Een mogelijke oplossing voor fout 3025

  • 27 July 2019
  • 6 reacties
  • 108 keer bekeken

Ondanks een fout die niet op te lossen was door de Experia Box te resetten, is het toch gelukt om de opname te bekijken. De fout trad op bij alleen 1 opname van de BBC, de rest van de opnamen waren goed. Ik gebruikte mijn Android tablet en de KPN iTV app. Daarmee lukte het wel om de opname te bekijken.

Als bonus kon ik de opname ook nog eens 'streamen' naar Chromecast op de TV. Het enige wat verloren ging was de Engelse ondertiteling van het programma (888).

Succes

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Sihir1

In veel gevallen helpt een reset van de tv ontvanger volgens deze instructie https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-2035-3025.htm
Ik heb de procedure voor factory reset doorlopen, maar dat hielp niet. Ik heb geen inzicht wat er mis is, maar mijn oplossing werkte. Wie weet kan ik zo iemand anders helpen. De fout komt wel heel vaak voor in de vragen.
Reputatie 7
Badge +11
Je schreef dat je de experia box had gereset, maar had je ook de tv ontvanger herstart of een reset gegeven?
Verder is je oplossing best slim😃
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor de tip @Sihir1! Ik hoop ook dat het anderen helpt 🙂

Foutcode 3025 staat voor een probleem in ons netwerk, een corrupte opname of een mislukte synchronisatie tussen ons netwerk en de TV-ontvanger. Als een reset niet werkt is het eerste probleem waarschijnlijk de oorzaak. Door van een ander apparaat gebruik te maken kan het zijn dat je op een andere variant van de opname uitkomt die wel werkt. Dus inderdaad een slimme oplossing!
interessant, dat er meerdere versies van de opname zijn, hoe stel ik me dat voor?
Reputatie 7
Badge +28
Opnames worden in verschillende resoluties opgeslagen voor verschillende platformen. Denk aan HD, HD Glas, SD en verschillende versies voor ITV Online (hoge, normale, lage kwaliteit). Zo kun je op elk apparaat verder kijken 🙂

Reageer