Beantwoord

Elke avond “Verbinding met Zender Verbroken stb-nmc-400”

  • 27 March 2021
  • 33 reacties
  • 1217 keer bekeken

Dag,

Elke avond!!! tussen 10 en 11 uur stopt tv en internet. Zo irritant. We volgens alle stappen, elke avond.

Ook de wifi verbinding is slecht. Valt vaak weg.  Het probleem begon toen Telfort KPN is geworden!

Met Telfort hadden wij hier nooit geen last van. Sinds het KPN is, (iemand van KPN heeft hier in iov KPN een nieuw kastje geplaats) is het hommeles. En elke avond thuis een hoop gefoeter en gebrom.  Ik ben er zo zat van.

Het ligt hier echt niet aan het thuisnetwerk. Ben al geruime tijd klant, Telfort, nu KPN, nooit klachten gehad, Het is een storing die bij jullie vandaan komt. Ik lees nu op het forum heel veel mensen die hier last van hebben.

Wanneer gaan jullie intern kijken wat er fout gaat, waardoor veel mensen hier zoveel last van hebben !! Het geduld is op bij ons. Doe er wat aan.

De update van het kastje ivm de de langzame gids heeft wel geholpen.   NU GRAAG ZSM DIT PROBLEEM OPLOSSEN.  Stuur anders iemand langs.

Wij zijn er zat van.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 April 2021, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @ewiss, welkom hier.

Wat rot dat je verbinding het elke avond niet goed doet. Ik lees dat 't sinds de overgang van Telfort naar KPN speelt. Deze overgang was alleen een administratieve wijziging, er is technisch niets gewijzigd. Toch werkt je verbinding niet goed, dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus daar moeten we naar kijken.

Kan je meer vertellen over wat er 's avonds precies gebeurt: Valt de verbinding tussen 10 en 11 volledig weg of werkt het minder goed (zoals haperen bijvoorbeeld)? Het gaat om zowel internet als de tv lees ik. Interactieve TV werkt via de internetverbinding dus dat is waarschijnlijk de oorzaak van de foutmelding. Welke Experia Box heb je thuis, en vallen er 's avonds lampjes uit? Zo ja, welke zijn dit? En hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box?

Dag,

Elke avond valt rond 22.00 uur of in de periode tot 23.00 uur de tv uit met een foutmelding.:

Foutcode: stb-nmc-400.

elke avond valt daardoor tv uit ,herstarten we modem en tv ontvanger.  Ook de wifi verbinding valt dan weg op telefoon en tablet.  Soms komt het na lang wachten vanzelf terug.

Experia box : v10A.

Toen het KPN is geworden is door KPN een monteur hier geweest, deze moest een andere kast plaatsen voor de glasvezel, en een andere Experia box.  Daarna is volgens ons het gedonder begonnen. Eerst het probleem met de gids. Dat is nu herstelt.

Nu heb ik vorige week ook al een andere afstandsbediening gevraagd bij jullie, want in 1x kan ik het geluid niet meer bedienen met de afstandsbediening, ook kunnen we met de afstandsbediening het kastje bij de tv niet meer uitzetten en niet meer op een andere poort zetten. We hebben boven ook het kastje en dezelfde afstandsbediening. Daar is hetzelfde probleem met de afstandsbediening van boven.

Met de nieuwe afstandsbediening werkt dit ook niet!!!!.  

We willen nu toch wel erg graag dat dit probleem opgelost gaat worden.

Ik hoor graag van u.

 

@Alexandra :   Graag overleg of er en wanneer er een monteur langs kan komen. Ook omdat de afstandsbediening dus nu ook niet meer werkt. Op beide kastjes, boven en beneden niet meer, Zie mijn uitleg hierboven. Er is een monteur door jullie ingeschakeld toen het van Telfort naar KPN ging. Dus nu ook graag een monteur om te kijken waar de fout ligt. En anders graag het materiaal vervangen, want dit werkt zo niet.

