Beantwoord

Duitse zenders onderweg bekijken

Wilde het Duitse pakket activeren, maar nu blijkt dat ik onderweg deze zenders helemaal niet kan bekijken.
Als ik het goed gelezen heb zal dat na 1 juli ook niet kunnen.
Als je dan ziet welke (voor mij) buitenlandse flut zenders wel bekeken kunnen worden snap ik dit niet.
Aangezien ik in de grensstreek woon zou ik deze zenders toch wel willen ontvangen.
icon

Beste antwoord door Paul_ 26 juni 2017, 15:17

cpijnappels schreef:

Erg jammer dat dit topic zo vervuild is met andere onderwerpen.
Per 26 juni gaat Ziggo wel Duitse zenders aanbieden voor onderweg.

Het kan dus wel

Ja, excuses daarvoor. Het lokt in ieder geval een discussie uit, dat is wel duidelijk. En wat je aangeeft klopt, het kan wel. Wellicht zal het in de toekomst komen zodra er weer nieuwe afspraken/contracten worden gemaakt met de Duitse omroepen. Maar op dit moment staat het dus niet op planning helaas.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
cpijnappels schreef:

Aangezien ik in de grensstreek woon zou ik deze zenders toch wel willen ontvangen.

Helaas gaat dat via de app of iTV-website van kpn niet lukken. Alle Duitse zenders zijn alleen via de tv-box te krijgen. Er wordt zo weinig naar gekeken (vnml alleen grensstreek) dat KPN ook de duurdere HD streams van ARD en ZDF niet afneemt.
De zenders zenden wel uit via internet (streaming video). Alleen niet alle programma's zijn buiten Duitsland te bekijken i.v.m. rechten.
I.i.g. ARD, ZDF, WDR en NDR hebben streams.
ER wordt wel degelijk veel gekeken naar de Duitse zenders anders kwam KPN niet met een Duits pakket met tv zenders. Een flauwe reactie van een niet KPN werker.Dat er geen ene duitse zender via de app te ontvangen slaat ook nergens op en dan ARD en ZDF niet HD zijn snap ik ook niet.
Reputatie 7
Nou nou, don't shoot the messenger.
Reputatie 6
Badge +10
Flauwe reactie hans b
Ik kan wel zeggen dat PeterG veel af weet mbt KPN zaken.

Je reactie is dan ook misplaatst en we doen allemaal ons best en vooral PeterG.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @cpijnappels en natuurlijk ook de rest. Wat Peter zegt klopt grotendeels wel. Het heeft ook te maken met afspraken/contracten tussen KPN en de contentleveranciers (tv-zenders). Maar zeker ook hoeveel mensen naar de zenders kijken. Hoe het precies zit wordt eigenlijk nooit gedeeld i.v.m. concurrentiegevoeligheid. En zo gaat het met heel veel tv-opties. Denk bijvoorbeeld ook aan opnames kunnen kijken en inplannen via de itv-app. Dat kan ook niet bij elke zender.

Dat gezegd hebbende, laat vooral je wensen weten bijvoorbeeld via dit forum. Als we zien dat bepaalde wensen (zoals HD-versies van de Duitse zenders) vaak voorkomen dan geven we dat zeker aan bij de partijen die erover gaan. Geeft je geen garanties maar het kan in geen geval kwaad.

En Peter is zeker goed op de hoogte van KPN-zaken. 😉
Ik weet niet of mijn reactie misplaatst is.Je mag een mening geven. Ik blijf erbij dat ik het zonde vind dat ARD en ZDF niet HD is
Nou het zou niet alleen fijn zijn voor duitse zenders maar ook hd opnames.

Voor als we op vakantie ben nemen we altijd dingen op in SD maar nu met de HD op 1 actie ben ik mijn SD zenders kwijt waardoor ik niet meer kan opnemen voor de vakantie. Nu kan ik alleen HD opnemen wat niet terug gekeken kan worden via de app

Tevens zijn na deze actie ook alle geprogrammeerde timers niet meer te zien. Het gekke is dat de meeste programmas wel opgenomen worden.

Goede actie maar zeer slechte uitvoering. Zet desnoods de SD zenders op de 700 kanalen waar HD vanaf kwam.
Reputatie 7
Wanneer je bent overgezet naar "HD-vanaf-1" wordt er rekening gehouden met het apparaat waarmee je kijkt. Opnames van HD-zenders worden dan via de ontvangers in HD weergegeven maar via slimfoon en tablet in SD. Dat gebeurt automatisch en is dus een verschil met de situatie van vóór de omzetting waarin inderdaad een HD-opname niet via slimfoon of tablet weergegeven konden worden. Wat ik heb begrepen (ik heb zelf nog geen HD-vanaf-1) is dat het na de omzetting soms een aantal dagen kan duren voordat je ook opnames via andere apparaten kunt kijken.

