Beantwoord

DVS/TV storingen. Beeld hapert.

  • 22 June 2021
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Hoi,

Wij hebben boven niet de mogelijkheid om het KPN kastje bedraad aan het modem te leggen. Om die reden maken we gebruik van de DVS kastjes, maar deze stoort regelmatig en niets lijkt te helpen. 

Heeft er iemand tips? Ik word er gek van en sta haast op het punt om op te stappen om deze reden. Als je belt neemt niemand je klacht serieus.  Verder dan aan/uit zetten komen ze niet. Ik hoop dat iemand kan helpen.

icon

Beste antwoord door NHendriks 22 June 2021, 07:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Aan storingen met een DVS valt helaas weinig te doen. Het internet wordt over het stroomnet gestuurd en het stroomnet is niet afgescheiden van de buren of anderen in de staat. Dimmers, energiebesparende apparatuur, magnetrons, defecte voedingen en ga zo maar door geven allemaal ruis af op het stroomnet. De kans is aanwezig dat de storingsbron te groot is geworden en daardoor de verbinding tussen de twee DVS’en niet optimaal is.

 

Ik zeg met DVS altijd dat het jaren goed kan gaan, maar het kan ook ineens stoppen met werken door bovenstaande storingsbronnen. Alleen als het echt een heel oud DVS-setje is (de DVS200) zou het vervangen van de set nog wel eens willen helpen maar als dat niet het geval is dan vrees ik dat er over het algemeen weinig aan te doen is.

 

Zit de DVS in een stekkerdoos of direct in het stopcontact? Worden de naastgelegen stopcontacten ook gebruikt of zijn die vrij? Dat wilt namelijk ook wel eens de storing verhelpen.

Betreft hier een DVS1200 op een enkel stopcontact in de meterkast en een achter de TV op een dubbel stopcontact met enkel de DVS en het KPN kastje. In de winkel wordt het verkocht als een top setje, maar er zijn dus wel degelijk enkele problemen bekend...

Badge +19

Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Wellicht kan je daar iets mee. Maar data versturen via een stroomkabel is gewoon niet zoals het hoort. Daar gebruik je een utp kabel voor.