Eurosport 4K toch bij KPN !

• 31 mei 2018
  • 90 reacties
  • 2188 keer bekeken

Toon eerste bericht

90 reacties

Reputatie 2
Met oude link bedoelde ik inderdaad 15 mei JONGSTLEDEN.
Heb jij het inmiddels ergens bevestigd gezien?
Ik tot op dit moment helaas niet.
Vorig jaar was het op een al aangeboden UHD kanaal en kon het zeg maar meeliften.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb het nog even nagevraagd, ondanks dat Roland Garros ook al bezig is, en we zenden het inderdaad niet in 4K uit dit jaar.
Reputatie 7
Badge +18

Op het satellietkanaal UHD1 wordt het al een paar dagen in 4K uitgezonden.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het nog even nagevraagd, ondanks dat Roland Garros ook al bezig is, en we zenden het inderdaad niet in 4K uit dit jaar.
Dat vind ik jammer, want jullie promoten met het 4K abonnement bij KPN. Maar volgens mij komt die 4K hier in Nederland niet van de grond, gisteren reclame gezien dat ze al een Samsung QLED 8K tv’s verkopen! πŸ™ˆ Maar raar dat jullie dan niet voor de tennisliefhebbers deze 4K zender niet erop zetten. Volgens mij wordt die 4K in Nederland 1 grote flop! En dan bedoel ik niet alleen KPN, maar ook de tv zenders doen geen 4K. Het is ze allemaal te duur. Wat natuurlijk ook zo is. πŸ˜‰ Nederland is gewoon een duur land. 😁
Reputatie 7
Badge +18

Vind het gewoon raar dat KPN het eerst wel doet, en dan weer niet! Ik vind gewoon als ze het doen, blijf het dan doen! Eerst ons lekker maken, en daarna ermee stoppen.
Reputatie 2
Tja blijft een gemiste kans van KPN om de Eurosport UHD, of andere UHD zenders niet eens toe te voegen op het toch wel magere UHD pakket wat ze nu bieden wat betreft LIVE TV zenders.
Kijk gelukkig zelf o.a. via de schotel, en zie dus Roland Carros wel in UHD, en gisteren bijvoorbeeld de F1 in UHD via RTL UHD, welke laatste tijd ook al geregeld voetbal in 4K doorzet.

Ik heb altijd het UHD pakket bij KPN aangehouden in de hoop dat er eindelijk eens wat meer LIVE UHD TV zou worden toegevoegd.
Nu heb ik al sinds afgelopen zomer ook de ZIGGO NEXT testbox bij mijn thuis staan, en zodra zij met o.a. ZIGGO SPORT in UHD gaan beginnen zal denk ik helaas dan KPN eruit gaan....
Momenteel heeft Ziggo de LOVE NATURE in 4K als stream zender in het Movies en Series XL pakket zitten.

Dus KPN, kom op zeg, breid het UHD pakket eindelijk eens uit.
Het herhaal kanaal met de zogenaamde UHD clips wordt uiten treure constant herhaald.
Reputatie 7

Zijn de kleuren op de foto zoals je die in werkelijkheid ziet?
Reputatie 2
Nee, als je kleuren niet geheel correct zijn komt dit waarschijnlijk doordat het signaal met HLG, een vorm van HDR word uitgezonden.
Kijk even bij je tv instellingen of deze correct zijn, en niet minder belangrijk of je de nieuwste software op de tv hebt geladen.
Helaas hebben o.a. de LG OLED toestellen van de eerdere jaargangen hier soms wat moeite mee, zie je ook terug bij de terug koppeling van de uitzendingen van de NPO1 UHD van afgelopen jaar tijdens de WK.
Ook bij sommige combinaties van de NEXT met een OLED is het soms nog niet helemaal optimaal.

Heb bij de HDR instellingen deze op HDR Perfect c.q. MAX staan bij gebruik van HLG signaal.
Bij overige HDR uitzendingen zonder HLG, bijvoorbeeld streamen AMAZON PRIME staat het beide op tandje minder,

Bij mijn zijn de kleuren prima in mijn optiek bij mij op de Philips 65OLED873

Reputatie 7
Die kleuren zien er op jouw Philips 65OLED873 inderdaad een heel stuk beter uit.
Dat was ook de reden van mijn vraag aan @huistijger immers de kleuren zoals die op zijn televisie weergegeven worden vind ik bedenkelijk.
Dat dat aan de HDR instellingen zou kunnen liggen klinkt heel plausibel.
Reputatie 2
Misschien dat @huistijger ons kan en wil vertellen op wat voor tv hij kijkt.
Een Samsung misschien? daar zijn de kleuren altijd erg, in mijn ogen veel te zwaar aangezet.
Reputatie 5
Badge +7
Via de Eurosport Player waren de kleuren ook zo rood (het gravel). En ik heb geen 4K.
Reputatie 7
Badge +18
Ach smaken verschillen hoor
ik hou van felle kleuren.
Overigens heb ik een samsung Qled en ben erg blij met het mooie beeld.
Dat mag een ander dan niet mooi vinden dat is zijn of haar goed recht, maar ik moet er naar kijken, een ander kijkt maar een andere kant uit.

Overigens is mijn beeld gelijk aan de onderste foto van TV-fans, mijn iPhone brengt er een soort paarse gloed overheen, hoe dat komt weet ik niet, wel jammer, zal eerdaags eens naar de instellingen kijken.
Reputatie 7
Ik heb het gevoel dat er een paarse waas over die beelden van Roland Garros heen hangt die op die Philips veel beter "weggewerkt" wordt dan op jouw Samsung. Ook op mijn Sony KD-43XD8305 is die waas veel minder aanwezig. Op mijn tablet zie ik die paarse waas ook en er lijkt dus echt iets in het bronsignaal te zitten wat dit veroorzaakt.
Als dit gerelateerd is aan 4K-HDR, dan vraag ik mij af of dat geen achteruitgang is t.o.v. de gebruikelijke 1080i signalen.
Reputatie 7
Badge +18
Ah, dat spaart mij het gezoek in de instellingen van de iPhone weer uit
dankje
Reputatie 7
Jaa lekker modderen op een gravelparcours 😎Mijn moeder vond het nooit leuk dat ik drie keer per week met knalrode schoenen thuis kwam na trainen, spelen en competitie 😂

Mijn Samsung zonder uhd gedoe is ook gewoon normaal, eigenlijk zoals ik met Roland Garros altijd gewend ben. Geen vreemde waas waarneembaar.

Reageer