Eigen router IPTV

• 1 april 2016
  • 1 reactie
  • 576 keer bekeken

Hi KPN,

Op het moment gebruik ik Internet en IPTV van KPN over een eigen PFsense router ipv de Xperiabox, maar krijg IPTV nog niet werkend op de normale manier. Opstarten gaat goed, zappen geeft geen beeld.

Het vage hiervan is dat Netflix wel werkt, de gids werkt, en als ik opneem en hierna direct afspeel met 10 sec. vertraging dan werkt de zender gewoon.. Bij zappen komt de melding Zender niet beschikbaar, een moment geduld aub.

Mijn PFsense is virtueel en maak gebruikt van een Cisco SG300-10 10 managed L3 switch waarmijn NT1 rechtstreek op aangesloten.. Op de externe WAN poort van mijn router zijn VLAN 4 en 6 getagged en krijgen beide een IP adres.

Ik heb voor het IPTV verkeer een Route aangemaakt die dedicated wijst naar VLAN4 met als source 213.75.112.0/21.

Multicast is ook geactiveerd om mijn LAN en op mijn VLAN4 WAN interface. 

Zie bijgevoegd een groot deel van mijn gevolgde stappen:

http://venxir.tweakblogs.net/blog/12507/kpn-glasvezel-via-pfsense

Hebben jullie een idee, of mogelijk punt waar ik dieper op moet inzoomen?

Alvast bedankt.

Christiaan

1 reactie

Reputatie 7
Badge +13
Netflix gaat niet via de IPTV kanalen, maar gewoon via internet. Net als dit forum.

IPTV zit op een speciale manier op het internet, zodat niet iedereen daar toegang toe kan krijgen.

Zover ik weet, kan je dat alleen via de experia box goed naar de IPTV decoder sturen.

Reageer