eigen router

• 8 februari 2013
  • 8 reacties
  • 11136 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste.

De kwalteit van de mijn kpn router laat nog te wensen over. Vanwegen site tot site VPN en DNS instelling dit word momenteel onmogelijk gemaakt omdat ik de DSN en DHCP niet kan wijzigen.

ik wil een DD-WRT router gaan gebruiken. nu zijn de internet instellingen niet zo moeilijk over te zetten.

maar graag zou ik ook de IPTV passTrough gegevens willen hebben. 

en de SIP settings voor de router.

vriendelijk bedank

8 reacties

Beste,

heeft u ook problemen met VPN verbinding op dit moment, ik krijg geen vpn verbinding meer met mijn w2k3 achter het kpn modem, Als je van modem zou of kan wisselen en je zou deze info en hoe je het gedaan hebt, willen delen graaaaaag!

http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Internet-en-Telefonie/Problemen-met-in-en-uitgaande-VPN/m-p/81022

bedankt

Reputatie 1
Badge
Misschien hebben jullie hier wat aan?

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10907

Reputatie 1
Badge
Een eigen router voor alleen vpn is het probleem niet

ppoeE login is bekent.

ik zit alleen met de IPTV en de sip connectie op de router.

Username: xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl (vul hier voor xx je eigen MAC adres in)
Password: kpn

Reputatie 1
Badge
Lukte het niet met die link, Post-it?

Reputatie 1
Badge
Hoi Jelly.

Dat is het probleem niet.

ik moet router hebben die die kan functioneren als VPN server.

Zodat ik van buiten op mijn netwerk kan inloggen.

nu kan ik mijn daar wel voor gebruiken en de vpn forwarden naar mijn pc

maar als ik deze 24/7 aanlaat staan gaat kpn vast niet mijn stroom rekening betalen.

vpn server is een normale functie van een router.

als je er 1 los koop zit deze functie er bijna altijd in alleen kpn haald het uit de routers.

Aleen als ik een eigen router aansluit dan werkt tv en telefoon niet meer.

nu bieden losse routers deze mogenlijkheid ook om dit door tegeven alleen dan heb je extra instellingen nodig van kpn.

ik snap dat ze er geen ondersteuning op willen geven op eigen apparateur.

alleen ze kunnen wel de instellingen geven.

Net zoals ze voor mail doen dan kan zelf kiezen wel mail programa je gebruikt.

kunnen zo ook gewoon de router settings geven en dan kan je zelf kiezen welke router je gebruikt.

Ik dacht dat we in nederland een wet hadden dat een neutraal internet garendeerd.

daar hoord ook bij deze vrijheid bij. van het kiezen van een eigen dns (bijv opendns server)

Ook moet het mogelijk zijn om de dhcp uit kunnen zetten omdat ik andere ip range gebruik

Ook is het raar dat kpn voor de iptv de de 10.x range gebruikt. Deze is namelijk speciaal bedoeld om in een eigen netwerk Lees Home/office voor je hardware tegebruiken. volgens de regels mag kpn deze dus niet gebruiken net zo als de 172.x en de 192.x range deze voor 

http://en.wikipedia.org/wiki/Private_network

In the Internet addressing architecture, a private network is a network that uses private IP address space, following the standards set by RFC 1918 and RFC 4193. These addresses are commonly used for home, office, and enterprise local area networks (LANs), when globally routable addresses are not mandatory, or are not available for the intended network applications. Under Internet Protocol IPv4, private IP address spaces were originally defined in an effort to delay IPv4 address exhaustion, but they are also a feature of the next generation Internet Protocol, IPv6.

These addresses are characterized as private because they are not globally delegated, meaning they are not allocated to any specific organization, and IP packets addressed by them cannot be transmitted onto the public Internet. Anyone may use these addresses without approval from aregional Internet registry (RIR). If such a private network needs to connect to the Internet, it must use either a network address translator (NAT) gateway, or a proxy server.

Private IPv4 address spaces

The Internet Engineering Task Force (IETF) has directed the Internet Assigned Numbers Authority (IANA) to reserve the following IPv4 address ranges for private networks, as published in RFC 1918[1]:

RFC1918 name IP address range number of addresses classful description largest CIDR block (subnet mask) host id size mask bits

24-bit block10.0.0.0 - 10.255.255.25516,777,216single class A network10.0.0.0/8 (255.0.0.0)24 bits8 bits
20-bit block172.16.0.0 - 172.31.255.2551,048,57616 contiguous class B network172.16.0.0/12 (255.240.0.0)20 bits12 bits
16-bit block192.168.0.0 - 192.168.255.25565,536256 contiguous class C network192.168.0.0/16 (255.255.0.0)16 bits16 bits

Het is dus niet eens toegestaan dat kpn deze 10.X range gebruikt voor hun IPTV dienst.

ze mogen intern gebruiken maar niet aan de WAN kant en dat doen ze nu wel.

Daarom nog maals de vraag aan kpn.

kunnen jullie de settings geven van de router zo dat ik zelf kan bepalen welke router ik gebruik.

en dat ik kan zorgen dat alles netjes werkt zoals het hoord.

Zie Netgear FVS318, los VPN/firewal switchje en zo zijn er nog tal van mogelijheden, nog goedkoper als een nieuwe router.

Reputatie 1
Badge
lose firewall voor vpn dan praatje ook snel over 250 euro.

maar dan nog zit je met de DNS settings.

ik wil deze gewoon in mijn router kunnen instellen.

ik wil gewoon controlen over mijn eigen DNS routering

http://www.opendns.com/

De sip gegevens worden niet vrijgegeven door KPN. Wat betreft de instellingen en passthrough van vlans kun je in dit topic op Tweakers wellicht meer informatie vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/37416132#37416132

Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan instellen.

Reageer