Eurosport 4K toch bij KPN !

• 31 mei 2018
  • 90 reacties
  • 2188 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Eurosport 4K bij KPN
KPN en Discovery Benelux hebben een overeenkomst bereikt over de doorgifte van het Ultra HD (UHD) kanaal Eurosport 4K. KPN gaat de zender vanaf 5 juni aanbieden aan klanten met een geschikt abonnement.

Bron:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/eurosport-4k-bij-kpn/

90 reacties

Reputatie 2
Geweldig dat KPN toch tot een akkoord is kunnen komen om dit in ons UHD pakket bij te schakelen.
Compliment voor hun zou ik hierbij zeggen.

Kijk al sinds begin via de schotel, Eurosport 4K via UHD1,en moet zeggen zoals het te zien is het een UHD zender zoals het hoort te zijn. Hogere snelheid van doorgifte rond de 25Mbt/s zie je toch in de kwaliteit en de scherpte van het beeld terug. Misschien dat KPN zover beschikbaar het HLG signaal ook doorzet?
Van de week tijdens een van de helaas voorkomende regen stops leek het wel of de regendruppels bij wijze van spreken aan de binnenkant van mijn OLED scherm zaten, zo scherp.
En wat eruit springt in de beeldscherpte zijn voornamelijk de veelzeggende gelaats uidrukkingen van de tennisser...
Reputatie 5
Misschien niet overbodig om aan te geven dat het om tijdelijke doorgifte gaat zoals ook in het artikel staat...

KPN gaat vooralsnog Eurosport 4K alleen van 5 tot en met 10 juni aanbieden op voorkeuzekanaal 690

KPN gaat van 14 juni tot 15 juli ook het WK Voetbal in Ultra HD via NPO 1 UHD aanbieden. Dit kanaal vervangt Eurosport 4K op voorkeuzepositie 690. Xite 4K blijft bij KPN in het aanbod en is op voorkeuzepositie 691 te ontvangen. Op 18 juli worden de zenders Insight 4K en LoveNature op respectievelijk de voorkeuzeposities 692 en 693 aan het UHD-aanbod toegevoegd.
Reputatie 2
Klopt helemaal, is tijdelijk, hierna komt op dit kanaal de NPO1 UHD. Dit is ook slechts tijdelijk, soort van evenementen kanaal zou je kunnen zeggen.
Echter het tijdelijke karakter geeft natuurlijk wel hoop richting de toekomst, waar een eerste start is, volgt vaak wel een mooi vervolg. Laten we het zien als een positieve kennismaking.
Ik ben in elk geval positief gestemd, net als de andere komende UHD zenders is dit vast een stap in de goede richting.
Reputatie 7
Badge +18
Misschien niet overbodig om aan te geven dat het om tijdelijke doorgifte gaat zoals ook in het artikel staat...

We blijven hopen Roko

► ik ben geen moderator, maar draag graag mijn steentje bij ◄

Je gaat toch niet met stenen gooien he? 🐱 🐈
Reputatie 7
Badge +18
Nice!!!! 😁 🤣
Reputatie 7
Badge +18
Hoe laat beginnen die wedstrijden @huistijger? Hopelijk zet KPN Eurosport 4K op tijd aan. 😉 Op kanaal 690
Reputatie 7
Badge +18
Ik ging vannacht om: 2:01 uur kijken, en Eurosport 4K staat erop! 😁 Ik merkte wel op dat ik erg last van hik ups heb, dat het beeld af en toe verspringt. En ik zag in 1x dat de resolutie op 720p stond, want die heb ik weer teruggezet op UHD@60Hz.
Reputatie 7
Badge +18
Dat zijn tijden dat de huistijgers slapen, @DennisSchreve 🐱
Maar toen ik hem vanmorgen om kwart voor zes aanzette, was inderdaad de zender aanwezig. Niet met Eurosport 4K, want die begint pas om 11:00 uur, maar dat geeft niet, de zender is er.
En bij mij stond hij nog gewoon op UHD@60Hz

Hoe laat beginnen die wedstrijden @huistijger? Hopelijk zet KPN Eurosport 4K op tijd aan. 😉 Op kanaal 690
En hiermede is dus ook je vraag beantwoord 😎 😋
En Eurosport4K komt dus op deze zender daar hoeft de KPN niets meer aan te doen.
Reputatie 2
Gisteravond rond uur of 11.45 zapte ik even rond en was UHD1 op nr 690 al aanwezig, mooi dat ze deze erop hebben, hier komt Eurosport 4K op.
Ik hoop dat ze dit zo laten tot NPO1 UHD van start gaat, hebben we goede docu's in de pauze uren van het Roland Carros toernooi. UHD1 zit normaliter in de avonduren achter de decoder bij het HD+ platform. Het is net als de overige UHD zenders wel een herhaal kanaal. Maar er komt regelmatig iets nieuws. O.a. MTV Awards was hier live in 4K te zien.
Verder regelmatig test programmas in UHD van bijna alle Duitse tv zenders.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb nog steeds last van haperingen bij Eurosport 4K. TV ontvanger gereset, dat werkte ook niet. Nog steeds haperingen, dat heb ik alleen bij Eurosport 4K. De rest van de zenders doen het prima. Dus aan de verbinding ligt het niet. Wie heeft hier ook last van?
Reputatie 7
Badge +18
Dat zijn tijden dat de huistijgers slapen, @DennisSchreve 🐱
Maar toen ik hem vanmorgen om kwart voor zes aanzette, was inderdaad de zender aanwezig. Niet met Eurosport 4K, want die begint pas om 11:00 uur, maar dat geeft niet, de zender is er.
@huistijger, het is 11:00 uur geweest, en nog is er niks te zien:

