Beantwoord

Dvd speler aansluiten

• 9 november 2017
  • 6 reacties
  • 4093 keer bekeken

Hai

Leuk die nieuwe televisies maar er zit geen scart aansluiting op..... op het KPN kastje wel!! Werkt het als ik de dvd speler op het KPN kastjeaansluit en word het beeld en geluidsman automatisch doorgestuurd via de bestaande HDMI aansluiting?

Thx
icon

Beste antwoord door Giant2000 9 november 2017, 12:00

Voor zover ik weet kan dat niet. De SCART op de tuner is een uitgang en te gebruiken voor "oude beeldbuis tv's" zonder HDMI en opnames te maken met een DVD/HDD recorder. Is er geen andere ingang mogelijkheid op je tv? Welk merk/model tv heb je, misschien kan ik even voor je kijken.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Voor zover ik weet kan dat niet. De SCART op de tuner is een uitgang en te gebruiken voor "oude beeldbuis tv's" zonder HDMI en opnames te maken met een DVD/HDD recorder. Is er geen andere ingang mogelijkheid op je tv? Welk merk/model tv heb je, misschien kan ik even voor je kijken.
Het is een Pioneer DVD speler weet dat hij van voor 2002 is

En de TV is een Samsung 6510 (zie bijlage)

Ik zie net ook dat er scarts/HDMI kabels zijn is dat misschien een oplossing?

Bedankt alvast!
Reputatie 7
Badge +16
Bij de specs staat dat er een Composite In opzit, deze moet je gebruiken voor je DVD speler. Maarrr... voor zover ik weet heeft Samsung losse SCART adapters die achter in je tv aangesloten moet worden. Hieraan kan je dan een eigen SCART-SCART kabel aansluiten.

Ook deze site kan je misschien verder helpen: http://www.kabelblog.nl/tv-zonder-scart-aansluiting/
Oké geloof dat ik heel blond ben wat is composite?

Ik zal straks deling even bekijken

Bedankt voor zover alvast 🙂 😃
Reputatie 7
Badge +10
Oké geloof dat ik heel blond ben wat is composite?
Mwah, heeft niks met blond zijn te maken dus je kunt gerust adem halen 😉. Dit is een technische term voor een rood, wit geel tulpstekker kabel.

Hahaha thx!

Reageer