@Alexandra :  Nu horen we dus niks meer??!!!!!

Heel slecht vinden wij  @Kpn 

Is er ook iemand binnen @Kpn  die ons wel kan helpen ??!!!

Graag nu een keer z.s.m. een reactie van jullie. Dat mag ook prive. Maar laat dan even wat horen aan ons.

 

We wachten af.!!!

Groet,

@Alexandra :  Nu horen we dus niks meer??!!!!!

Heel slecht vinden wij  @Kpn 

Is er ook iemand binnen @Kpn  die ons wel kan helpen ??!!!

Graag nu een keer z.s.m. een reactie van jullie. Dat mag ook prive. Maar laat dan even wat horen aan ons.

 

We wachten af.!!!

Groet,

Blijkbaar is atKPN  niet van de KPN zelf.!!!!

Reputatie 7
Badge +19

Hi @ewiss, we doen ons best om je hier zo snel mogelijk te helpen. Het forum is alleen niet zo snel als rechtstreeks contact met onze klantenservice, zoals via een chat. Als je graag sneller (of direct) contact wilt hebben, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice

Wat de afstandsbediening betreft, ik raad je aan om de stappen te doorlopen om de afstandsbediening te koppelen met je tv. Als dat niet (goed) gegaan of gedaan is, dan herkent de televisie het signaal van de afstandsbediening niet. Dan werken bepaalde functies niet, zoals het input signaal en het volume regelen. Als je de afstandsbediening instelt en koppelt, is dat opgelost.

Foutcode STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Op die pagina staan stappen om de belangrijkste punten langs te lopen. De foutmelding ontstaat vaak als de tv-ontvanger geen goede verbinding met het modem heeft. We kunnen daarom niet zomaar kosteloos een monteur sturen, omdat 't probleem meestal tussen de tv-ontvanger en het modem zit. Daarom is het belangrijk om de verbinding goed na te kijken, en is het probleem vaak zo op te lossen. 

Je hebt twee tv-ontvangers thuis, lees ik. Hoe zijn ze aangesloten op de Experia Box? Zit er andere apparatuur tussen? Als je één tv-ontvanger (tijdelijk) rechtstreeks met een kabel aansluit op de Experia Box, hoe gaat het dan?

Wat de afstandsbediening betreft: wonderbaarlijk, maar in 1x werkt deze weer. Het lijkt wel of er achter de schermen iets is gebeurt waardoor de afst bediening het weer doet.

Wat de foutcode betreft: Niet een monteur? Dit is ook door een monteur geïnstalleerd toen Telfort KPN  werd.  Telfort heeft dit nog geregeld. Dit was nodig, zeiden ze . Er is toen ook een nieuwe experia geplaatst en een nieuw glasvezel kastje. 

Sinds die tijd is er s avonds vaak uitval.

Wij hebben er geen verstand van hoe e.e.a. is geïnstalleerd.

 

Reputatie 7
Badge +19

@ewiss Fijn dat de afstandsbediening het weer doet! Mocht het toch weer gebeuren, dan raad ik je aan om met het instellen aan de gang te gaan, zoals ik in mijn vorige bericht heb uitgelegd.

 

Foutcode STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Op die pagina staan stappen om de belangrijkste punten langs te lopen. De foutmelding ontstaat vaak als de tv-ontvanger geen goede verbinding met het modem heeft. We kunnen daarom niet zomaar kosteloos een monteur sturen, omdat 't probleem meestal tussen de tv-ontvanger en het modem zit. Daarom is het belangrijk om de verbinding goed na te kijken, en is het probleem vaak zo op te lossen. 

Je hebt twee tv-ontvangers thuis, lees ik. Hoe zijn ze aangesloten op de Experia Box? Zit er andere apparatuur tussen? Als je één tv-ontvanger (tijdelijk) rechtstreeks met een kabel aansluit op de Experia Box, hoe gaat het dan?

