Beantwoord

Experia box met eigen router: Wel live tv geen pauze/opnemen/terugkijken etc

• 1 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 969 keer bekeken

Hallo. Ik ben recentelijk overgestapt op KPN en heb hiervoor een Experia box v10 geinstalleerd gekregen. Achter de Experia heb ik mijn eigen router geplaatst. De Experia staat in DMZ en opgezet met het IP adres van mijn eigen router.

Deze setup werkt goed voor Live TV en internet werkt ook naar behoren. Probleem is echter dat bij het gebruik van Pauzeren, Kijk vanaf begin en alle andere diensten (On Demand, opnemen etc) de ontvanger hapert. Het beeld bevriest dan na ongeveer 1 sec gevolgd door melding zender niet beschikbaar en als je wegzapt krijg je een melding met foutcode -3.

De eigen router is een D-Link DIR 855. Multicast streams staat hierin aan; als ik deze uitzet doet Live TV het ook niet meer. (Beeld bevriest dan na ca 3 sec).

Wat moet ik doen / aanpassen om in deze setup ook van de andere diensten gebruik te kunnen maken?

icon

Beste antwoord door wjb 1 oktober 2017, 23:21

Ja, ITV is een verhaal apart en dat krijg je helaas niet 100% werkend. Werken de IGMP streams voor life televisie kijken, dan werkt het uitgesteld kijken (na pauzeren of een opname) niet en werkt MéérTV ook niet.

Mijn advies: Sluit de TV ontvangers altijd op de Experia Box aan.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Ja, ITV is een verhaal apart en dat krijg je helaas niet 100% werkend. Werken de IGMP streams voor life televisie kijken, dan werkt het uitgesteld kijken (na pauzeren of een opname) niet en werkt MéérTV ook niet.

Mijn advies: Sluit de TV ontvangers altijd op de Experia Box aan.
Ik had natuurlijk gehoopt op een ander antwoord maar toch bedankt voor je snelle reactie!
Reputatie 7
Ik had natuurlijk gehoopt op een ander antwoord maar toch bedankt voor je snelle reactie!Ik kan het helaas niet anders maken.
Ook ik heb een tweede eigen router achter onze Experia Box staan voor mijn zakelijke netwerk.
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Reageer