Beantwoord

Ethernet WiFi adapter voor UHD Top Box

  • 12 June 2019
  • 6 reacties
  • 245 keer bekeken

Is het mogelijk een 5Ghz Ethernet to WiFi adapter voor de UHD Top Box te gebruiken i.p.v. de Powerline adapter oplossing ?
icon

Beste antwoord door wjb 13 June 2019, 00:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Nee, TV streams zijn te zwaar voor wifi en daar komt bij dat het Multicast streams zijn die naar alle via wifi aangesloten apparaten verzonden worden.
De enige manier waarop dat zou kunnen werken is via een apart wifi toegangspunt met een eigen SSID dedicated voor de TV ontvanger.
Dank voor de snelle reactie. Ik heb juist problemen met de Powerline adapters die een lage snelheid van 20Mbs geeft. Ik kan wel HD Tv kijken maar een opname afspelen lukt al slecht. Mijn Powerline zit niet op de zelfde spanningsgroep en geen aardstopkontakten. De WiFi heeft een snelheid van 100Mbs ter plaatse.
Vandaar mijn vraag of aanschaf van een Ethernet/WiFi adapter voor 5Ghz band werkt i.c.m. de KPN UHD set top box en dat mogelijk een betere oplossing is.
Reputatie 7
En ik hoop dat mijn antwoord ook duidelijk is geweest of heb je toch nog een vraag?
Je antwoord was ook duidelijk betreffende de maatregelen voor WiFi toepassing. Echter nog geen antwoord of de gevraagde ethernet/WiFi adapter werkt i.c.m. de set top box. Ik lees b.v. geschikt voor Windows en Linux ?
Reputatie 7

Zelf heb ik tijdens de pilot van de Experia Box V10 (zonder a) een test gedaan waarbij ik via wifi televisie heb gekeken door de TV ontvanger aan te sluiten op een Netgear WNCE2001.
 

4a5970d0-d47c-4a74-9b2a-ed315977ddea.jpg


Deze ethernet wifi adapter werkte prima en dat op 2.4GHz. Dit wil echter niet zeggen dat het in jouw omgeving daarmee ook goed zal werken.
Het is essentieel dat er geen enkel ander apparaat van dezelfde wifi gebruik maakt want dan krijg je vast en zeker haperingen.
Ook is de kans groot dat KPN de TV streams van de wifi zender van de Experia Box weghoudt.
Tijdens de pilot van de V10 (zonder a) was dat nog niet zo maar op andere Experia Boxen al wel. Je zult dus (waarschijnlijk) ook een fysiek apart wifi accesspoint moeten gebruiken.

Reputatie 7
Hey @Diederik-64, een beetje een late reactie van mij, maar alsnog welkom op het forum. Ik zie dat wjb je vraag heeft beantwoord. Top! Mochten er nog vragen zijn, stel ze hier gerust. De KPN community helpt graag 🙂

Reageer