Beantwoord

Experia box v10a rood lampje bij installatie

  • 17 January 2021
  • 13 reacties
  • 395 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een Experia box V10a maar het rode lampje blijft branden en de interactieve tv werkt niet. De Experia box is aangesloten op een 4G modem waarvan alle lampjes blauw zijn. Dit lijkt dus de werken. Opnieuw starten etc heb ik al vaak geprobeerd, en ook de harde reset. Foutcode op tv is: 307 (Ooit 848). Stappenplannen op internet doorlopen, maar werkt niet. Wat kan ik nog proberen?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 17 January 2021, 17:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Een rood lampje is nooit goed.  Vaak is er dan een probleem tussen de centrale en het modem. Maar heb je de v10a al gereset zonder dat het 4g modem aangesloten is?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AnoukV94. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat er een rood lampje op de Experiabox brandt. Ik lees dat je de stappenplannen op onze website al hebt doorlopen. Om welk lampje gaat het precies? Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij dit verder voor jou uitzoeken.

Hoi Joep. Heb dit nog een keer uitgevoerd maar helaas geen verbetering. @Joep1965 

 

Hoi Vikash. Heb de zojuist gegevens toegevoegd. @Vikash 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel @AnoukV94! Het abonnement is nog maar net ingegaan zie ik. De metingen geven een verstoring weer. Is het modem direct aangesloten op het aansluitpunt? Zit er geen splitter tussen? Als die er wel tussen zit, mag ie er tussenuit. 
Zo niet, dan ben ik genoodzaakt een monteur in te plannen. Voorkeur voor dag (ochtend of (eind)middag)? 

Hoi Lisa, @Lisa 

 

De Experia box zit rechtstreeks op de tv ontvanger en de Experia box zit anderzijds weer op de 4G bodem. De TV ontvanger zit met HDMI op de TV. Ik heb overal de nieuwe kabels gebruikt uit de KPN verpakking en heb nergens een splitter tussen. Heb hier ook wat tussen gewisseld. Monteur is misschien handig. Wij hebben sowieso ook glasvezel tot aan de meterkast liggen, maar voor de rest geen aansluiting in huis (efiber). Ik weet ook niet precies hoe dit zou werken. Verder dacht ik dat ik 2 tv ontvangers zou krijgen (2 tv's met interactieve tv.) Heb ik deze niet nodig wanneer ik dit op 2 tv's wil gebruiken zonder Chromecast? 

Bedankt voor de service! 

Laat op de middag zou trouwens het makkelijkst zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor de info @AnoukV94! Ik heb meteen een storingsmonteur voor je kunnen inplannen. Morgen kan die al komen. Ik heb tijdsblok 10.00-12.00uur geselecteerd. Laat maar even weten of dit uitkomt. We kunnen het altijd een dagje of tijdsblok verplaatsen. 

Wat gek! Er is maar 1 tv-ontvanger doorgekomen tijdens de bestellen. Je hebt inderdaad 2 kastjes nodig om tv te kijken op 2 televisies. Ik zie wel dat je de korting krijgt voor de tweede ontvanger. Zal ik een tweede ontvanger voor je bestellen? Die ontvang je dan over een paar dagen en kun je direct aansluiten:blush:
Hoor graag van je! 

Is goed @Lisa 

 

Kan de monteur morgen op een later tijdstip? En anders op een andere dag? 

Reputatie 7
Badge +17

Ja, dat kan :blush: We kunnen monteurs inplannen tussen:

0800-1000uur
1000-1200uur
1200-1400uur
1400-1600uur
1500-1700uur

Ik heb nu gekozen om de monteur morgen te laten komen tussen 1500-1700uur. Mocht dit te vroeg zijn of gewoon niet uitkomen, dan kunnen we een andere dag selecteren. 
Welke dag zou dan het beste uitkomen, @AnoukV94? 
 

@Lisa Morgen tussen 15:00 en 17:00 is prima. Bedankt?

Reputatie 7
Badge +16

Geef je ons een update als de monteur langs is geweest?

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie dat de monteur alle diensten inmiddels heeft aangesloten @AnoukV94.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het is opgelost. Anders hoor ik het graag!