Beantwoord

Error decoding media, iTV online

Toon eerste bericht

96 reacties

Mac

(Ken weinig van mijn generatie die nog tv heeft.
Maar zal in iedere 'kring' wel anders zijn.)

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Tja, de itvonline website is inderdaad zeer zeker geen technisch hoogstandje van KPN en heeft nog heel wat "tekortkomingen". Ik hoop dat KPN hier snel verbeteringen voor kan realiseren.
Zelf kijk ik regelmatig via de iTV app op mijn Android tablet en gelukkig werkt dat ondertussen wel goed.
Ik weet niet van welke generatie jij bent, maar mijn zoon (student) kijkt veelal met Android telefoon, Chromecast, monitor en bluetooth koptelefoon via Netflix of de iTV app naar een film of serie.

software- en programmeerkringen hier.

van 2012 tot 2018 super via ziggo op mac kunnen terugkijken

ongelooflijk dit bij iTV... en ze zijn nog niet eens de goedkoopste...

Wordt er knettergek van!!!

Webversie van ITV loopt inderdaad continue vast: Error decoding media. Steeds op het zelfde punt. Valt echt niet te kijken. Veel opnames blijven ook continue hangen een aantal seconden. In de webversie is echt gewoon niet fatsoenlijk te kijken. Al maanden niet. Noodgedwongen zit ik alles bij uitzending gemist te kijken. Deze draad loopt al twee maanden, storing duurt al veel langer: GA AAN DE SLAG!!!

Ook op de tablet altijd kuren: haperen, stoppen, ook bagger!!! Wellicht omdat we een oude tablet hebben.

Ook de set top box regelmatig kuren: spontaan opnieuw opstarten, vastlopen, etc. Op een knop drukken en een minuut moeten wachten voordat er iéts gebeurd. Minstens 1x per week moet ik de stekker uit het stopcontact halen om de boel te resetten.

KPN: Als de bende voor het nieuwe Grand Prix seizoen niet opgelost is ga ik naar Ziggo!!! Ook veel ellende lees ik links en rechts, maar dan kan ik tenminste nog Max kijken tussen alle ergernissen door! Echt, ik erger me kapot aan jullie producten. Ik verlang gewoon terug naar de ouderwetse kabel en de videorecorder!
Reputatie 7
Badge +23
@Ivootje: "Error decoding media" is supervervelend en ik kan je beloven dat wij hier ook niet blij van worden. Marina heeft een paar berichten hierboven de laatst beschikbare update hierover gegeven. Ze/we zijn dus al een tijd 'AAN DE SLAG', ook al merk je dat dus nog niet. Bij opnames kan je trouwens doorspoelen tot net na het punt dat je die foutmelding krijgt. Dan kan je wel verder kijken als het goed is.

Als je meer problemen ervaart zoals met de tv-ontvanger wil ik je vragen om daar een topic voor aan te maken. Dan gaan we ons best doen om dat voor je op te lossen. "Error decoding media" is een algemeen probleem maar de problemen met tv-ontvangers niet. Dat is dus op te lossen lijkt me. Welk type ontvanger(s) heb je? Motorola? Wissel ze dan hier om: Netflix omruiltool.

Ik verlang gewoon terug naar de ouderwetse kabel en de videorecorder!

Dat kan ik je niet bieden helaas. Ik zag toevallig laatst een videoband afspelen. Ik werd niet heel erg blij van de kwaliteit. 😅 Wel nostalgische waarde natuurlijk.
Ook hier (ITV via browser op iMac) al wéken problemen met deze error. Bij elke terugkijkoptie of opname, NPO of BBC, maakt niet uit. Soms na een paar minuten, soms na een half uur, totale willekeur.

Zou toch in drie maanden op te lossen moeten zijn, zou je verwachten. Ik snap dat men ermee bezig is, maar wilde toch reageren. Wellicht dat dan de boel wat hoger in de prio's komt. Programma's worden hier gekeken op ipads (ook al geen fijne ervaringen mee trouwens) en in browsers, de tv zelf wordt nog amper gebruikt. Dat is toch de toekomst, naast het gebruik van Netflix, Youtube en andere soortgelijke media. Zorg dus voor goede kijkervaring op mobiele apparaten en computers.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi allemaal, Goed nieuws! Het error decoding media issue lijkt eindelijk te zijn opgelost. Er is een oplossing gevonden voor de problemen waardoor de opname streams nu probleemloos afspelen. We hebben de software een aantal dagen in observatie gehad en deze nadat we geen issues meer hebben gevonden, hebben wij deze gisteren uitgerold op al onze systemen. Vanaf vandaag zou dus het error decoding media issue niet meer voor moeten komen. Mocht dit toch het geval zijn, dan horen wij het graag.
Reputatie 1
Badge
Dat is goed nieuws! Ik ga het zeker uitproberen dit weekend 👍🏼
Reputatie 7
Badge +18
Fingers crossed🤞🏻

Gisteren getest op een paar opnames van BBC: geen centje pijn meer! Zonder onderbreking kunnen kijken. Helemaal top! 👍
Reputatie 7
Badge +18
Heel fijn om te lezen dat je ervaring met de opnames via iTV online nu ook goed is!
Reputatie 1
Badge
Ik ervaar ook geen problemen meer. Het heeft even geduurd, maar heel fijn dat dit opgelost is! 😁
Hier de hele week (op vakantie in Nederland) bij heel veel opnames die er nog stonden, de melding van de error media. Ik kan dus niets bekijken wat al is opgenomen.

