Beantwoord

eigendom itv tuner

  • 22 January 2019
  • 4 reacties
  • 261 keer bekeken

wie is er eigenaar van de ontvanger na omruilen? nu ben ik eigenaar van dat kastje digitenne.
icon

Beste antwoord door Noordzee 22 January 2019, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
De nieuwe ontvanger ga je huren en wordt dus niet jouw eigendom. Het gebruik van de eerste ontvanger is een onderdeel van jouw abonnement. Voor meerdere ontvangers betaal je vijf euro per maand extra.

Als de oude ontvanger door jou zelf gekocht is, ben je niet verplicht deze bij KPN in te leveren. De oude ontvanger is straks overigens wel volstrekt waardeloos. KPN gaat de oude ontvanger alleen maar milieu-verantwoordelijk afvoeren.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan @Noordzee . Weet jij zo voldoende, @garfieldlive ? Of kan ik nog iets anders voor je doen?
Wat voor ontvanger kan ik zelf kopen die geschikt is voor het nieuwe ontvangen?
Reputatie 7
Badge +28
Dan kan je alleen FTA-ontvangers kopen. Daarmee kan je kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. De overige zenders kan je alleen maar bekijken meteen huur-ontvanger van KPN.

Interesse is een FTA-ontvanger? Kijk maar is op amazon.de en zoek daar op DVB-t2 receivers. De ontvangers kosten ongeveer 30 euro. Wil je een luxe-ontvanger met opnamemogelijkheden, dan ben klaar vanaf ongeveer 60 euro. Bekende merken zijn Strong, Xoro, Technisat en Philips.

Je kan gebruik blijven maken van je huidige antenne.