SBS9HD, ARD HD, ZDF HD en BBC2HD gaat doorgeven. Als de HD zenders dan ook nog eens op posities 1 en verder komen en/of dat het instelbaar wordt dan is er (voor mij) geen enkele reden meer om over te stappen. Ik vind het kunnen kijken zonder decoder zoals dat bij Ziggo kan mooi, maar KPN biedt veel betere opname- en interactieve functionaliteit. Als het bij KPN met CI+ 1.4 straks ook mogelijk wordt om zonder decoder iTV te kijken dan is het helemaal perfect!
Reputatie 7
Volgens mij moet voor CI (ook 1.4) het signaal via de antenne-coax de tv in. En dat is bij kpn geenszins het geval.

Smart tv's hebben echter een LAN aansluiting.

Er komen, heb ik begrepen, in de loop van 2015 / 2016 nieuwe tv's uit die op die manier kpn (en andere iptv providers) kunnen gaan ondersteunen.

De huidige generatie tv's, ook die nu te koop zijn, zijn daar nog niet geschikt voor.

Het wordt tegen die tijd dus wel een nieuw toestel kopen.

Ik kijk al 12 jaar digitale televisie (toen nog via mr. zap) en heb een settopbox nooit een punt gevonden. Een videorecorder of losse dvd / blu ray speler is tenslotte ook een apart apparaat voor het signaal.

Reputatie 4
Badge +6
CI+ 1.4 staat los van de DVB-C standaard en geldt dus ook voor IPTV waarbij de data via een UTP-kabel of WiFi binnen komt. Zat zelf ook eerst te kijken toen ik dit bericht op Tweakers las: http://tweakers.net/nieuws/99577/kpn-werkt-aan-iptv-zonder-settopbox.html .
Was altijd in de veronderstelling dat DVB-C en CI+ bij elkaar hoorden, maar dat is dus niet (meer) zo.
Nieuwe tv zal wel moeten, maar dan heb ik een goed excuus om een nieuwe te kopen 🙂.
Reputatie 7
Badge +13
PeterG, nee hoor, dat hoeft helemaal niet en inderdaad kan dat ook niet bij KPN..

CI 1.4 maakt gebruik van de Ethernet ingang van je tv.

Dus zonder coax.

Gewoon IPTV, mooi hé.

Alleen "oudere" tv kunnen dit niet.

Welke tv het wel kunnen, moet ook nog bekend gemaakt worden.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Joop,

Op dit moment is nog niet bekend of en wanneer we extra HD zenders gaan doorgeven, en welke dat dan zullen zijn. Zodra we daar meer duidelijkheid over hebben zullen we dat bekend maken.

Groet,

Erik
Badge
joop2011 schreef op 26 dec '14 om 10:05u
Zie hier.

Ik lees dat Ziggo de Duitse zenders nu in HD uitzend.

Kan KPN vertellen of KPN ook plannen heeft om de Duitse zenders in HD te gaan uitzenden?

En natuurlijk FOX en FOXLive,  en BBC2, etc.

Ziggo heeft deze ook al een tijdje in HD.

Ook ik hoop dat KPN de Duitse tv-zenders binnenkort in HD-kwaliteit gaat uitzenden. Op de kanalen 44 en 45 zenden ARD en ZDF regelmatig films en programma's met het logo HD rechtsboven in het scherm uit. Ik noem ARD, ZDF, WDR, NDR, RTL, Arte, etc.

Dus KPN, laat Ziggo niet het lekkers van jouw boterham opsnoepen. Maak er werk van !

Reageer