Vraag

DVS (draadloze verbindingsset) werken niet naar behoren

  • 12 January 2019
  • 13 reacties
  • 444 keer bekeken

Reputatie 1
Ik maak al jaren tot grote tevredenheid van een draadloze verbindingsset om TV te kijken.
Tot ik ongevraagd op verzoek van KPN eind december 2018 over moest stappen naar Experia Box V10a.
Vanaf dat moment frequent stilstaande beelden en vertraagd geluid op mijn TV.
Modem resetten hielp niet. DVB's resetten hielp niet.
Op advies van callcenter DVB's laten testen bij KPN Winkel. Waren o.k.
Op advies van KPN Winkel nieuwe TV ontvanger geïnstalleerd. Geen oplossing.
Op advies van callcenter nieuwe DVB's ontvangen. Geen oplossing.
Wie heeft tips?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hier exact hetzelfde probleem. Net oude (goed werkende) experia box en nu geen verbinding modem en tv. Het lijkt er op dat de v10a niet om kan gaan met dvb kastjes.
Op zoek naar oplossing.
Reputatie 7
Tot ik ongevraagd op verzoek van KPN eind december 2018 over moest stappen naar Experia Box V10a.
Welke Experia Box had je hiervoor?

Net oude (goed werkende) experia box en nu geen verbinding modem en tv.
Welke Experia Box was jouw oude goed werkende Experia Box?
Reputatie 1
Tsja, heb de vorige Experia Box op moeten sturen (wat op zich natuurlijk goed is qua recycling). En heb van de vorige geen gegevens meer in mijn bezit. Volgens mij was die van 2014 (want toen ben ik overgestapt naar TV van KPN).
Reputatie 7
Tsja, heb de vorige Experia Box op moeten sturen (wat op zich natuurlijk goed is qua recycling). En heb van de vorige geen gegevens meer in mijn bezit. Volgens mij was die van 2014 (want toen ben ik overgestapt naar TV van KPN).
Kijk anders eens op https://www.kpn.com/faq/9355
Reputatie 1
Op basis van de foto's op https://www.kpn.com/faq/9355 lijkt het er verdacht veel op dat ik een TG789 had. Heb ook nog even in MijnKPN gekeken, maar daar staat niets over het modem welke ik gebruik.
Reputatie 7
Dan snap ik waarom jouw Experia Box vervangen moest worden.
Heb jij in jouw netwerk een switch of een tweede router opgenomen?
Zo ja, welk merk en type?
Reputatie 1
Nee, geen switch en ook geen tweede router.
Mijn modem staat in de studeer/werkkamer.
Draadloos laptop werkt uitstekend en ook draadloos muziek luisteren.
Ja ook wij hebben hem net geretourneerd. Nieuwe v10a werkt helemaal. Alleen tv kastje verbonden via dvb geeft aan geen verbinding met modem te hebben. Zal zondag even tijdeijke kabel er tussen doen om te checken of het inderdaad de dvb units zijn.
Reputatie 1
TV uit: lampjes op beide DVB's zijn wit.
TV aan: DVB bij TV lampje is eventjes rood, langduriger rood of uit. En heel af en toe wit. DVB bij modem meestal wit.

TV via kabel rechtstreeks aansluiten op modem werkt bij mij prima.
Kabel direct werkt ook niet. Modem wifi erg instabiel. Morgen een pkn monteur
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Jur2 en @Photr64, welkom! Wat irritant lijkt me dit! Goed dat jullie je hier melden. Willen jullie je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan geef ik in ieder geval intern door dat jullie hier tegenaan lopen. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat de monteur gaat doen of zegt. Wil je me dat laten weten? Dan kan ik vanuit daar wellicht nog andere acties ondernemen.
Reputatie 1
Op 5 februari komt bij mij een monteur op bezoek voor een upgrade van de lijnsnelheid. Ik wacht even af of dat gaat helpen. Tot die tijd gebruik ik een directe kabel (onhandig, maar werkt wel).
Reputatie 7
Badge +30
Klinkt ook goed, Jur! Fijn dat je het even laat weten. Mocht ik in de tussentijd, of daarna, nog iets voor je kunnen doen, geef je maar een gil.