Beantwoord

Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname (3025)

  • 25 April 2019
  • 5 reacties
  • 768 keer bekeken

Ik heb een extra modum aan mijn Experia box V10 gehangen. Dit om boven een betere wifi verbinding te krijgen. De nieuwe router is via een kabel verbonden met de Experiabox. Dat is allemaal gelukt. Ik heb de smarttelevisie welke boven staat weer met een kabel verbonden met de nieuwe router. Nu is het zo dat alles werkt, alleen kan ik geen opgenomen programma's meet terugkijken op die TV. Ook programma's terugkijken lukt niet meer.
Ik krijg daar steeds de melding: "Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname. (3025)"

Ik heb de TV-ontvanger al verschillende keren gereset en ook de Experiabox zelf is opnieuw opgestart.
https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-2035-3025.htm
Allemaal zonder resultaat. Op de andere TV's in huis kan ik de opnames wel terugkijken.
Deze hangen dan ook niet aan de nieuwe router (Linksys E2500 N600 Dualband router) maar rechtstreeks aan de Experiabox.
Iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 April 2019, 20:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik ben er al uit. In mijn nieuwe router moest ik een zgn. Bridge-instelling maken.
Nu werkt het weer allemaal...
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben er al uit. In mijn nieuwe router moest ik een zgn. Bridge-instelling maken.
Nu werkt het weer allemaal...


Goed om te horen dat je het al opgelost hebt, Jeronimo. Wat ik je echter zou aanraden voor gevallen zoals dit is om geen router te gebruiken hiervoor. Als jouw hoofddoel is om boven betere wifi te krijgen, dan kun je beter een los access point gebruiken. Routers vereisen namelijk vaak meer aanpassing in instellingen, zoals wat je nu ook merkt. Een access point heeft dat over het algemeen niet. Een andere optie, aangezien je de router toch al hebt, is een switch toevoegen. Plaats deze voor de router, en verbindt router en tv ontvanger met de switch. Zorg dan wel dat het een switch is die IGMP snooping ondersteund. Zoals, bijvoorbeeld, deze.
Oke, bedankt voor de tip:
Nog een vraagje over die acces point (misschien ga ik de router weer terugbrengen, want Youtube-pagina's ed schijnen niet te laden)
Ik neem aan dat deze ook wordt aangesloten via een kabel naar de ExperiaBox? Deze heb ik namelijk maar 1 van de box naar de eerste etage.

Kan ik vanuit zo'n accespoint dan ook nog een kabel naar die televisie leggen of zitten daar verder geen poorten op?
Ik wil dus twee dingen: boven betere wifi en de televisie via een UTP-kabel aansluiten.
Of moet ik hiervoor toch nog zo'n switch aanschaffen..?
Heb je mss ook nog tips voor een goede en betaalbare acces point?
Is dit bijvoorbeeld een goede: TP-Link TL-WA801ND


Alvast bedankt...
Reputatie 7
Badge +30
Ja, je sluit een access point dan inderdaad bekabeld aan. Sommige hebben ook een range extender modus, waarbij je hem draadloos kunt aansluiten, maar dan ben je gelijk al de helft van je signaal kwijt. En dat is zonde.

De meeste access points hebben ook wel een of meerdere ethernetpoorten, dus dan kun je daar ook weer aanvullende apparaten op aansluiten. Als je daar de tv ontvanger op wilt aansluiten moet je dan alleen even goed opletten dat je een access point hebt dat IGMP snooping ondersteunt. Anders ga je alsnog weer issues krijgen met tv. Nu weet ik alleen niet helemaal zeker of dat een functionaliteit is die (relatief) standaard is op access points. Als ik een beetje google krijg ik het idee dat dit niet zo is. En in dat geval zou ik je dan aanraden om er toch eerst nog een switch tussen te doen. En dan het access point en de ontvanger daar allebei op aan te sluiten.

Ik heb zelf, qua acees points, niet direct specifieke apparaten om aan te raden. Qua merken die ik vaker voorbij zie komen hier en waar mensen voor zover ik kan opmaken goede ervaringen mee hebben: TP-Link, Netgear, Ubiquiti.
Qua switch kan ik je degene uit onze webshop van harte aanraden. Deze is goed (gebruik hem zelf ook), heeft IGMP snooping, en is niet duur.