Beantwoord

EPG BBCFirst klopt totaal niet

• 9 juni 2015
  • 4 reacties
  • 518 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Ben heel enthousiast over de nieuwe zender BBCFirst. Sinds ergens midden afgelopen week klopt de EPG heel vaak niet. Wij nemen alles wat we willen zien op en zijn dus voor de programmering afhankelijk van wat in EPG staat. 

Wij kijken bijv. naar de Midsomer Murders afleveringen. Heel vaak blijkt dat op het tijdslot dat MM zou worden uitgezonden er iets heel anders (vaak een aflevering van Father Brown) wordt uitgezonden. Omdat afleveringen heel vaak herhaald worden is het iedere keer weer trial-and-error (ofwel steeds opnieuw dezlefde aflevering programmeren tot je hem een keer écht te pakken hebt).

Iemand op een Belgisch forum suggereerde dat de klok een uur verkeerd stond. Kan zijn, ik heb het niet gecontroleerd maar door de afhankelijkheid van de EPG kun je dat ook niet zelf corrigeren.

Even wat voorbeelden van gisteravond (maandag 8-06): om 20.10 uur (volgens EPG én de BBCFirst website) zou afl. 2 van seizoen 14 van MM worden uitgezonden. Om ca. 21.30 opname gecontroleerd: géén MM!!

Zelfde afl. zou om 22.45 herhaald worden. Geprogrammeerd en vanochtend gecontroleerd: géén MM maar een afl. van Father Brown.

Nu vanmiddag om 16.50 u. weer geprogrammeerd. Hopelijk komt deze er wel goed op....

Doodzonde dat het genoegen om naar zo'n leuke zender te kijken zo "verpest" wordt. Heb ook een bericht op de facebook pagina van BBCFirst geplaatst, want daar gaat het mis. Hoop dat KPN hen op de ontstane fout kan wijzen, waardoor het weer betrouwbaar wordt allemaal!!

icon

Beste antwoord door stellingen90 11 juni 2015, 14:07

Sinds "ergens" gisteren werkt het allemaal weer goed. Had melding van de EPG storing gedaan op de Facebook pagina van BBCFirst en kreeg terugmelding dat het hun aandacht had. Heeft kennelijk succes gehad, want opnamen kloppen nu weer.

Hopelijk was dit een eenmalige verstoring!! Voorlopig maar goed blijven controleren ;)

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Ik wou laatst naar Father Brown kijken en toen kwam... midsomer murders. Er stond FB in de EPG en ook op de site van BBC First. Ik vermoed dus dat ze dáár hun zaakjes niet helemaal op orde hebben. Dat kan ook komen doordat First volledig geautomatiseerd is. De gene die zorgt dat bep. progr. op bep. tijden eruit gaan maakt een foutje of degene die de programmering invoert voor hun gids en de EPG.

Dat mogen ze wel op orde brengen inderdaad.

Op DIT moment klopt het. New Tricks wordt uitgezonden en staat in de EPG.

Reputatie 5
Badge +6
Ben het helemaal met je eens PeterG: het zijn natuurlijk allemaal bestandjes in de computer die aan elkaar "geknoopt" worden en in tijdslots geplaatst. Gaat makkelijk fout, maar beetje controle zou toch wel prettig zijn!  

Ik dacht net dat ze voor bijv. MM een vast tijdslot hadden om 20:10 's avonds met elke avond een volgende aflevering, maar nu dat dus niet klopt is het echt trial-and-error geworden. Jammer van zo'n leuke aanwinst in de NL zendermarkt. Zou van een organisatie als de BBC toch wat meer professionaliteit verwachten....

Reputatie 7
Badge +16
Het was mij ook opgevallen dat ik bij het zappen soms een hele andere serie te zien krijg dan de EPG aangeeft.

Reputatie 5
Badge +6
Sinds "ergens" gisteren werkt het allemaal weer goed. Had melding van de EPG storing gedaan op de Facebook pagina van BBCFirst en kreeg terugmelding dat het hun aandacht had. Heeft kennelijk succes gehad, want opnamen kloppen nu weer.

Hopelijk was dit een eenmalige verstoring!! Voorlopig maar goed blijven controleren ;)

Reageer