EPG maar 2 dagen

• 6 november 2012
  • 12 reacties
  • 8964 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Al geruime tijd hebben de voor mij meest belangrijke zenders een EPG van slechts 2 dagen. Het is nu dinsdag en ik kan voor de nederlandse zenders en voor de RTL SBS en meer niet verder dan morgen en overmorgen de EPG bekijken (en dus ook programmeren!). De eerste keer dat het opviel was rond het ingaan van de wintertijd, Destijds gebeld met de helpdesk, maar de helpdesk medewerkster gaf een storing ivm de wintertijd de schuld, daarna zou het opgelost zijn...

Probleem is met SD en HD zenders.

Sommige zenders hebben een EPG van krap een week.

KPN, wanneer krijgen we een volledige EPG die minimaal 8-9 dagen vooruit te programmeren is?

Als ik dan 'the Voice' heb gekeken kan ik gelijk voor de volgende week programmeren!

Of beter, maak herhaalde opnamen mogelijk! En als je dan toch bezig bent, laat mij zelf mijn start/stop tijden instellen! Zorg ervoor dat ik opnamen kan maken zoals ik dat op mijn ouderwetse videorecorder al 10 jaar geleden kon!

12 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste Marijn,

Vervelend te horen dat je op sommige punten ontevreden bent met sommige aspecten van Interactieve TV. Wat betreft de EPG zijn wij ook afhankelijk van het aanbod van de zenders zelf. Verder kan ik je helaas geen specifieke informatie geven of en wanneer je wensen zullen worden aangepast, maar we nemen alle klantsignalen serieus, dus elke suggestie is welkom, dan zorgen we ervoor dat het bij de juiste personen terecht komt!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 1
Badge
Hallo Marijn,

Zo eenvoudig als jij veronderstelt ligt het waarschijnlijk helemaal niet: Heb je al eens nagedacht dat er misschien wel afspraken zijn over de programmagegevens met de programmabladen? Dat behoeft niet eens tussen KPN en de programmabladen te zijn, maar kan net zo goed onderdeel zijn van een overeenkomst tussen de programmabladen en de zenders zelf. Je ziet momenteel niet alleen bij KPN zo'n korte EPG.

Juist daarom ben ik erg benieuwd naar het antwoord van HBO en ik weet inmiddels uit ervaring dat HBO binnen enkele dagen een duidelijk antwoord zal geven. Juist deze dure abonnee filmzender zit niet te wachten op weglopende abonnees als blijkt dat haar klanten de KPN dienst misschien niet gebruiksvriendelijk genoeg vinden. Die zal dan eerder de eventuele afspraken met de programmabladen (laten) herzien ten gunste van haar abonnees of wanneer zal blijken dat de dienst van KPN momenteel voor haar abonnees te beperkt is er voor zorgdragen dat KPN de EPG gegevens voor haar zenders ten gunste van de HBO abonnees verder zal gaan uitbreiden.

Grtz. Eric.

Reputatie 5
Badge +7
Beste Marijn,

Ik wil graag een discussie vermijden of het nu aan KPN ligt of aan HBO. Ik zou je graag een direct en helder antwoord willen geven, alleen heb ik niet alle achterliggende informatie voorhanden. Ik snap je punt echter wel en om niet met algemene en vage antwoorden te blijven komen, heb ik de vraag binnen onze organisatie uitgezet. Ik hoop je op korte termijn een duidelijk antwoord te kunnen verschaffen en het je hier te laten weten.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 1
Badge
Jeroen,

dat is een makkelijk antwoord, 'afhankelijk zijn van de anderen'. Als je simpelweg even naar de winkel loopt kun je voor een euro keurig een boekje halen waar alle programma's in staan. En dat voor meer dan een week vooruit...

Het enige dat je nodig hebt is een typegeit die de programma's met naam en tijd in het systeem wil zetten. waar een wil is, is een weg...

Sorry hoor, maar dit is wel een slap excuus. Ik heb liever dat je schrijft dat je er voor gaat zorgen dat dit probleem binnen een week is opgelost! Je kunt toch niet serieus menen dat je dit zelf acceptabel vindt?

Mvg Marijn

Reputatie 1
Badge
Eric,

ik ben benieuwd wat zij als antwoord geven...

Mvg Marijn

Reputatie 1
Badge
Hoi Eric,

dat vermoeden had ikzelf inderdaad ook al. Er zullen waarschijnlijk rechten op zitten of zo.

