Beantwoord

DVS650 middelste lampje brand niet wat ik ook probeer

  • 13 June 2019
  • 5 reacties
  • 4150 keer bekeken

Goedemiddag,

sinds gisteren geeft de TV ontvanger foutcode F143. Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het probleem niet opgelost. Ik heb de test met de schone verbinding , de test met de verbindingsset op 1 stekkerdoos en de instructies bij 'Foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843, geen verbinding', maar het middelste lampje brand niet. Ik heb 3 draadloze verbindingsets DVS650 waarvan 2 in gebruik voor de TV in de woonkamer, maar welke combinatie ik ook probeer brand het middelste lampje niet.

Wat mij ook opvalt is dat als ik 3 to 5 seconden op het reset-knopje druk, het power lampje niet gaat knipperen (op geen van de verbindingssets).

Ook heb ik al een week of vier een storing met de ontvangst van de zenders (een foutmelding op de TV), maar bij het herstarten van de Experiabox V10A ging het weer goed.

Kan het zijn dat alle 3 de verbindingssets defect zijn? Is er misschien wat anders aan de hand? Wat kan ik nu het beste doen?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 14 June 2019, 19:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Ephraim, welkom hier.

Zou je dit eens willen proberen als je dit nog niet hebt gedaan? Inclusief 10 minuten stroomloos maken. Dat alle 3 adapters defect is mogelijk maar die kans lijkt mij vrij klein.

Haal alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact en laat ze 10 minuten stroomloos. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer. Nadat je dit gedaan hebt zul je zien dat de verstoringen voorbij zijn.
Reputatie 4
Badge +6
Hoewel de DVS650 een end-of-life product is zou je kunnen proberen de devolo Cockpit te installeren.

Hiermee wordt er automatisch gekeken of er een software/firmware update beschikbaar is en kun je gemakkelijk verbindingen herstellen bij problemen. Je kunt de devolo Cockpit hier kosteloos downloaden.
Reputatie 7
Badge +24
Ephraim, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Dankjewel allemaal voor jullie reactie! In de tussentijd heb ik een kabel aangesloten en ik kan weer TV kijken.

@Alex_P : Jouw advies heeft niet geholpen.

@TimovanAlen : Ik zal een keer de devolo Cockpit installeren en uitproberen. Wie weet krijg de boel weer aan de praat.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel allemaal voor jullie reactie! In de tussentijd heb ik een kabel aangesloten en ik kan weer TV kijken.

@Alex_P : Jouw advies heeft niet geholpen.

@TimovanAlen : Ik zal een keer de devolo Cockpit installeren en uitproberen. Wie weet krijg de boel weer aan de praat.


Dan begin ik toch te vermoeden dat 1 van die adapters defect is. Wanneer je ze in elkaar steekt en op stroom zet zouden ze altijd gekoppeld moet kunnen met een werkend lampje in het midden.