Ik lees hierboven dat het is opgelost, nou hier dus niet.
Ik werk met een Chromebook en dus Google Chrome. Sommige afleveringen konden wel van dezelfde serie, sommige stoppen op een bepaald punt.
Ik hoop dat ik ze thuis wel kan bekijken!!
Ik lees dat afgelopen jaar gebruikers deze melding hebben ontvangen. Nu overkomt (keer of 10) mij dit dus ook. Welke oplossing hebben jullie gekregen? Deze vind ik niet terug op het forum..

Is de update inmiddels weer achterhaald ;)

Ik krijg de melding nog steeds, het is naar mijn mening nog steeds niet opgelost. Wanneer krijgen wij weer een update?
Reputatie 2
Badge +1
Het heeft een nieuwe naam: QuotaExceededError
Opname stopt bij dezelfde punt iedere keer.
Browser: Microsoft Edge 44.17763.1.0
Bij andere browsers weet ik nog niet.

Reputatie 7
Badge +23
norden129 schreef:

Ik lees dat afgelopen jaar gebruikers deze melding hebben ontvangen. Nu overkomt (keer of 10) mij dit dus ook. Welke oplossing hebben jullie gekregen? Deze vind ik niet terug op het forum..

Het was een issue op een achterliggend platform en zou, voor zover ik weet, nog steeds opgelost moeten zijn...

Clement schreef:

Ik krijg de melding nog steeds, het is naar mijn mening nog steeds niet opgelost. Wanneer krijgen wij weer een update?

Glingko schreef:

@norden129 @Clement @Glingko

Ik ga hier achteraan! Het zou opgelost moeten zijn namelijk. Kunnen jullie mij de volgende vragen beantwoorden?

1. Welke browser + versie? (die van Glingko weet ik dus al)
  2. Gebeurt dit ook in andere browsers?
  3. Gebeurt dit bij opnames?
  4. Gebeurt dit bij Terugkijken?
  5. Bij welke zender(s) + programma('s) ervaar je dit?
Hoewel de melding van Glingko er wat anders uitziet, lijkt het er verdacht veel op.
Paul_ schreef:

norden129 schreef:

Het was een issue op een achterliggend platform en zou, voor zover ik weet, nog steeds opgelost moeten zijn...

Clement schreef:

Glingko schreef:

@norden129 @Clement @Glingko

Ik ga hier achteraan! Het zou opgelost moeten zijn namelijk. Kunnen jullie mij de volgende vragen beantwoorden?

1. Welke browser + versie? (die van Glingko weet ik dus al)
  2. Gebeurt dit ook in andere browsers?
  3. Gebeurt dit bij opnames?
  4. Gebeurt dit bij Terugkijken?
  5. Bij welke zender(s) + programma('s) ervaar je dit?
Hoewel de melding van Glingko er wat anders uitziet, lijkt het er verdacht veel op.

1. Chrome: 71.0.3578.98
  2. Niet bij andere browsers geprobeerd
  3. Nee
  4. Ja
  5. Discovey
Reputatie 7
Badge +23
norden129 schreef:

1. Chrome: 71.0.3578.98
  2. Niet bij andere browsers geprobeerd
  3. Nee
  4. Ja
  5. Discovey

Dank voor de snelle reactie! Zou je mij nog een programma kunnen noemen? Dan gaan we dat hier ook testen en kijken of we hetzelfde ervaren.
Reputatie 2
Badge +1
@Paul_
2: Geprobeerd op Firefox geen foutmelding
3: Ja
4: Weet ik niet
5: Ik heb een programma die je kunt proberen: zondag 15:00 Nickelodeon: 100% Coco 1:11:11 en 1:11:44
tijdsduur rechts 39:17 dan komt de foutmelding.
Reputatie 7
Badge +23
Glingko schreef:

@Paul_
2: Geprobeerd op Firefox geen foutmelding
3: Ja
4: Weet ik niet
5: Ik heb een programma die je kunt proberen: zondag 15:00 Nickelodeon: 100% Coco 1:11:11 en 1:11:44
tijdsduur rechts 39:17 dan komt de foutmelding.

Opmerkelijk, bij Edge wel de foutmelding, maar bij FF niet... Bij jou dus bij opnames, en bij Norden129 bij Terugkijken. Zo lijken dit toch 2 verschillende dingen te zijn. Bedankt voor het voorbeeld, ik ga mensen hierover lastig vallen.

Mochten nog meer mensen voorbeelden voor mij hebben, dan graag!

Reageer