Beantwoord

erg trage decoder

• 10 september 2013
  • 9 reacties
  • 4577 keer bekeken

Hallo,

Sinds een aantal weken is 1van mijn decoders erg traag. Ook reageerd deze erg slecht op de AB.

Nu heb ik hierover al een aantal maal contact gehad met de klantenservice. Hierbij moest ik de decoder resetten, nieuwe firmware instaleren en ook de experiabox resetten. Dit alles heeft geen effect gehad. Bij het verzoek om nieuwe decoders, kreeg ik te horen dat dit niet zomaar kan; Zelfs toen ik vertelde dat mijn abbonement op 2 januari afloopt en ik deze graag zou willen verlengen met nieuwe decoders.

Ik zou graag mijn probleem opgelost willen zien.

Mvg,

Jordi 

icon

Beste antwoord door Jobster 2 oktober 2013, 10:56

Inmiddels de boxen binnen, werkt weer als een zonnetje. Dank!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Als de tuners onaanvaardbaar traag zijn dan levert KPN wel nieuwe tuners.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Jordi,

Het is jammer dat ik een ander antwoord geef als de telefonische helpdesk, maar als het daadwerkelijk vervelend wordt om met de ontvanger te werken dan lijkt het me tijd om deze om te ruilen.

Zou je je adresgegevens in een privébericht kunnen sturen? Ik hoor overigens graag of je nu gebruik maakt van het opnemen-pakket, dat bepaalt of ik een 1963 model stuur (met harde schijf) of een 1853 (zonder harde schijf).

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Joran

alhier 2x VIP1963, bere traag, alles al een keer gereset incl Experia. Deze boxen gekregen nadat de nieuwste problemen gaven met de HDMI schakeling. Wat nu, niet blij

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jobster, 

Vervelend dat jouw ITV ontvangers niet geheel naar behoren werken. gelukkig kunnen we hier wel een aantal dingen op ondernemen. 

Ik zou allereerst van je willen horen of je ook een software-reset hebt geprobeerd. Meestal lost dit alle problemen op. Zie hieronder de link met instructies:

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Geen-beeld-op-tv/m-p/101104/highlight/false

Ik heb helaas geen mogelijkheid om jouw opnieuw 1963's op te sturen. Indien dit niet werkt, kan ik je onze nieuwe type ontvangers opsturen. (VIP 1853). Hiermee heb je niet de mogelijkheid om op te nemen via jouw harde schijf, maar hiervoor dien je het opnemenpakket van ons af te nemen. 

Ik hoor graag van je! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Burhan,

software reset gedaan van beide decoders, en van de experia box. Geen succes. Raar want ze hebben het sneller gedaan. We hebben de VIP 1853 vorige jaar gehad maar die werden omgeruild met dezen nadat de 1853 problemen gaven met HDMI die soms niet wilde schakelen. Maar ik wil het nog wel eens proberen met de 1853. We hebben een opname pakket. HBoor wel hoe je het graag zou willen regelen.

en toen bleef het stil....?:S

Reputatie 5
Badge +11
Excuses voor het lange wachten Jobster, 

Ik kan je een nieuwe ontvanger sturen. Wil je me hiervoor benaderen per privébericht? Graag jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer. Wellicht kun je ook alvast aangeven op welke dagen en tijdstippen het jou uitkomt. 

Ik hoor graag van je! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 3
Badge +1
Ik heb inmiddels al drie verschillende decoders in huis gehad zonder dat het probleem opgelost is.

De echte oorzaak zit volgens mij in de communicatie tussen de decoder en de server van KPN. Elke keer als je in de programmagids of in uitzending gemist van programma verandert moet de informatie daarvan opgehaald worden, en dat gaat niet bijster vlot. Terwijl de decoder op die gegevens wacht reageert hij niet op je AB.

Hetzelfde zie je bij pauseren en voor- of achteruitspoelen - de reaktie komt pas 1 tot 2 seconden nadat je wat gedaan hebt.

Aangezien deze forumpagina in een fractie van een seconde geladen is moet het mogelijk zijn om daar servers neer te zetten die dat kleine beetje programma- of menu-informatie snel versturen. Als het aan de decoder ligt en niet aan de server, dan wordt het tijd dat KPN eens echt goede decoders gaat leveren.

Inmiddels de boxen binnen, werkt weer als een zonnetje. Dank!

Reageer