Ondertussen zijn wij daar de dupe van. Ze kunnen wel leuk een opnemen pakket aanbieden, maar als je dan vervolgens alleen maar via de EPG kunt programmeren en dat kan vervolgens maar 2 dagen vooruit, dan is dat ronduit triest...

Ik ben zelfs van mening dat het verminken van deze service ons het recht geeft om het contract per direct op te zeggen en eens te gaan kijken bij de kabelaars.

Maar goed ik ben benieuwd naar de reactie.

Mvg Marijn

Reputatie 1
Badge
Maar om dit topic weer even boven water te halen...

Beste Jeroen, wil je met jouw reactie zoiets zeggen als: het is heel normaal dat de EPG maar twee dagen vooruit te raadplegen is?

Graag jouw reactie.

Grt, Marijn
Reputatie 1
Badge
Beste Jeroen,

zojuist geconstateerd dat de EPG nog steeds maar twee dagen is. Kun je ons al vertellen wanneer het weer netjes 10 dagen zullen zijn?

Marijn

Reputatie 4
Badge +5
A.S. Zondag is op 312 wel een EPG en op 772 niet!!

Zijn toch de zelfde zenders alleen E! & E! HD is het verschil.

Reputatie 1
Badge
Dank voor het antwoord Jeroen. Het is fijn om te weten hoe een en ander in elkaar steekt, want zeker als HBO abonnee is zo'n korte EPG erg lastig, wetende dat hij tot bijna 10 dagen vooruit ging.

N.a.v. jouw informatie dus meteen onderstaand bericht verstuurd aan de HBO Klantenservice:

Hallo,

Toen ik vorige maand HBO abonnee werd kon ik op mijn KPN ontvanger opnames tot bijna 10 dagen vooruit instellen. Deze ontvangers zijn enkel via de EPG in te stellen.

Sinds eind oktober kan dit nog maar tot 2 dagen vooruit. KPN geeft op het KPN forum echter aan dat "Wat betreft de EPG zijn wij ook afhankelijk van het aanbod van de zenders zelf."

Gaat HBO in de toekomst nog een uitgebreidere EPG aanbieden en vanaf welk moment kunnen de KPN HBO abonnees daarvan dan wederom gebruik gaan maken?

Zie ook topic:
http://forum.kpn.com/t5/Televisie/EPG-maar-2-dagen/td-p/62328

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/HBO-Geen-EPG-gt-Geen-opnamen-mogelijk/m-p/60338

MvG. Eric Temmen.

Reputatie 1
Badge
Gisteren hebben wij KPN laten weten dat wij voornemens zijn om (vroegtijdig) ons contract te zullen gaan ontbinden vanwege het niet nakomen van datgeen ons schriftelijk door een accountmanager vooraf was toegezegd bij het aangaan van ons Zakelijk Alles In Een pakket.

De accountmanager die wij gisteren gesproken hebben heeft ons gevraagd of wij al onze problemen, met name die van interactieve TV wel bij KPN gemeld hebben. Aangegeven is dat wij dat zo veel mogelijk via het forum gedaan hebben, omdat wij met onze telefonische klachten over interactieve tv telkens van de zakelijke ondersteuning naar de niet-zakelijke helpdesk werden doorverbonden wat erg vervelend is omdat je dan nooit meer teruggebeld wordt, etc. etc. Helaas kent dit forum ook niet een afzonderlijk televisie gedeelte voor zakelijke klanten ondanks dat het een zakelijk produkt is en signaleren wij dat er ook hier weinig tot niets met e.e.a. gebeurd.

Om KPN toch alsnog een laatste kans te geven, dit nog niet opgeloste onderwerp maar eens omhoog gehaald. Graag een update terug aan ons zoals we van een zakelijke helpdesk mogen verwachten a.u.b. met een datum waarop e.e.a. definitief opgelost zal zijn omdat het voor ons als ondernemers een heus probleem is: Het blijkt onmogelijk om tijdig alles in te programmeren als je daar maar 2 dagen de kans voor hebt.

Dit is een enorm OUD topic, maar anno 2016 is het nog steeds blijkbaar NIET mogelijk om een EPG aan te bieden die verder gaat dan 2 dagen vooruit. Wel bijzonder dat de voorlaatste reactie exact 3 jaar geleden werd geplaatst.

Ik kan mijn opnamen nu niet instellen en nee, kom niet aan met 'maar je kunt het ook morgen of overmorgen doen via de App'....want dat is namelijk GEEN oplossing!!!

Reageer