Beantwoord

eindtijd van ITV opname verlengen

• 26 januari 2016
  • 10 reacties
  • 958 keer bekeken

Standaard is de eindtijd door KPN voor ITV opnames met 15 verlengd. Vaak is dat onvoldoende en zit je weer naar een film te kijken die voortijdig stopt.

Ik heb in het forum zitten zoeken of ik standaard de eindtijd met 30 of 45 kan verlengen. Alle suggesties, zoals menu/systeeminstellingen ....  schijnen niet meer beschikbaar te zijn. Via de telefonische support van KPN kreeg ik de suggestie ook het programma na de film op te nemen. Dat vind ik wel een beetje primitief.

Heeft iemand een suggestie? Of kan KPN deze functionaliteit weer beschikbaar stellen? Of (opnieuw) ontwikkelen?

Admin: bericht verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Henk2304 27 januari 2016, 18:00

Dag , welkom op het forum.

Helaas is de eindtijd niet te verlengen. De tijden die in de Gids staan zijn leidend. Daar wordt vooraf zo'n 5-7 min vanaf getrokken en achteraf 15 min bij opgeteld. Wanneer programma's uitlopen of vervallen (omdat er weer eens een sportwedstrijd alle voorrang krijgt terwijl die - zeker bij de NPO - vaak ook via internet wordt uitgezonden) wordt daar bij het opnemen geen rekening mee gehouden. Als je perse het einde van een film wilt zien doe je er inderdaad verstandig aan ook het erop volgende programma op te nemen; het is niet anders, helaas. Gelukkig kun je tot 6 programma's tegelijk "opnemen".

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Dag , welkom op het forum.

Helaas is de eindtijd niet te verlengen. De tijden die in de Gids staan zijn leidend. Daar wordt vooraf zo'n 5-7 min vanaf getrokken en achteraf 15 min bij opgeteld. Wanneer programma's uitlopen of vervallen (omdat er weer eens een sportwedstrijd alle voorrang krijgt terwijl die - zeker bij de NPO - vaak ook via internet wordt uitgezonden) wordt daar bij het opnemen geen rekening mee gehouden. Als je perse het einde van een film wilt zien doe je er inderdaad verstandig aan ook het erop volgende programma op te nemen; het is niet anders, helaas. Gelukkig kun je tot 6 programma's tegelijk "opnemen".

Dat is toch een compleet kansloze oplossing voor de huidige tijd in de techniek ... 

Gewoon de instelling terugbrengen dat je dat als gebruiker zelf kon bepalen. probleem opgelost. 

Kom KPN, doe niet moeilijker dan het al is.

Ben net van 3 analoge Harddis recorders overgestapt naar kpn, maar dit valt mij wel heel erg tegen!
Zeer slechte ervaringen met onbetrouwbare programmagegevens (op Canvas en Belgie-1 helemaal dramatisch!!!) maar kon zelf bepalen hoeveel langer je instelt. Vooral de live programmas lopen erg uit, the Voice e.d.
Kom KPN, laat de klant zelf bepalen hoeveel langer hij wil opnemen, die 15 minuten is chronisch te weinig gebleken!
Reputatie 7
Badge +24
Ben net van 3 analoge Harddis recorders overgestapt naar kpn, maar dit valt mij wel heel erg tegen!
Zeer slechte ervaringen met onbetrouwbare programmagegevens (op Canvas en Belgie-1 helemaal dramatisch!!!) maar kon zelf bepalen hoeveel langer je instelt. Vooral de live programmas lopen erg uit, the Voice e.d.
Kom KPN, laat de klant zelf bepalen hoeveel langer hij wil opnemen, die 15 minuten is chronisch te weinig gebleken!

Hoi, is het bij de Belgische zenders echt zo dramatisch? Bij live-uitzendingen begrijp ik het wel natuurlijk. Het zelf instellen van de hoeveelheid minuten dat ie blijft opnemen staat voor zover ik weet niet op de planning. Het alternatief is om ook het programma erna op te nemen. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Reputatie 7
Wat gek, Hanin. Bij mij staat The Voice (RTL 4 HD) er altijd prima en ruimschoots op. Heb hooguit 1 x per jaar dat dat kwartier onvoldoende is; ongeacht zender. Op mijn analoge recorder (dvd/hdd) had (en heb!) ik de marge ook al op 15 minuten staan. Die programmeerde ik met Guide Plus+ (helaas werkt dat niet meer). Volkomen vergelijkbaar met de huidige situatie bij KPN.
In mijn kabeltuner is de (automatische) marge zelfs maar 10 minuten. Ook nog geen problemen mee gehad.
Reputatie 7
Badge +19
Als ik het goed heb, dan wordt het programma helemaal niet speciaal voor jou opgenomen, maar het wordt gewoon opgenomen, en als jij het wilt zien dan krijg jij toegang tot die opname. Als ik het wil zien krijg ik ook die toegang.
Dat spaart een hele hoop ruimte uit, omdat er dan maar één programma wordt opgenomen i.p.v. voor elke gebruiker elke keer hetzelfde programma.
Dat is de reden dat de opnametijd niet zomaar veranderd kan worden.
Zodoende is de oplossing van Henk de enige juiste.

Correct me if i'm wrong.
Reputatie 7
Alle opnames worden inderdaad maar 1 x gemaakt. Wel apart in SD en HD (en HDglas).
Heb je het programma van te voren getagt voor "opname" dan krijg je toegang tot die opname.

Of alleen dat een belemmering voor het zelf instellen van een marge is maar de vraag. Er zullen ook (meerdere?) andere opstakels zijn. Anders hadden ze dat al ingevoerd.
Met live uitzendingen of een live uitzending voor wat je wilt opnemen kan het nog wel eens te krap zijn. Ik anticipeer dan door het volgende programma ook te plannen. Maar dat zou idd anders moeten kunnen.
Reputatie 7
Badge +13
Andere oplossing is, via Guide terugbladeren naar het programma en het kijken.
Dan kan je het gewoon laten doorlopen.
Je kan dan alleen niet spoelen.
En je hebt, als ik het goed heb, maar 7 dagen die je terug kan gaan.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben nog niet weer van je gehoord @Hanin. Ik hoop dat je wat aan de bovenstaande tips hebt! Als er nog vragen zijn dan ben je welkom. 🙂

Programma na de serie is vaak een herhaling van bv 18.00  dan kan kpn deze niet opnemen  ... dus als programma canvas wéér eens uitloopt mis je het einde van de serie. Dus voor niks gekeken  

Zeer irritant. 

Reageer