Het w88 is natuurlijk op het moment dat ook via slimfoon, tablet (en browser) opnames in HD bekeken kunnen worden en die automatische omzetting niet meer nodig is.
Reputatie 7
Badge +23
hans b schreef:

Je mag een mening geven. Ik blijf erbij dat ik het zonde vind dat ARD en ZDF niet HD is

Daar heb je volledig gelijk in. Geef vooral je mening over dit soort dingen.

Hey @Icepick1982, Henk geeft al wat goede uitleg. Zodra "HD-op-1" actief is neem je op in HD- én SD-kwaliteit. Dus je plant bijvoorbeeld een HD-opname in via de tv-ontvanger en je kan 'm in SD bekijken via de itv app. Dit gaat trouwens niet dubbel van de opname ruimte af. Wat wel even apart kan zijn in het begin is dat als je nu een serie-opname hebt ingepland voor de 7xx-serie is dat je geen icoontje ziet staan na de omzetting. Dat is wat er bedoeld wordt met "geprogrammeerde timers" denk ik? De opnames worden wel gewoon gedaan inderdaad.

Wanneer een uitzending wordt opgenomen met de itv app, wordt deze ook opgenomen in alle formaten. Het formaat waarop een opname wordt afgespeeld hangt af van de tv-ontvanger waarop de opname wordt afgespeeld. Wanneer een opname wordt afgespeeld op de itv app, wordt deze altijd afgespeeld in SD formaat. In ieder geval tot we HD via de app gaan ondersteunen.
Reputatie 7
@Icepick1982,
Henk heeft prima uitgelegd dat wat je in HD opneemt op de ontvanger je via de app in SD terug kunt kijken.
Ook als je thuis, qua bandbreedte, 1 ontvanger HD hebt en 1 in alleen SD is dat na de omzetting alleen maar makkelijker. De HD ontvanger speelt het HD af en die andere in SD. In de oude situatie (HD v.a. 701) moet je dubbel opnemen.
Waarschijnlijk kun je de 'oude' SD planningen nog terugzien in de app (of via de website).

@hans b schreef:
Ik weet niet of mijn reactie misplaatst is.Je mag een mening geven. Ik blijf erbij dat ik het zonde vind dat ARD en ZDF niet HD is

Hier ben ik het helemáál mee eens. Vooral met sportevenementen vind ik het jammer. Verder kijk ik nooit naar Duitse zenders. Die programma's zijn ook op "onze" zenders met origineel Engels gesproken en ondertiteld. Dat nagesynchroniseerde doet pijn aan mijn oren 😛
Heb idd vandaag al contact gehad met KPN om dit na te vragen. Hoorde daar idd ook dat het in twee formaten wordt opgenomen. Wel jammer dat dit eerst uitgevonden moet worden en dan pas via de klantenservice of hier op het forum uitgelegd wordt en niet meteen naar de klanten gecommuniceerd wordt.
Kan toch weer vele boze reacties en telefoontjes voorkomen.

Nu nog een compensatie voor het verdwijnen van zenders maar wel meer moeten betalen.
In elk geval bedankt voor de reacties en uitleg.
Reputatie 7

@Icepick1982 schreef:
Nu nog een compensatie voor het verdwijnen van zenders maar wel meer moeten betalen.

Daar staat de snellere internetverbinding tegenover. Die wordt of is al verdubbeld. (bij een klein deel van de klanten is dit door beperkingen bij DSL niet mogelijk)
Van 20/2 naar 40/4 (in de praktijd is dat bij mij 45/30)
Van 60/6 naar 80/8
Reputatie 7
Badge +23
Als het goed is krijgt iedereen die omgezet wordt naar "HD-op-1" een e-mail met uitleg en een verwijzing naar www.kpn.com/hdop1. Daar staat het ook uitgelegd. :)

Het kan dus wel
Reputatie 7
Badge +23
cpijnappels schreef:

Het kan dus wel

Ja, excuses daarvoor. Het lokt in ieder geval een discussie uit, dat is wel duidelijk. En wat je aangeeft klopt, het kan wel. Wellicht zal het in de toekomst komen zodra er weer nieuwe afspraken/contracten worden gemaakt met de Duitse omroepen. Maar op dit moment staat het dus niet op planning helaas.

Reageer