Zoals ik hierboven vertelde heeft deze foutmelding in vrijwel alle gevallen te maken met de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger. Daarom is het belangrijk om deze verbinding te controleren en het tijdelijk met een kabel te testen. Ik kan voor je kijken of ik een monteur kan inplannen, maar als het probleem in de bekabeling in huis zit, dan zijn er kosten aan dit bezoek verbonden. Het probleem zit dan namelijk in huis, niet in de KPN verbinding of het netwerk. Dat zou zonde zijn als je het mij vraagt, vandaar deze adviezen. Heb je misschien een familielid, vriend of kennis in de buurt die je hiermee kan helpen? Als je wel wilt dat ik de monteur inplan, vul dan je gegevens in je forumprofiel in, dan kijk ik er voor je naar.

Dag,

Ivm bovenstaande melding: Typisch, maar na mijn bovenstaande melding is het een hele tijd goed gegaan. Bijzonder.

Nu is er afgelopen week een update van KPN van het modem geweest. En???!!!  Ja hoor. Elke dag storing!!!!.
Elke dag, overdag en s avonds krijgen we de melding op tv dat er geen verbinding met internet is. Ook op de laptop en onze mobiele tel is dan internet er af. Wij starten allen opnieuw op, doen de stekkers eruit zoals de melding luid…..Echt alles. Maar radeloos worden we er van.

Wij zijn er nu helemaal klaar mee.!!!!   We willen nu wel graag z.s.m. dat alles z.s.m. opgelost gaat worden. Her betalen we niet voor. GRAAG Z.S.M. REACTIE VAN UW KANT.!!

 

@Alexandra @Kpn 

Zie ook mijn opmerking hierboven. Hieronder een nog uitgebreidere omschrijving. 

Vaak als ik om half zes thuis kom heb ik zogenaamd wel WiFi verbinding maar werkt het niet.  Wifi heeft geen verbinding met internet is vaak de melding.  Je ziet dan wel het wifi teken, maar het werkt niet.  Ook ’s avonds heel vaak deze melding op tv. Ook F303 foutmelding op tvkastje.

Dan krijg je met geen mogelijkheid meer de wifi verbinding op de laptop, tablet of telefoon of tv.

Alle stekkers eruit…..   alles opnieuw opstarten en dan maar hopen dat alles het doet. Als er dan weer contact is werkt het soms wel en soms niet.

Daarom moeten we meerder keren per dag dit ritueel doen.

Ook als ik zelf gewoon overdag thuis ben, is dit probleem er regelmatig.

We dachten in 1e instantie dat het aan onze tv lag. Nu hebben we een nieuwe tv gekocht, maar het probleem blijft.

Dit probleem is nu weer veel erger nu er pas een update voor het modem is geweest van KPN.!!!!!! Dus willen we ook graag dat KPN dit probleem z.s.m. gaat oplossen voor ons.

We begrijpen, op het forum te lezen, dat veel meer mensen hier last van hebben.

WIJ ZIJN ER NU KLAAR MEE. HIER BETALEN WE NIET VOOR!!!!.

En kom niet met het antwoord dat we dit moeten doen, en dat moeten proberen:  DAT HEBBEN WE ONDERTUSSEN ALLEMAAL GEDAAN. En niet zeggen, zoals hierboven, dat het probleem in huis zit, want wij hebben nooit iets zelf aangelegd. 

En vraag ons niet, hoe het e.e.a. is aangesloten, wij hebben hier geen verstand van. Dit is keurig altijd door een monteur gedaan die gestuurd is door Telfort.

Alles is keurig aangelegd door een monteur van Telfort. Toen het overging van Telfort naar KPN moest er iets in de meterkast gebeuren: o.a. een nieuw glasvezelkastje en een nieuw modem volgens ons. Dat is toen ook keurig door een door hen gestuurde monteur gebeurt. Het enige is dat ik er foto’s van kan sturen en voor de rest gaan wij er zelf verder niks aan doen. Wij zijn al op leeftijd en hebben hier geen verstand van.