????
Reputatie 7
Badge +18
Nee klopt het zijn nu de halve finales
Ik denk dat die om 13:00 uur beginnen.
En bij mij is het beeld zonder haperingen, perfect dus
Reputatie 7
Badge +18
En bij mij is het beeld zonder haperingen, perfect dusDat is raar, ik heb alles bedraad, terug naar fabrieksinstellingen en software verwijderd, en nog hapert die. Ik zie dat aan die tennisbal, en een hikje in het geluid.
Reputatie 7
Badge +18
wat is je snelheid?
Reputatie 5
Dennis, check de beeldverbeteraars van de tv zelf, experimenteer daarmee
Reputatie 7
Badge +18
wat is je snelheid?Genoeg, dit is me snelheid:

Ik heb op allebei de lijnen meer dan 100 Mbit/s.

Reputatie 2
Even gekeken op Eurosport 4K, helaas geen wedstrijd, daar op de maincort geen match is, en daar de UHD camera's opgesteld staan, dit terzijde.
Loopt een info beeld, en de hele scherpe tennisbal met de details, rolt mooi rond door het beeld, mooi vloeiend beeld, geen stotteringen of andere hinderende storingen te zien.

Bij de beeld instellingen zag ik dat de decoder op automatisch stond, even omgezet naar UHD@50 Hz.
Geen verschil te zien op het blote oog. Wat me verder opviel is dat bij beste instellingen je alleen keuze hebt tussen HD of SD, je zou verwachten dat hier ook UHD bij zou staan.

Ook viel me een nieuwere sofware versie op: 7.1.46_6, terwijl ik las dat de versie 7.1.46.5 de nieuwste was. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Nu even wachten op een match en even vergeljiken met de originele UHD1 via de schotel.
Reputatie 7
Badge +18
Lijkt me voldoende ja
Ik moet nu ff mijn vriendin 'helpdesken" dus ben ff weg.
Reputatie 7
Badge +18
Dennis, check de beeldverbeteraars van de tv zelf, experimenteer daarmeeOok al gedaan, want bij Xite 4K heeft het beeld totaal geen problemen. Het is alleen Eurosport 4K.
Reputatie 7
Badge +18
Even gekeken op Eurosport 4K, helaas geen wedstrijd, daar op de maincort geen match is, en daar de UHD camera's opgesteld staan, dit terzijde.
Loopt een info beeld, en de hele scherpe tennisbal met de details, rolt mooi rond door het beeld, mooi vloeiend beeld, geen stotteringen of andere hinderende storingen te zien.

Bij de beeld instellingen zag ik dat de decoder op automatisch stond, even omgezet naar UHD@50 Hz.
Geen verschil te zien op het blote oog. Wat me verder opviel is dat bij beste instellingen je alleen keuze hebt tussen HD of SD, je zou verwachten dat hier ook UHD bij zou staan.
Dit kan niet, omdat er te weinig zenders zijn, en zal je hem op UHD kunnen zetten, kun je alleen Xite 4K kijken. Omdat de rest van de zenders in HD is of SD.
Reputatie 7
Badge +30
Dennis, check de beeldverbeteraars van de tv zelf, experimenteer daarmeeOok al gedaan, want bij Xite 4K heeft het beeld totaal geen problemen. Het is alleen Eurosport 4K.Het zou kunnen dat de beeldverbeteraar onderscheid maakt tussen sport en andere dingen. Hierom hoeft het niet zo te zijn dat de beeldverbeteraar het probleem niet is wanneer Xite wel goed werkt.
Eventueel kan je tijdelijk de beeldverbeteraar even uitzetten.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb ook even beneden gekeken, en daar schokt ie niet. Dat is raar, het is bij mij bekabeld aangesloten.
Reputatie 7
Badge +18
Dennis, check de beeldverbeteraars van de tv zelf, experimenteer daarmeeOok al gedaan, want bij Xite 4K heeft het beeld totaal geen problemen. Het is alleen Eurosport 4K.Het zou kunnen dat de beeldverbeteraar onderscheid maakt tussen sport en andere dingen. Hierom hoeft het niet zo te zijn dat de beeldverbeteraar het probleem niet is wanneer Xite wel goed werkt.
Eventueel kan je tijdelijk de beeldverbeteraar even uitzetten.
Beeldverbeteraar uitzetten? Huh?
Reputatie 7
Badge +18
Dennis, check de beeldverbeteraars van de tv zelf, experimenteer daarmeeIk heb gekeken, en van alles gedaan ermee, maar helaas blijft het haperen.
Reputatie 7
Badge +18
Volgens mij gaat het bij mij niet goed, ik kijk beneden, en daar valt het beeld op zwart, en komt weer terug. Beetje vreemd allemaal. Zal het dan aan de firmware kunnen liggen? HDMI probleem?

Reageer