Beantwoord

Een lang programma pauzeren

• 13 oktober 2012
  • 6 reacties
  • 14122 keer bekeken

In de handleiding van de Motorola 1853 staat: Tijdens een live uitzending kun je een pauze inlassen. Je zet dan het beeld stil. Ondertussen wordt de uitzending gedurende maximaal een uur opgenomen. Als je na bijvoorbeeld vijf minuten weer verder wilt kijken, start je de uitzending vanaf het punt waar je gebleven was. Je kijkt op dat moment vijf minuten achter de live uitzending aan.

Toen ik dat de eerste keer las dacht ik dat ze dit fout beschreven hadden. Ik dacht dat ze bedoelden te schrijven dat je niet langer dan een uur kunt pauzeren maar er staat letterlijk dat er niet meer dan een uur opgenomen kan worden. Maar als je een minuut pauzeert en je start daarna de opname, dan blijft het apparaat opnemen, want je loopt achter de live-uitzending aan. Zoals ze het letterlijk beschrijven werkt zo'n opname niet als het langer dan een uur achter die live-opname aan moet lopen!! Dat zou betekenen dat je een programma dat nog langer dan een uur duurt niet kunt stilzetten en daarna geheel kunt afkijken. Ik heb nog geen ervaring met dit apparaat, maar weet iemand hoe dit zit?

icon

Beste antwoord door jeroen3 13 oktober 2012, 16:05

Hij neemt altijd maximaal één uur op vanaf het moment dat je de zender begint te kijken.

Dus waar in dat buffer jij gaat kijken maakt niet uit. Als het maar tussen nu en -1 uur zit.

Als het vol zit, wordt het oudste gewoon weggegooid.

Je kunt dus één uur pauzeren en nog 500 uur tv kijken, je loopt dan alleen één uur achter.

Het 8 uur journaal zie jij dan om 9 uur.

Zo ingewikkeld is het niet.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
In het apparaat zit een buffer, in dit buffer past één uur televisie.

Bij live tv zit hier slechts enkele seconden in, om eventuele foutjes in het netwerk op te vangen.

Echter, als je op pauze drukt speel je het niet meer af, dus blijft het buffer vullen totdat het vol is.

Daarna loopt het punt waar je gepauzeert hebt gewoon verder. Hij slaat de tv stream dus maximaal één uur op.

Dat betekent dat als je om 1.00 uur pauzeert, je tot maximaal 2.00 uur kan wachten om te hervatten op het tijdstip waar je gepauzeert hebt. Hervat je het om 2.15 uur, dan is het punt waar weer je begint met kijken 1.15 uur en het niet tijdstip waar je gepauzeert had. Maximaal één uur terug dus. En mis je dus het stuk tussen 1.00 en 1.15.

Als je langer wilt pauzeren moet je de opname knop gebruiken, en het later terugkijken via opnames. Hier heb je wel het opname pakket voor nodig.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Jeroen3. Duidelijk wordt uit jouw antwoord dat je niet langer dan een uur kunt pauzeren. Wat voor mij nog niet duidelijk is of je kunt pauzeren en daarna een nog twee uur durend programma kunt afkijken.

Zodra je pauzeert gaat de buffer waar jij over sprak zich vullen. Als je na een kwartier weer gaat kijken dan blijft hij de buffer toch vullen? De rest van het programma kan na een pauze namelijk niet meer live uitgezonden worden, dus moet de rest van het programma opgenomen worden. Als de buffer zoals je schrijft maximaal een uur kan opnemen, dan kun je een programma dat na een pauze nog meer dan een uur duurt, toch niet meer in het geheel afkijken? Of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 4
Badge +1
Hij neemt altijd maximaal één uur op vanaf het moment dat je de zender begint te kijken.

Dus waar in dat buffer jij gaat kijken maakt niet uit. Als het maar tussen nu en -1 uur zit.

Als het vol zit, wordt het oudste gewoon weggegooid.

Je kunt dus één uur pauzeren en nog 500 uur tv kijken, je loopt dan alleen één uur achter.

Het 8 uur journaal zie jij dan om 9 uur.

Zo ingewikkeld is het niet.

Ik snap 'm Jeroen: je zuigt het glas leeg, maar ondertussen wordt het weer gevuld. Bedankt.

Hoi GWA en Jeroen3,

Ik kan niet oordelen over tv via glasvezel, maar wel over interactieve tv.

Zojuist met de helpdeks gebeld, de derde keer deze week.

Probleem is dat ik mijn 1853 om 19:30 stil (RTL nieuws) en doe nog ff wat dagelijkse dingen (kinderen naar bed e.d.)

Als deze liggen kijk ik het nieuws en stopt na ca 10 minuten GTST compleet (beeld loopt vast en de ontvanger reageerd niet meer).

Antwoordt van de helpdesk (na het resetten van expreria box en wisseling van de ontvanger) dit is de geprogrammeerde functionaliteit. Er wordt een uur opgenomen (half uur in HD) er worden geen opnamen overspoeld. Dit wordt wel in de oudere harddisk recorders gedaan NIET in de 1853.

Heb hierover meteen een klacht ingediend, echter bleek er geen PATCH in de maak welke dit probleem gaat oplossen. Sterker nog, er komen nauwelijks klachten hierover binnen.

Aangezien wij eerder beschikten over een harddisk recorder en begin van de avond de uitzendingen tot maximaal een 1 uur pauzeerden en dit geduurde de avond "wegkeken" is dit een groot gemis (zo zie hoeveel je reclame voorgeschoteld krijgt - een uur is dan binnen 4 uur weg!)

Kortom, na een uur stopt je uitzending!

Reputatie 4
Badge +1
Dat is gek. Hier deed hij dat namelijk wel. Zou ik niet de nieuwste software hebben?

Reageer