Beantwoord

DVS maakt geen verbinding

  • 4 August 2019
  • 7 reacties
  • 586 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Hallo KPN Medewerker,

Ik heb het zelfde probleem en werkelijk van alles al uitgeprobeerd
Paar jaar geleden had ik dit probleem ook al , toen heb ik die mogen omruilen.
De DVS650 maakt werkelijk geen verbinding met elkaar.
Heb hiervoor ook KPN gebeld en toen ook van alles uit geprobeerd.
Ik heb schijnbaar geen garantie meer op de DVS650 adapters, omdat ik deze vorige keer al heb moeten omruilen.
Mijn conclusie is dat ze na een jaar of 2 gewoon niet meer goed functioneren.
Er is in huis niets maar dan ook niets veranderd wat betreft het stroom gebeuren.

Ik ben bang als ik een nieuwe DVS zou kopen dat ie dan weer geen verbinding met elkaar zou maken.

Mijn eerste DVS hebben ongeveer 6jaar gewerkt.

Met vriendelijke groet,
Huub
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 August 2019, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19
Het blijven onvoorspelbare dingen die draadloze verbindingssets. Kabels trekken is de enige oplossing. Het is een berg werk maar je krijgt er geen spijt.
Bedankt Joep voor de reactie.

Alle Providers maken reclame met gegarandeerd overal wifi en/of Lan in en rondom de woning!!!!!
Vandaar dat ik dit meld op de forum.
En inderdaad kabel trekken is nog het beste.
In dit geval heel veel werk naar tuinhuis toe en heel veel boomwortels.

Groeten Huub
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Huub! Een draadloze verbindingsset kan fantastisch werken, maar er zijn wel wat factoren van belang daarbij. De belangrijkste is het stroomnet. Die moet natuurlijk van goede kwaliteit zijn. Daarnaast is het ook het beste als de adapters op dezelfde groep zijn aangesloten. Verder kunnen andere apparaten ook voor storing zorgen, ledlampen specifiek, maar hoe meer apparaten, hoe meer kans op storing.

Het is ook zeker mogelijk dat de adapters zelf defect zijn geraakt. Je hebt twee jaar garantie op elk apparaat dat je bij ons koopt, dus ook de draadloze set. Maar, als je dit vaker hebt, dan zou ik toch inderdaad gaan kijken naar mogelijkheden voor een bekabelde aansluiting in plaats van opnieuw een set adapters.
Badge
Ook hier de DVS650 Devolo/KPN (sept. 21ste) met geen mogelijkheid om weer te laten werken. Vanaf nieuw waren het al ondingen die constant verbinding hic-ups gaven. En!? Bij gebruik (inderdaad) van LED lampen met travotjes op het huis net bvb de hal/toilet/kamer lampen, de DEVOLO"S laten het direkt afweten. Wat een triest produkt. Sorry.
Reputatie 7
Badge +24
In de kliko gooien en gewoon een kabel trekken.
Reputatie 7
Badge +9
Ikzelf heb allemaal c6 KABELS naar boven EN beneden IK moet zeggen storing 0 die devolos nooit meer puff díe via het licht nét met alle díe aparaten storing geven VOOR al magnetron en die nieuwe lampen. dús KABELS dat IS de oplossing 👍😀
Reputatie 7
Badge +28
@Zer07jk Het is helaas een feit dat homeplugs (zoals de DVS) hinder kunnen ondervinden van schakelende voedingen, die vooral in LED lampen zijn te vinden of in de oplader van je mobiel. Daar is geen directe oplossing voor, behalve om de adapters indien mogelijk over dezelfde stroomgroep te laten lopen. Als de verbinding al matig is kan elke afwijking in het stroomnetwerk zorgen voor storing. Je kunt de devolo Cockpit - devolo AG gebruiken om inzichtelijk te krijgen wat de verbindingssnelheid is en wat de invloed is van de LED verlichting. Ook kun je hiermee makkelijk testen of een ander stopcontact invloed heeft op de verbinding.