Eigen Router iTV

• 7 november 2015
  • 13 reacties
  • 585 keer bekeken

Hallo.

Ik heb een eigen router achter de Experia box gedaan:

Experiabox --> powerline(DVS650) --> Dlink 868L dit werk prima maar nu werkt de iTV niet.

Ik heb geprobeerd via een andere powerline de iTV aan de router te doen maar dit werkt niet.

Ik had gelezen dat je dit via switch kan doen maar kan ik dan: Experiabox --> switch --> powerline --> iTV???

alvast bedankt Gr Margo

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Experiabox -> Switch -> PowerLine -> iTV en Experiabox -> PowerLine -> Switch -> iTV kan. Echter is het wel aanbevolen om een Switch met IGMP Snooping te kopen. Ook moet de vebrinding tussen de powerline adapters goed zijn, anders zal de TV haperen of 'gewoon' niet werken.

Waar gebruik je de Router voor als ik vragen mag?

Robin
RobinFlikkema schreef op 7 nov '15 om 16:29u
Hoi,

Experiabox -> Switch -> PowerLine -> iTV en Experiabox -> PowerLine -> Switch -> iTV kan. Echter is het wel aanbevolen om een Switch met IGMP Snooping te kopen. Ook moet de vebrinding tussen de powerline adapters goed zijn, anders zal de TV haperen of 'gewoon' niet werken.

Waar gebruik je de Router voor als ik vragen mag?

Robin 
Ik heb 2 powerplugs maar heb idd wel een switch nodig.

De router is als vervanging voor de experia box

Reputatie 7
Badge +30
Ah oké. Zelf is de Experiabox meer dan voldoende voor mij en heb ik een accesspoint voor extra WiFi.

Een extra router en iTV gaan eigenlijk niet samen dus je zal TV direct uit de Experiabox moeten halen

Robin
RobinFlikkema schreef op 7 nov '15 om 17:26u
Ah oké. Zelf is de Experiabox meer dan voldoende voor mij en heb ik een accesspoint voor extra WiFi.

Een extra router en iTV gaan eigenlijk niet samen dus je zal TV direct uit de Experiabox moeten halen

Robin 
Ja oke maar wat nou raar is is dat als ik de iTV via de door KPN geleverde Powerline doe (Experiabox --> powerline --> iTV) dan werkt het maar als ik Experiabox --> eigen powerline--> iTV doe dan werkt het dus niet

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

En wat voor powerline is dat dan?

?

Robin
RobinFlikkema schreef op 7 nov '15 om 18:29u
Hoi,

En wat voor powerline is dat dan?

@wjb ?

Robin 
eeehm een TP link TL-PA4010P

Reputatie 7
Is de eigen adapter gepaired (verbonden) met de adapters van KPN?

wjb schreef op 8 nov '15 om 17:47u
Is de eigen adapter gepaired (verbonden) met de adapters van KPN?

nee ze zijn met elkaar gepaired

Reputatie 7
Leg me eens uit...

Wat bedoel je met "ze zijn met elkaar gepaired"?

Hoeveel powerline adapters (Devolo's en ander merk) heb je?

Hoeveel van die adapters zijn met een netwerkkabel aan de Experia Box gekoppeld?

Ik heb 2 TPlink TL PA4010P ( 1 set ) die is aan de experiabox gekoppeld en 2 DVS 650 ( 1 set ) die gaat van experia box naar iTv ( door monteur gedaan en dat werk prima ) alleen nu zou ik dus mijn eigen router willen gebruiken ( die komt in de woon kamer ( experiabox zit in meter kast)) maar als ik de kabel van de DVS650 in de router doe dan heb ik heel snel internet maar geen tv. Maar als ik mijn eigen power plugs ( tp link ) van experiabox naar itv doe dan heb ik alleen geluid en geen beeld
Reputatie 7
Ik weet niet of je beide powerlines tegelijkertijd op de Experia Box hebt aangesloten, maar toch.

Twee powerlines op hetzelfde lichtnet is theoretisch mogelijk mits beide sets hun eigen encryptie sleutel ingesteld hebben.

Alle HomePlug powerline adapters, van welk merk ook, worden met dezelfde encryptie sleutel geleverd.

Om een andere encryptie sleutel in te stellen moet je dan de beheersoftware behorende bij jouw adapters gebruiken.

Voor de KPN adapters is dat de devolo Cockpit en die TP-Links hebben ook een soortgelijke tool.

In de praktijk blijkt het echter behoorlijk storingsgevoelig te zijn, maar aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis. ;)

Mijn voorstel zou zijn:

• Voorzie beide sets van verschillende encryptie sleutels. (Je hoeft er dus maar één te wijzigen.)
  • Gebruik de TP-Link om jouw tweede router aan te sluiten.
  • Gebruik de KPN adapters om jouw TV ontvanger aan te sluiten.
Mocht dat dan nog steeds niet het gewenste resultaat leveren, overweeg dan om een switch (met IGMP snooping) aan te schaffen. Zie ook De juiste switch Toverwoord IGMP snooping.

Je gebruikt dan alleen de KPN adapters en in de woonkamer sluit je die switch aan op de adapter en op die switch vervolgens de TV ontvanger en jouw tweede router.

Oke bedankt!

Het is nu aardig duidelijk dan lijkt mij dus idd het beste om een switch te doen.

Dat gaat dan zo?: Experiabox --> DVS650 (homeplug) --> DVS650 --> Switch --> iTV / Router

Reputatie 7
margolanghenkel schreef op 9 nov '15 om 11:02u
Oke bedankt!

Het is nu aardig duidelijk dan lijkt mij dus idd het beste om een switch te doen.

Dat gaat dan zo?: Experiabox --> DVS650 (homeplug) --> DVS650 --> Switch --> iTV / Router

Helemaal goed. :D

Reageer