Beantwoord

Error decoding media, iTV online

• 28 augustus 2018
  • 117 reacties
  • 6523 keer bekeken

Toon eerste bericht

117 reacties

Ja hoor, dat is voldoende, Moon :)

Goedemiddag,

vandaag getest op WIFI en kabel, geen problemen met kijken, terugkijken en dergelijke.

Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +28
Top! Dan kunnen we de apparatuur en instellingen in ieder geval uitsluiten. Wat overblijft is de verbinding op het vakantieadres. Deze foutmelding is een beetje cryptisch maar doet zich voornamelijk voor als de verbinding niet in orde is.

Ik begrijp dat je gebruik maakt van mobiel internet. Neem je een mobiele router mee, of zit er een simkaart in de laptop? Werken andere diensten (zoals YouTube of Netflix) wel goed? Is het bereik ook goed op die locatie? Het helpt misschien om de kwaliteit van de stream omlaag te zetten in de instellingen, zodat er minder data nodig is om te streamen. Dan kan de stream iets beter omgaan met een incidentele hapering in het signaal.
Goedemorgen,

Om moedeloos van te worden iedere keer de zelfde vragen te krijgen.

Ja wij beschikken in Frankrijk uitsluitend over mobiel internet.
  • deze hebben een stabiele 3G /H+ kwaliteit
  • gebruiken wisselende simkaarten (Vodafone / KPN / Orange.fr)
  • gebruiken wisselde devices (hotspot via mobile 3G wifi router, hotspot via smartphones, rechtstreeks via simkaart in en op smartphones en simkaart direct in laptop).
  • Besturingssystemen (Windows + Android) en Apps zijn altijd up-to-date; draaien updates direct zodra deze beschikbaar zijn.
  • Streams hebben we ALTIJD op de laagste kwaliteit ingesteld staan.
  • Ongeacht de combinatie simkaart/type modem/router prima verbinding hebben we nooit problemen bij het kijken van :
  1. series/films Videoland zowel via browser op laptop als via Videoland App op één van de smartphones
  2. Formule 1 races (Ziggo) zowel via browser op laptop als via Ziggo Go App op één van de smartphones (uitzendingen terugkijken loopt bij Ziggo wel probleemloos!)
  3. LIVE uitzendingen kijken op KPN iTV zowel via browser op laptop als via kpn iTV App op één van de smartphones ook probleemloos.
Dus kan alleen nog maar zeggen.... KPN los eindelijk het ''Error Decoding Media'' probleem tijdens het TERUGKIJKEN van uitzendingen buitenhuis (ITV App + in browsers) eens aan jullie zijde op, in plaats van steeds de oorzaken bij de klant te zoeken (of is het zoet houden?). Gezien de hoeveelheid klachten in dit forum en elders online speelt dit probleem bij velen al jaren! Wellicht zou jullie ICT bijvoorbeeld eens bij Videoland of een Ziggo moeten afkijken waarom bij hen dit irritante en nodeloos data vretende probleem zich niet voordoet.

Graag eindelijk actie, bvd!
Goed, het is nu ineens 'stil aan de overkant'.

Heeft dit een reden, is dit tactiek of moeten wij maar aannemen dat dit niet op te lossen is door 'mijn KPN'?
Mocht dit laatste het geval zijn, dan kunnen we wel spreken van amateurisme tegenover Ziggo, Videoland etc.
Tijd voor een fikse klacht, met alles weg bij KPN en heel veel verloren data claimen?
Reputatie 7
Badge +28
We zijn je niet vergeten! Het is behoorlijk druk, waardoor het iets langer duurt voordat we op berichten kunnen reageren. Ik heb jouw uitgebreide uitleg doorgestuurd naar de technische collega's achter de itv app. Hopelijk kunnen we het oplossen. Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan stuur ik die nog na. Mochten ze iets willen testen, dan hebben ze jouw gegevens.
Profiel aangevuld, aantal dagen geleden.

Verzoek om ons op de hoogte te houden, ook bij langere tijd stilte van jullie kant.