Vanaf dat het KPN werd zijn de problemen begonnen. En nu na pas een update van modem, nog erger. Ik snap niet dat KPN dit zelf wil, zulke slechte reclame.

DUS AUB  Z.S.M. OPLOSSEN DIT PROBLEEM! Stuur anders een monteur langs op jullie kosten. Controleer hier in de buurt of alle glasvezel wel goed werkt, maar @KPN ga het probleem aub eens aanpakken.!!

 

Reputatie 7
Badge +19

@ewiss Het is glashelder dat de frustratie hoog zit. We helpen je graag via het forum, maar wel op een normale manier. Delen van teksten in hoofdletters en dikgedrukte tekst sturen is onvriendelijk en onnodig, het gaat bovendien in tegen onze huisregels. Daarnaast is het forum geen social media zoals Facebook of Twitter, we helpen je zo snel mogelijk maar er kan een paar dagen tussen zitten voordat je een nieuwe reactie krijgt. Als je liever direct contact hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Zoals ik hierboven vertelde heeft deze foutmelding in vrijwel alle gevallen te maken met de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger. Daarom is het belangrijk om deze verbinding te controleren en het tijdelijk met een kabel te testen. Ik kan voor je kijken of ik een monteur kan inplannen, maar als het probleem in de bekabeling in huis zit, dan zijn er kosten aan dit bezoek verbonden. Het probleem zit dan namelijk in huis, niet in de KPN verbinding of het netwerk. Dat zou zonde zijn als je het mij vraagt, vandaar deze adviezen. Heb je misschien een familielid, vriend of kennis in de buurt die je hiermee kan helpen? Als je wel wilt dat ik de monteur inplan, vul dan je gegevens in je forumprofiel in, dan kijk ik er voor je naar.

Daarnaast help ik je zoals al eerder en vaker aangegeven graag, maar dat kan ik niet zonder jouw hulp. Na mijn laatste reactie op 15 april heb ik niets meer van je gehoord, en staan er ook nog steeds geen gegevens in je profiel.

Dag @Alexandra , dank voor je reactie.

Wij hebben niet gereageerd omdat het , raar maar waar, na ons laatste bericht een hele tijd is goed gegaan.  

En het invullen van het profiel: Dit is nu met hulp van iemand anders ingevuld.

Ook vraag je: Heb je misschien een familielid, vriend of kennis in de buurt die je hiermee kan helpen? Als je wel wilt dat ik de monteur inplan, vul dan je gegevens in je forumprofiel in, dan kijk ik er voor je naar. Ons antwoord: er is altijd alles door een monteur van Telfort netjes aangelegd en we verwachten dat dat nu ook opgelost gaat worden.  de laatste keer het glasvezelkastje en het modem. Ons gevoel zegt dat die niet goed werken.

Nu meld ik me weer dus, omdat er na de laatste update van pas geleden, constant uitval van de wifi/internet is. we denken dat we via wifi op internet zitten, maar deze is dan niet verbonden. (geen IP adres bekend staat er soms)  Wist ook niet , dat je niet vet gedrukt mag typen, maar dit is echt uit frustratie ontstaan. We zijn radeloos.

Inderdaad zijn we erg gefrustreerd. Echt waar. Vandaag ook weer. hele dag geen verbinding. Net weer de stekker er uit en er in…..Dan doet hij het weer even. Als dit nu niet snel opgelost gaat worden…...aub.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@ewiss Geen bericht is natuurlijk ook goed bericht, wel fijn dat 't een tijdje goed gegaan is. Dan moeten we nu verder onderzoeken wat er aan de hand is. Top dat het gelukt is en je je gegevens ingevuld hebt, ik heb ze erbij gepakt. 

