Beantwoord

DVS verbinding verbreekt als laptop aanstaat

  • 16 November 2019
  • 14 reacties
  • 270 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

bij ons verbreekt de dvs 1200 de verbinden met de 1200 boven als de laptop van mijn vriendin aanstaat

wat kunnen wij hier aan doen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door KeesYagi 21 November 2019, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

de Devolo 1200 gaat in de slaapstand...
Dit kun je uitschakelen met Devolo Cockpit .(programma googelen )..naast de adapter staat een klein vierkantje ...daar kun je de optie's wijzigen ( Voor het gekozen PLC-apparaat is de stroombesparingsmodus uitgeschakeld.)
Badge +19

Een kabel trekken als je internet wil zonder problemen. Devalo's kunnen handig zijn maar zijn zo gevoelig voor storingen.

Reputatie 1
Badge

Hoi joep het gaat erom dat als de laptop van mijn vriendin aanstaat dat ik boven geen tv ken kijken

dan verbreekt de dvs de verbinding met de slaapkamer

Hoi joep het gaat erom dat als de laptop van mijn vriendin aanstaat dat ik boven geen tv ken kijken

dan verbreekt de dvs de verbinding met de slaapkamer

Hallo @Robert1962 , KPN adviseert bij de Devolo's ook óf voor internet gebruiken óf voor tv kijken, niet voor beide toepassingen tegelijk.

 

Reputatie 1
Badge

Hoe kan ik dit dan apart maken

Hoe kan ik dit dan apart maken


Hallo @Robert1962 , tijdens het internetten géén tv kijken of tijdens het tv kijken niet internetten.

Naar de tv een LAN-kabel leggen of naar de PC een LAN-kabel leggen, dan kun je met 1 van beide van de Devolo's gebruik maken.

 

Reputatie 1
Badge

en zou het misschien helpen als ik de wifi op een andere frequentie zou zetten zodat de dvs1200  het signaal niet meer stoort?

Hallo @Robert1962 , die Devolo's hebben toch geen ingebouwde WiFi?

En mochten ze dat wèl hebben dan meteen uitschakelen.

Het gaat er om dat er 2 soorten signalen tegelijk in het stroomnetwerk tussen de Devolo's stromen en het signaal voor ‘gewoon’ internet kan het tv-signaal via het stroomnet verstoren, afhankelijk van de kwaliteit van het stroomnet kan dat in meer- of mindere mate.

Vandaar dat KPN bij de installatie van de Devolo's ook als 1e adviseert: kies voor 1. internet ÓF tv, ga dan verder met de installatieinstructies.

De Devolo's blijven altijd een hulpmiddel/lapmiddel voor communicatie, zeker de gevoelige communicatie zoals tv-signalen en blijft bekabeld aansluiten altijd de voorkeur houden.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Robert1962 Goed dat je deze vraag hier neerlegt. Ik zie dat de mede forumgebruikers ook al een aantal reacties hebben achtergelaten. Het lijkt er op dat de laptop waar het om gaat het signaal van de Devolo's verstoord. Maakt het in deze situatie nog uit waar de laptop van je vriendin zich bevindt? En zit op het moment van de verstoring de laptop aan de lader?  Het wifi kanaal aanpassen zal in dit geval niet helpen, aangezien je draadloze verbinding set bekabeld aangesloten is op de Experiabox. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Rutger

 

Ja waar de laptop staat hij bllijft het  devolo signaal storen en hij is aan de oplader aangesloten maar de laptop is onbekabeld en  gaat dus via de wifi wij hebben die dvs 1200 voor de tv  van beneden naar boven en niet als wifi versterker

Reputatie 7
Badge +15

@Robert1962 Duidelijk. Is er een mogelijkheid om te controleren of het probleem zich ook voordoet als de laptop niet aan de lader ligt? 

Reputatie 1
Badge

ja dat kan ik ff proberen

 

ik heb het geprobeerd en als ik de oplader eraf haal dan komt de verbinding van de dvs  met boven weer tot stand

 

 

Bij het lezen van je vraag in het eerste bericht dacht ik hier gelijk aan.

De voedings adapter zet stoorsignalen op het elektriciteit net, dat zou niet zo moeten zijn, maar de fabrikanten is er veel aangelegen om met zo min mogelijk onderdelen toch het gewenste resultaat te bereiken en dan worden filters en zo even “vergeten”.

Aan de andere kant, het elektriciteitsnet is niet bedoeld om data te transporteren.

Dus, zoals ik (en anderen) hier vaker schrijven, de oplossing voor geen kabel, toch een kabel :-)

 

Reputatie 7
Badge +15

@Robert1962 Dan is het inderdaad zoals @KeesYagi beschrijft. De lader van de laptop is een storingsbron op het signaal van de draadloze verbinding set. Handig is in deze situatie dan denk ik ook om de laptop alleen te laden als de draadloze verbinding set niet gebruikt wordt. Het beste is natuurlijk wel, zoals hierboven ook al genoemd toch om bekabeld aan te sluiten.