Beantwoord

Error decoding media, iTV online

Reputatie 1
Badge
Hoi,

Bij de oude KPN iTV was er heel vaak het probleem dat bij het terugkijken van opnames het scherm opeens op zwart ging en dat er "loading" op het scherm verscheen. Ik hoopte dat dit probleem met de nieuwe iTV opgelost zou zijn maar dat is niet zo. Op exact hetzelfde punt in de opname verschijnt nu "Error decoding media".

Ik vraag me af of dit een fout is bij het terugkijken of bij het opnemen. Is deze fout überhaupt bekend en wordt er aan gewerkt? Ik hoor het graag.

Ik kijk via de nieuwste versie van Google Chrome op een MacBook Pro 2018.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 6 december 2018, 19:36

Hoi allemaal, Goed nieuws! Het error decoding media issue lijkt eindelijk te zijn opgelost. Er is een oplossing gevonden voor de problemen waardoor de opname streams nu probleemloos afspelen. We hebben de software een aantal dagen in observatie gehad en deze nadat we geen issues meer hebben gevonden, hebben wij deze gisteren uitgerold op al onze systemen. Vanaf vandaag zou dus het error decoding media issue niet meer voor moeten komen. Mocht dit toch het geval zijn, dan horen wij het graag.

Bekijk origineel

96 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi timsmit1997, welkom op het forum. Jammer dat je nog steeds een foutmelding krijgt wanneer je een opname wilt terug krijgen. Waarom je deze melding krijgt is mij in ieder geval niet duidelijk. Krijg je deze melding bij bepaalde opnames te zien of bij alle opnames? Zou je het ook eens via Firefox willen proberen? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Ik zal eens navraag doen of deze melding al bekend is en waardoor de melding ontstaat. Zodra ik meer weet hoor je van mij 🙂
Reputatie 1
Badge
Hoi Marina_ ,

Op Firefox komt de opname voorbij het punt waar Chrome crasht, maar het crasht vervolgens 10 minuten later, en Chrome crasht hier ook weer.

Ik krijg de melding/crash bijna bij alle opnames en bij sommige opnames meerdere keren. Zodra ik de crash krijg stopt het afspelen en moet ik de opname opnieuw laden omdat ook de "doorspoelbalk" verdwijnt.

Als de opname opnieuw geladen is, kan ik wel doorspoelen voorbij het punt waar ik de melding kreeg. Dan kan ik weer verder kijken. Maar als ik doorspoel tot hetzelfde punt dan krijg ik weer de melding.

Het lijkt dus alsof de afspeler in browsers op hele specifieke punten een crash krijgt. Ik kan wel doorspoelen tot een punt in de opname na de crash, dus blijkbaar gaat het ophalen van de opname uit de database wel goed. Ik heb dit ook op m'n oude laptop geprobeerd dus ik weet dat het niet aan m'n laptop ligt. Op de Android app krijg ik de crash niet, dus het ligt specifiek aan de iTV afspeler.

Ik heb ook nog wat andere posts gevonden met hetzelfde probleem:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-doet-vervelend-445322
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/loading-afspelen-opnames-wordt-steeds-afgebroken-456040

Daarbij voeg ik wel even toe dat de cache legen of geschiedenis wissen voor mij niet werkte.
Reputatie 7
Badge +18
Balen dat het ook crasht met Firefox. Waarom dit steeds gebeurd weet ik niet, maar ik zou dit graag willen uitzoeken samen met mijn collega's van de iTV website. Gelukkig heb je al heel wat informatie gegeven wat erg waardevol is. Zou je nog een aantal voorbeelden van opnames kunnen geven? Ook ben ik benieuwd of je de opnames in HD of SD hebt opgenomen? Heb je ze opgenomen via de app, website of ontvanger?
Reputatie 1
Badge
Alle opnames zijn ingesteld via de ontvanger. Ik weet niet waar ik kan zien of het SD of HD is, ik denk HD.

Ik heb nog wat meer getest en de crash komt voor bij (bijna) alle opnames van verschillende zenders van verschillende tijdstippen. Bijvoorbeeld, Het Uur Van De Wolf: The Beatles (NPO 2 om 22:55 opgenomen), en ook Phineas & Ferb (Disney XD/Veronica om 07:17 en 17:07 opgenomen). Ik heb ook nog getest op Windows, Chrome en Firefox, en ook daar krijg ik de crash.

Dus samengevat:

In de oude iTV speler een zwart "loading" scherm, in de nieuwe iTV een "Error decoding media" scherm.
Altijd op hetzelfde punt in de opname.
Na opname opnieuw geladen te hebben kan ik doorspoelen tot voorbij het punt van de crash om verder te kijken.
Besturingssysteem maakt niet uit, zowel Windows als MacOS.
Browser maakt niet uit, Chrome en Firefox getest.
Cache/cookies/geschiedenis wissen werkt niet.
Zender maakt niet uit, NPO 2 en een aantal commerciële zenders getest.
Tijdstip van opname maakt niet uit.
Tijdstip van terugkijken maakt niet.
Op de Android app crasht het niet, dus het ligt specifiek aan browsers.
Reputatie 7
Badge +18
Bedankt voor je toelichting Tim! Ik heb al jouw bevindingen doorgezet. Hopelijk hebben we snel antwoord. Zodra ik meer weet hoor je weer van mij 🙂
Reputatie 1
Badge
Top, ik hoor het graag. Ik kwam net tijdens het doorspoelen ook deze voor het eerst tegen. Misschien is het gerelateerd?