Als ik de verbinding nakijk zie ik dat 't modem inderdaad geregeld de verbinding met het netwerk verliest. In ieder geval 1 keer per dag, soms vaker. Op dit moment is de verbinding wel netjes online. Schakel je zelf de Experia Box dagelijks uit of trek je de stekker uit het stopcontact, of gebeurt dit eigenlijk nooit? Vallen internet en tv tegelijkertijd weg of gebeurt dit (ook) los van elkaar? 

@Alexandra , Als de verbinding weg valt, merken we dat aan onze telefoon/tablet en tv.

Soms is het wifi teken nog wel zichtbaar op telefoon/etc, maar dan is er geen verbinding, geeft het aan. Soms alleen op mobiel, soms is op alles geen verbinding.

Nu net: 18.43 uur komt er een aankondiging op tv dat wifi geen verbinding heeft en inderdaad:  tv valt weer uit. foutmelding stw-nmc-400. Dit keer houden we wel verbinding op de mobiel en laptop.  Het duurt nu wel heel lang voor we weer tv hebben. 18.50 uur stekker er uit gedaan , even wachten en er weer in. Nu is het weer opgestart. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Als dit een paar keer per dag gebeurt, word je radeloos.

Je schrijft:

Als ik de verbinding nakijk zie ik dat 't modem inderdaad geregeld de verbinding met het netwerk verliest. In ieder geval 1 keer per dag, soms vaker

Als jullie dit kunnen zien, gelukkig, dan hopen we ook dat jullie dit z.s.m. kunnen oplossen. 

@Alexandra :  gisteravond de hele avond geen wifi op de tablet kunnen krijgen. En op mijn mobiele telefoon ook niet. Alles gaat dan via de 4G. En dat is niet fijn voor mij  MB'S. Op mobiel wel wifi teken maar geen verbinding. Op tablet helemaal geen verbinding mogelijk. Hij kan het IP adres niet ophalen is soms de melding. Alles op nieuw opstarten helpt ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het hele topic niet heel erg zorgvuldig door gelezen, maar…

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

 

Dag @Nick83 , Die gebruiken wij inderdaad om tv boven te kunnen kijken.

De tv beneden is via een kabel rechtstreeks verbonden met het glasvezelkastje. Aangelegd door de Telfort./glasvezel. Dus tv beneden is niet draadloos. 

Misschien is het handig om toch even te lezen wat het probleem is. Na de laatste update door KPN is het niet te doen. Elke keer uitval tv/wifi etc.   We hebben al heel wat mb's verknoeits omdat de wifi niet werkt, Graag a.u.b. een snelle oplossing.

 

 

Reputatie 7

Kan jij die "draadloze" verbindingsset eens even aan beide zijden uit het stopcontact trekken.

Zijn de problemen dan weg?

Zie ook het topic "Voorkom powerline netwerk brug met de buren [dvs]".

Reputatie 7
Badge +24

Dag @Nick83 , Die gebruiken wij inderdaad om tv boven te kunnen kijken.

De tv beneden is via een kabel rechtstreeks verbonden met het glasvezelkastje. Aangelegd door de Telfort./glasvezel. Dus tv beneden is niet draadloos. 

Misschien is het handig om toch even te lezen wat het probleem is. Na de laatste update door KPN is het niet te doen. Elke keer uitval tv/wifi etc.   We hebben al heel wat mb's verknoeits omdat de wifi niet werkt, Graag a.u.b. een snelle oplossing.

Ik lees dat de tv stopt...

Elke avond!!! tussen 10 en 11 uur stopt tv en internet.

En aangezien het elke dag op hetzelfde tijdstip gebeurt lijkt het me een invloed van buitenaf. Dat kan mogelijk via de powerlines gebeuren.

Dag @Nick83 ,

We gaan dit proberen. Dit betekent dat we boven dan even geen tv hebben. Maar om alles uit te sluiten gaan we dit proberen. Moet het wel op een dag zijn dat het ons uitkomt. Dus we laten weer van ons horen zodra we iets weten.