Het wordt nu, na zo'n 2 jaar, wel eens tijd om dit zwaar irritante probleem en onnodig dataverlies te gaan oplossen.
Reputatie 7
Badge +28
Yes, helemaal goed. Ik had de uitleg vorige week dinsdag dus naar de betreffende afdeling gestuurd en nog geen reactie ontvangen. In de aankomende dagen ga ik er opnieuw achteraan als ik nog iets gehoord heb, ik hou je hier absoluut van op de hoogte.
Dank Marcia we wachten je reactie weer even af.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @Moon201, ik heb net nog eens navraag gedaan. Een inhoudelijke reactie heb ik nog niet mogen ontvangen!
Dank voor de update Marcia, we wachten een reactie wederom af.
Reputatie 7
Badge +28
Goed, een lang verhaal kort: Er is op dit moment geen algemeen probleem bekend, maar dat het soms voorkomt is bekend. Op basis van de door ons gegeven informatie hebben mijn collega's een testsetup gecreeërd om het probleem proberen te reproduceren, maar dat is nog niet gelukt. De foutmelding omvat best een aantal mogelijk verschillende fouten, waardoor het ook nog eens lastig is om de kink in de kabel te vinden.

De testsetup liet geen problemen zien. Het enige wat we hierin niet konden verwerken is het Franse netwerk. Het vermoeden ligt er dan ook dat de internetverbinding daar toch niet zodanig optimaal is. Dit in combinatie met de gevoeligheid van onze diensten, kan verklaren waarom je dit alleen met de itv Online app ervaart.

Mijn collega's willen graag verder voor je op onderzoek uit en hebben nog drie vragen voor je. Je mag dit ook in een privébericht naar me sturen.

-welke terugkijk items hebben dit probleem (zender + tijdstip van originele uitzending)
-en indien voorhanden: vanaf welk WAN IP Adres op welke dag + tijdstip op de minuut nauwkeurig (i.v.m. doorzoeken logging) had je deze fout, met hoeveel tijd over in de progress bar (dus welk moment binnen het terugkijk item)
-heb je dit nooit heeft op de thuislocatie, maar alleen in Frankrijk? Al dan niet onderweg of alleen op een vaste locatie?

Heel veel vragen, maar omdat het op dit moment geen algemene storing is, hebben we deze informatie toch nodig om het probleem te kunnen achterhalen. Mocht je om welke reden dan ook, geen gegevens aan willen leveren, is dat natuurlijk ook geen enkel probleem. Dan kunnen we het alleen niet verder onderzoeken helaas!
Ok, ik gooi de handdoek in de ring en geef het over aan mijn partner.

Hier een foto. Wij kijken Utopia terug, van de dag zelf. Niet via WAN, rechtstreeks 3G.

Zie foto: het is SBS6, 23-07-2019. Tijd verstreken moet ik schatten: na klein kwartier klapt telkens de melding naar voren.

En ja, we gebruiken "buiten de deur kijken" alleen in Frankrijk, logisch toch?
Reputatie 7
Badge +28
Dank! De tweede vraag is wel het belangrijkst, met het IP-adres kunnen wij in onze logboeken jouw verbinding met ITV Online controleren op het moment dat je last had van storing. Je kunt het ip-adres bijvoorbeeld simpel achterhalen via https://watismijnip.nl/ Omdat je met 3G regelmatig een ander IP-adres kunt krijgen is het van belang die pagina te controleren wanneer je een storing hebt. Hoe nauwkeuriger je kunt aangeven wanneer de storing zich voordeed, hoe groter de kans dat wij de oorzaak kunnen achterhalen.
Pfffff, en weer een (weder) vraag na de stortvloed van info van onze kant... Iedere keer weer.

Nu ben ik, de partner dus, ook wel klaar met KPN.

Volg deze discussie nu al zo'n 2 jaar ofzo, wat een aanfluiting dit.

Er wordt in onze vriendenkring hard gelachen om dit amateurisme, de meeste zijn ook al weg bij KPN, nu wij nog, met alles.

Wij gaan volgende week weer naar 't buitenland, dit keer met Netflix, Ziggo en Videoland en zonder KPN. De eerste 3 genoemde doen het nl wel altijd als we daar zijn, en dat is bijna iedere maand.

Wat een tijd en data heeft dit gekost....
Reputatie 7
Badge +18
Spijtig maar uiteraard heel begrijpelijk. Op een gegeven moment ben je het helemaal beu.
We willen graag verder kijken en zoeken naar de oorzaak. De gegevens die @Joran vraagt zouden wel bijdragen aan een goede analyse en (misschien) een oplossing. Mocht je je bedenken, laat het weten.

Reageer