Reputatie 7
Badge +18
Dat zou kunnen. Ik heb dit topic ter informatie meegestuurd. Mochten ze hier niet over beginnen, dan zal ik dit nog aankaarten. Het zou kunnen dat ook deze melding in verband staat met het andere probleem
Reputatie 1
Badge
Er gaat blijkbaar iets fout met het bufferen. Dit is de log van Google Chrome:

Same here.... Maar dan met regulier terugkijken. En dan het programma dus noodgedwongen opnieuw moeten starten en niet mogen spoelen...👎
Reputatie 1
Badge
Is hier al een update over?
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen Tim, helaas heb ik nog geen antwoord ontvangen van mijn collega's. Ik ga er nog eens achter aan! Zodra ik een reactie heb ontvangen hoor je van mij. 🙂
Same here.... Nu al de derde avond op rij dat ik iets probeer terug te kijken en halverwege "error decoding media" krijg. Als ik het opnieuw start kan ik niet doorspoelen dus dan moet ik het hele deel wat ik al gezien heb opnieuw kijken en maar hopen dat hij niet weer crasht wat vaak toch wel gebeurt. Ik had net bijvoorbeeld nu al 2x bij dezelfde aflevering deze error.
Als ik het via de app op mijn telefoon doet lukt het wel, maar ik kijk naturlijk liever op mijn laptop (dat is waar het dus op crasht, ik heb ook een MacBook Pro en kijk via Firefox)
Hoop dat hier snel een oplossing voor komt!
Reputatie 1
Badge
Ja het is nog steeds ontzettend irritant. Hopelijk, door dit topic actief houden, geven we moderators als Marina een kans om bij hun technische collega's te blijven aankloppen.
Hier ook steeds de melding "error decoding media" wat hoogst irritant is. Wat moet ik hier aan doen
Hier ook hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het aan mijn internetverbinding zou liggen maar als ik de reacties zoals hierboven lees lijkt het mij een intern probleem bij KPN.
Helaas, hier wil ik net op mijn macbook pro (2018) de kwalificatie van de F1 terugkijken en na de reclame 'Error decoding media'
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen,

Er is intern nog geen antwoord gekomen, ik heb er nu nogmaals achteraan gemaild. Hopelijk komt er snel een oplossing hiervoor!
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen allemaal, we hebben inmiddels antwoord van de ontwikkelaars. Ze zijn bezig met een onderzoek waardoor deze foutmelding ontstaat. Als ze dit weten, dan kan er gekeken worden naar een oplossing. Zodra we meer informatie hierover hebben, dan delen we dit met jullie.
Fijn dat ze ermee bezig zijn, hoop dat het een beetje opschiet want het wordt wel heel irritant nu.😓
Reputatie 1
Badge
Heel fijn dat eraan gewerkt wordt 👍🏼
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen allemaal, Zouden jullie een aantal voorbeelden kunnen aanleveren van opnames waarbij jullie deze melding krijgen? Mijn collega's willen deze opnames graag onder de loep nemen om te kijken of ze de oorzaak hier kunnen vinden.
Deze fout zat ook al in de oude versie van itvonline het doet zich voor bij terug kijken van opgenomen programma's en de boel loopt vast na een reclame blok. Dan moet je inderdaad je opname opnieuw starten en met een beetje pech gebeurt dat meerdere keren in 1 programma en zegt hij dat je met teveel apparaten tegelijk aan het kijken bent. Met de nieuwe itvonline krijg je inderdaad een zwart scherm met de opmerking error decoding media en dat is bij mij willekeurig wanneer dat gebeurt en willekeurig in welk programma maar wederom wel vaak na een reclameblok. Voor de goede orde ik heb het alleen en uitsluitend als ik terug kijk op de pc, zowel op mobiel als via de TV is er niks aan de hand het is dus geen probleem in de opnames zelf. Het lijkt er meer op dat het een decoding probleem is voor dat bepaalde platform, exact zoals de foutmelding al aangeeft ;o))
Reputatie 1
Badge
De fout is bij alle soorten opnames.. Ik heb het getest met programma's van de publieke omroep en programma's van de commerciële omroep (bijvoorbeeld Phineas & Ferb en Uur Van De Wolf. Ik heb geen echt patroon kunnen ontdekken wat betreft reclameblokken of timing. Soms crasht het binnen 5 minuten en soms kan 25 minuten ongestoord kijken. Ik heb zelf ook in de IT gewerkt dus ik weet dat een patroon van fouten belangrijk is om de "bug" op te sporen. Daarom heb ik geprobeerd een patroon te vinden in de crashes, maar dat is niet gelukt. Het lijkt werkelijk compleet willekeurig.
Reputatie 7
Badge +18
@Kabriogirl en @timsmit1997, goed dat jullie het nog eens benadrukken. Bedankt daarvoor. Ik zal doorgeven dat het gebeurd met Phineas en Ferb en Het uur van de wolf. Zou je hiervan de datum en het tijdstip nog willen doorgeven? Kabriogirl, kun je ook nog een paar voorbeelden geven. Ondanks dat het bij al jouw opnames gebeurd, willen we toch een aantal programma's onder de loep nemen.
Reputatie 1
Badge
Een voorbeeld van een Phineas & Ferb aflevering is die van:
20 augustus 07:17

De opname van het Uur van de Wolf was van:
21 juni 22:55

Reageer