 

Dag @Nick83 ,

Zie mijn bovenstaande bericht.  Maar kan hierdoor ook elke keer de wifi verbinding weg zijn? OOk op onze mobiel/tablet en laptop?

 

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra , Als de verbinding weg valt, merken we dat aan onze telefoon/tablet en tv.

Soms is het wifi teken nog wel zichtbaar op telefoon/etc, maar dan is er geen verbinding, geeft het aan. Soms alleen op mobiel, soms is op alles geen verbinding.

Nu net: 18.43 uur komt er een aankondiging op tv dat wifi geen verbinding heeft en inderdaad:  tv valt weer uit. foutmelding stw-nmc-400. Dit keer houden we wel verbinding op de mobiel en laptop.  Het duurt nu wel heel lang voor we weer tv hebben. 18.50 uur stekker er uit gedaan , even wachten en er weer in. Nu is het weer opgestart. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Als dit een paar keer per dag gebeurt, word je radeloos.

Je schrijft:

Als ik de verbinding nakijk zie ik dat 't modem inderdaad geregeld de verbinding met het netwerk verliest. In ieder geval 1 keer per dag, soms vaker

Als jullie dit kunnen zien, gelukkig, dan hopen we ook dat jullie dit z.s.m. kunnen oplossen. 

@ewiss Je probeert natuurlijk iets om de verbinding te herstellen. Wanneer je de stekker van de Experia Box uit het stopcontact haalt, verbreekt deze de verbinding met het netwerk omdat je 'm volledig uitschakelt. Dat zijn dus de verbrekingen die ik zie. Verder ziet de verbinding er stabiel uit. 

Fijn dat je ook tips van Nick en wjb gekregen hebt, heb je de afgelopen dagen de kans gehad om de Draadloze Verbindingsset (tijdelijk) te ontkoppelen? Deze kunnen soms inderdaad voor storing zorgen. We horen graag hoe het is gegaan.

 

@Alexandra @Nick83 @wjb 

Wij hebben nu ongeveer 1 week de draadloze verbindings-set er uit. En :   geen of bijna geen storing.

En wat nu? Want nu kunnen we boven geen tv kijken. We hebben daar wel een kastje van KPN , waarvoor ook betaald. Hoe kunnen we dit oplossen? Ik heb al een beetje gekeken voor Powerline etc. Maar dat is voor ons abracadabra wat we evt kunnen doen om ze weer goed werkend te krijgen!.

We horen graag.

Reputatie 7

Wij hebben nu ongeveer 1 week de draadloze verbindings-set er uit. En :   geen of bijna geen storing.

En wat nu?

Goed te horen dat je dan geen of bijna geen storingen hebt.

Koppel de adapters van de "draadloze" verbindingsset eens opnieuw door op beide de reset knop te gebruiken. Je kunt hierbij de tweede adapter in de rug van de eerste steken.

Plaats ze vervolgens terug op z'n oorspronkelijk plaats en kijk of het probleem dan weer gaat optreden.

Reputatie 7
Badge +19

Wij hebben nu ongeveer 1 week de draadloze verbindings-set er uit. En :   geen of bijna geen storing.

En wat nu?

Goed te horen dat je dan geen of bijna geen storingen hebt.

Koppel de adapters van de "draadloze" verbindingsset eens opnieuw door op beide de reset knop te gebruiken. Je kunt hierbij de tweede adapter in de rug van de eerstee steken.

Plaats ze vervolgens terug op z'n oorspronkelijk plaats en kijk of het probleem dan weer gaat optreden.

@ewiss Ik sluit me aan bij wjb, fijn dat je in ieder geval de oorzaak boven water hebt! Het geeft richting aan waar je de oplossing kan zoeken. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je zijn advies hierboven opgevolgd hebt. En daarnaast ben ik wel benieuwd naar welk type draadloze verbindingsset je hebt.