Beantwoord

Duitse zenders in HD

• 28 januari 2018
  • 9 reacties
  • 366 keer bekeken

Reputatie 1
Wanneer gaat het nu eindelijk eens gebeuren dat de duitse zenders zoals de ARD en de ZDF in HD kwaliteit uitgezonden worden. Het is wel erg achterhaald om ze niet in HD aan te bieden. Ziggo heeft ze wel in HD. Dus het kan wel.

*Admin: titel verduidelijkt
icon

Beste antwoord door Burhan 30 januari 2018, 18:30

Hallo allemaal,

We bieden televisie aan voor klanten. Dus het zenderaanbod moet ook aansluiten op de wensen van onze klanten. We maken daarin afwegingen en maken daarop afspraken met de zenders.

Het is inderdaad zo dat een HD-stream duurder is dan een SD-stream. We kunnen overal wel de beste kwaliteit van afnemen en het liefste ook de rechten om alles online te mogen doorgeven, maar dat is misschien minder gunstig voor de prijs die er dan betaald moet worden. Uiteindelijk moet er een balans gevonden worden tussen kwaliteit en prijs. Het is dan niet realistisch om alles op de hoogste kwaliteit te hebben.

We kunnen niet met elke keuze iedereen blij maken, maar we kijken goed naar de gegevens die we hebben als het gaat om welke zenders het meeste bekeken en gewaardeerd worden door onze klanten. Verzoeken als dit worden ook zeker gezien, want er wordt door alle lagen van KPN op het forum rondgesnuffeld, blijf dus gerust je mening geven over onze diensten.

Elk jaar rond juli wijzigen we wat zaken en wie weet is dit er onderdeel van dit jaar. Dit blijft afwachten.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Helemaal mee eens.
Dan is 't SD ook nog eens heel matig (met 2,5 Mb/s). Bij Ziggo heb ik het ongecodeerde pakket dus de Duitse zenders ook niet HD. Maar wel veel mooier beeld met SD en 4,5 Mb/s.
Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag ik ben daar ook helemaal mee eens. de Duitse zenders IN HD? Ik begrijp hier ook niets van. Maar wie weet komt het nog wel ?
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het sterk het gevoel dat er gewoon niet naar de klant geluisterd word. Dit speelt al zo lang bij de KPN klanten. Het zal wel weer om geld gaan.
SD is zeker goedkoper dan HD. ??

Zie hier
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal,

We bieden televisie aan voor klanten. Dus het zenderaanbod moet ook aansluiten op de wensen van onze klanten. We maken daarin afwegingen en maken daarop afspraken met de zenders.

Het is inderdaad zo dat een HD-stream duurder is dan een SD-stream. We kunnen overal wel de beste kwaliteit van afnemen en het liefste ook de rechten om alles online te mogen doorgeven, maar dat is misschien minder gunstig voor de prijs die er dan betaald moet worden. Uiteindelijk moet er een balans gevonden worden tussen kwaliteit en prijs. Het is dan niet realistisch om alles op de hoogste kwaliteit te hebben.

We kunnen niet met elke keuze iedereen blij maken, maar we kijken goed naar de gegevens die we hebben als het gaat om welke zenders het meeste bekeken en gewaardeerd worden door onze klanten. Verzoeken als dit worden ook zeker gezien, want er wordt door alle lagen van KPN op het forum rondgesnuffeld, blijf dus gerust je mening geven over onze diensten.

Elk jaar rond juli wijzigen we wat zaken en wie weet is dit er onderdeel van dit jaar. Dit blijft afwachten.
Reputatie 1
Maar ja, je hebt het hier over de ARD en de ZDF. De twee toon aan gevende zenders in Duitsland. Dan moet je toch wel boter op je hoofd hebben om die niet in HD aan te bieden. Kijken in SD is niet meer van deze tijd.
Reputatie 7
Badge +18
Ziggo doet ook onverwacht zenderwijzigingen. Jullie hoeven niet steeds aan die 1 juli of 2 juli vast te houden. ARD en ZDF in HD, dan doen jullie de klanten een groot plezier, en dan is het geen weggegooid geld.
Reputatie 1
Kijk zelf graag naar de samenvattingen van het Duitse voetbal. Niet om aan te gluren in SD kwaliteit. Moet ik daarvoor een abbonement om foxsports voor nemen om dan het Duitse voetbal in HD kwaliteit te bekijken .
Reputatie 7
Badge +16
Je kunt overwegen een goedkoop satelliet setje aan te schaffen, ARD, ZDF maar ook het regionale 3e net + nog heel veel andere zenders zijn in HD en gratis te ontvangen. Voor een paar tientjes koop je al zo'n campingsetje. Ik vind de combinatie van Interactieve tv en satellietontvangst een perfecte combinatie.
Reputatie 7
Badge +18
UPDATE: Nieuw in HD per vandaag:
- ARD HD
- ZDF HD
- WDR HD
- NDR HD (alleen met Duits TV pakket van 2,99 euro per maand)
- CNN HD
- Discovery Science HD
- ID
- Boomerang
..🤗

Reageer