Een eigen router gebruiken voor iTV

• 28 november 2014
  • 3 reacties
  • 550 keer bekeken

Op dit moment is de situatie zo dat ik een router gekocht heb.

Dit omdat het wifi op de experiabox niet voldoende snelheid bied en gewoon traag is.

Inmiddels de Linksys EA6400 hier staan, en wifi werkt prima.

Nu wil ik alleen ook mijn Motorola tuner via LAN aansluiten op de router. (als dit werkt)

De oude situatie was: Experiabox --> Switch --> iTV tuner.

De nieuwe situatie is: Experiabox --> Router --> iTV tuner.

Nu gaat de iTV tuner opstarten en blijft hij hangen op "opstarten, dit kan 10min duren".

En op de router word die wel gevonden.

Maar het werkt dus niet, zou er een mogelijkheid zijn dat dit wel werkt?

(Een oplossing is waarschijnlijk: Experiabox --> Switch --> Router / iTV Tuner.

Maar liefst wil ik de switch er tussen uit hebben.)

3 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Eerder topic met vrijwel dezelfde titel (duidelijke titel dus) staat gemarkeerd als opgelost. Daar staat dus een oplossing in.

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/iTV-via-router-aansluiten/m-p/187623/highlight/true#M14177

Reputatie 7
Ik heb een Linksys EA6500. Die heb ik als bridge gekoppeld aan de EB. Daarmee vervallen een aantal mogelijkheden van de EA6500 (zoals beheer op afstand) maar omdat ik hem toch alleen maar als Access Point gebruik vind ik dat niet zo erg. SSID en Wi-Fi w8woord van zowel EB (V9 in de meterkast) als de EA6500 (op de tweede verdieping via Cat6) zijn bij mij gelijk. Daardoor heb ik een redelijk evenwichtige spreiding van Wi-Fi in mijn hele huis. Beide iTV-ontvangers zijn bij mij wel direct (bekabeld) op de V9 aangesloten.

Reputatie 7
Dat gaat helaas niet werken omdat de KPN TV ontvangers in een heel ander "subnet" zitten.

De IP adressen van KPN TV ontvangers zitten in de reeks 10.x.x.x terwijl alle computer apparatuur in de reeks 192.168.2.x zitten.

Dit gaat gewoon niet werken met een tweede router aangezien die maar één subnet kunnen verwerken.

Je zult de TV ontvangers altijd rechtstreeks (of via een switch) op de Experia Box moeten aansluiten.

Reageer