Beantwoord

Elke dag om half 11 in de avond valt verbinding weg met Netflix

  • 14 August 2019
  • 13 reacties
  • 432 keer bekeken

Wij hebben een vraag over Netflix kijken via de KPN tv ontvanger. Sinds wij Netflix hebben valt elke avond tussen 22:30 en 22:35 de verbinding weg van de voorgeïnstalleerd app van Netflix op de ontvanger. Wij moeten dan de ontvanger opnieuw opstarten en dan kunnen we weer verder kijken.
Tijdens het kijken op Netflix begint hij tijdens dit tijdstip te bufferen tot 25% en dan loopt het systeem vast.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Of weet iemand een oplossing?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 August 2019, 14:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Hallo @Dazzled, welkom op het forum. Dat is wel een heel gek probleem, op een heel specifieke tijd ook! Heb je dat alleen als je Netflix via onze tv-ontvanger kijkt, of merk je het ook als je via andere apparaten (zoals bijvoorbeeld een telefoon, tablet of laptop) kijkt? En wat gebeurt er als je om dat tijdstip naar het gewone tv beeld of YouTibe kijkt, loopt dat beeld wel door of stopt dat er ook mee? Ik hoor het graag van je.
Hallo.

Inmiddels heb ik contact gehad met telefonische helpdesk. En die raadde mij aan om de ontvanger opnieuw de software te laten laden.
Heb ik inmiddels gedaan. Maar ik heb nog geen Netflix gekeken.
Bij het kijken van Netflix viel de gehele ontvanger uit. Eerst begon Netflix te bufferen. Dan kreeg ik melding dat de aflevering niet beschikbaar zou zijn. Als ik dan Netflix af wilde sluiten door naar het menu van de ontvanger te gaan. Dan start de ontvanger zich weer opnieuw op. Daarna kan ik weer verder kijken.

Bij andere apps heb ik niet gekeken of deze vastloopt.

Vandaag heb ik alles gereset waar maar software in zit. Dus deze week is het weer even kijken hoe het loopt.
Reputatie 7
Hallo @Dazzled, het opnieuw installeren van de software zou, afhankelijk van de antwoorden, ook een van mijn volgende stappen zijn inderdaad. Dat de gehele ontvanger zich opnieuw opstart als het zich voordoet doet vermoeden dat het niet op andere apparaten speelt. Ik ben ook benieuwd hoe het deze week gaat met de nieuw geïnstalleerde software, ik wacht je bevindingen af.
Reputatie 5
Badge +4
@Dazzled Hoe is de ontvanger(welke?) aangesloten op de Experia box? Met UTP kabel rechtstreeks??
Of via een adapter via het lichtnet?? Iets meer informatie zou kunnen helpen met de oplossing.
@Jasper Software is opnieuw geladen. Afgelopen weekend kwam het weer voor. Niet op hetzelfde tijdstip maar random.

@Spacestar De aansluiting loopt via een adapter via het lichtnet. Direct op de modem aansluiten is geen optie. Het vervelende doet zich voor dat ik hier voorheen geen last had van dit euvel.
Reputatie 5
Badge +4
@Dazzled Die aansluiting op het lichtnet is de veroorzaker. Waarschijnlijk gaat rond die tijd iets aan (verlichting, vriezer, weet niet wat). Probeer het niet meer via die groep aan te sluiten maar test even een totaal andere stroomgroep, desnoods met een verlengsnoer(het is een test hé)!
Reputatie 7
Badge +24
Bel maar een installateur, en laat maar gewoon een kabel aanleggen. Want zolang je die dvs er tussen houd, kom je niet van het probleem af. Misschien is er verderop in de straat wel iemand met een elektrische auto die dat ding zo ingesteld heeft dat ie om 11 uur gaat opladen (ivm daltarief). Op dat moment vliegt er even een rimpeling door het stroomnetwerk en ligt bij jou de dvs eruit. Hoe kom je daar vanaf? Daar kom je niet van af. Die dingen in de kliko gooien, dat is de enige oplossing.
@Spacestar Ik zal eens kijken welke apparatuur bij ons thuis rond dat tijdstip roet in het eten kan gooien.

@Nick83 Zou ook een oplossing kunnen zijn. Maar voordat ik onder het huis ga doorkruipen en gaten ga boren wil ik het eerst zeker weten dat er echt geen andere mogelijkheid meer is.
Reputatie 7
Badge +24
@Spacestar Ik zal eens kijken welke apparatuur bij ons thuis rond dat tijdstip roet in het eten kan gooien.

@Nick83 Zou ook een oplossing kunnen zijn. Maar voordat ik onder het huis ga doorkruipen en gaten ga boren wil ik het eerst zeker weten dat er echt geen andere mogelijkheid meer is.

KPN wil je misschien gratis wel een kabel van 15 meter of desnoods 20 meter toesturen. Die kun je tijdelijk vanaf je Experiabox rechtstreek naar de tv ontvanger leggen. Gewoon over de vloer, door de gang / hal / over de trap door de woonkamer. Tijdelijk om even te testen. Voor een week ofzo. Als dan alles goed blijft werken, weet je wat de oplossing is.
Reputatie 7
@Dazzled Hoe is de ontvanger(welke?) aangesloten op de Experia box? Met UTP kabel rechtstreeks??
Of via een adapter via het lichtnet?? Iets meer informatie zou kunnen helpen met de oplossing.

Goede toevoeging, zeker nu het rond die tijd blijft lijkt het erop dat er inderdaad een apparaat op dat moment meer stroom vraagt waardoor het signaal niet goed meer doorkomt. Wasmachines op eenzelfde stroomgroep kunnen dat effect ook hebben.

@Nick83 Zou ook een oplossing kunnen zijn. Maar voordat ik onder het huis ga doorkruipen en gaten ga boren wil ik het eerst zeker weten dat er echt geen andere mogelijkheid meer is.
Dat kan ik me heel goed voorstellen, dat is nogal een klus en als het zonder dat al werkt is het fijner natuurlijk. Mocht het nodig zijn kan ik een kabel van 10 meter naar je sturen, eventueel om het alleen maar te testen zoals Nick ook beschrijft 🙂
Reputatie 7
Hoi @Dazzled, ik ben benieuwd of je al iets hebt kunnen vinden wat roet in het eten gooit voor de verbinding 🙂 Werkt Netflix nu beter of is het nog hetzelfde?
Hey hallo.

Ik heb nog niets kunnen vinden. Bij mij stonden alle groot stroom verbruikers uit. Wel heb ik een avond zonder problemen kunnen kijken.

Als ik met iPad Netflix kijk dan valt deze niet weg. Het ligt dan bijna zeker aan de verbinding van de ontvanger als ik er zelf zo over na denk.
Reputatie 7
Dat wijst meer naar de verbinding tot de tv-ontvanger inderdaad. Om het te testen kan ik zoals gezegd een kabel van 10 meter naar je sturen, daarmee slaan we de draadloze adapters over en kunnen we kijken hoe het gaat. Ik hoor het graag van je als je dat wilt (dan heb ik de postcode en huisnummer nog wel nodig op je forumprofiel 🙂 ).