Beantwoord

DVS omruilen

  • 6 September 2019
  • 6 reacties
  • 396 keer bekeken

Hi!
ik heb hetzelfde probleem als Inge met de tv-ontvangers. Ik hoor graag hoe het gelukt is deze kosteloos om te ruilen, want KPN wilt hier €80 voor hebben...
alvast bedankt!

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 September 2019, 11:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Jet81
Probeer het eens om de Motorola om te ruilen via de service tool Apparatuur wisselen.
Die apparatuur krijg je in bruikleen, dus van aanschaffen kan geen sprake zijn.
Dank voor je snelle reactie RBxx!
De Motorola heb ik eerder deze week vervangen maar het probleem is nog niet opgelost. Het zit in de witte verbindingsset. Wij zijn al zo lang klant dat we deze destijds incl kabel hebben ontvangen en KPN zegt dat we deze kabel zelf hebben aangeschaft wat dus echt niet zo is.
Een nieuwe draadloze set kost €80, maar wat je zegt alles is in bruikleen en je betaalt er indirect al iedere maand voor. Hoor graag of er een oplossing is...
Reputatie 7
Badge +21
De apparatuur zoals Experia Box en iTV ontvanger wordt in bruikleen verstrekt.
Andere zaken zoals de draadloze set vallen daar niet (meer?) onder. Als forum-lid en KPN klant weet ik niet hoe dat vroeger was. Een KPN moderator zal hier binnen 1-2 dagen reageren.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Jet81, welkom! Goed dat je je vraag op het forum stelt. Wel merk ik wat verwarring. In het topic waarin je reageerde, ging het over de tv-ontvangers. Die heb je in bruikleen en de kosten zitten in het abonnement, waar je maandelijks voor betaalt. De DVS, draadloze verbindingsset, waar jij het nu over hebt, koop je gewoon zelf. Dit kan bij KPN, maar dat hoeft niet. Je betaalt hier in ieder geval geen huur o.i.d. voor en ze zijn echt van jou. Op het moment dat deze defect zijn, zul je zelf nieuwe aan moeten schaffen. Mocht er nog garantie op zitten, kan je contact opnemen met Ceva Logistics. Zij helpen je er dan verder mee.

Je geeft zelf aan dat je al heel lang klant bent, het is dus goed mogelijk dat apparatuur defect raakt. Dat gebeurt soms. Je kunt in ieder geval eens proberen om ze opnieuw te koppelen, wellicht krijg je het toch weer aan de praat. Een andere optie is het trekken van een kabel van de Experiabox naar de tv-ontvanger. Bekabeld geniet namelijk altijd onze voorkeur. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?
Hi Marcia, dank voor je reactie!
Het gaat om de verbindingsset, maar deze hebben wij destijds bij het abonnement gekregen inclusief kabel. Het is toch raar dat je deze nu apart moet aanschaffen omdat je ze bij een kpn abonnement wel nodig hebt?
Reputatie 7
Badge +30
Ik weet zelf niet beter dan dat je deze altijd los aan moet schaffen. Het is mogelijk dat we eens een actie hebben gehad, dat je deze als nieuwe klant gratis erbij kreeg, het blijft echter een losstaand product die je zelf aan kunt schaffen. Je bent niet verplicht om deze af te nemen. Je interactieve tv, en daarmee je KPN abonnement, werkt ook zonder de verbindingsset. Je zult daarvoor dus wel een kabel van de Experiabox naar de tv-ontvanger moeten leggen.