Beantwoord

Experia v8 geluid tv valt weg door vaatwasser?!

  • 20 January 2019
  • 8 reacties
  • 101 keer bekeken

Dag Forummers,

Ik heb sinds enkele weken een probleem met het geluid van mijn tv. Als de vaatwasser aangaat, valt het geluid van de tv weg🙄. Beeld blijft wel goed.

Hoe is e.e.a. ingericht:
Glasvezel abo 500/500
Experiabox v8 wifi hiervan is uitgeschakeld
Apple extreme gekoppeld via een switch aan de Experia, deze verzorgt het (sterkere) wifi signaal
tv kastje van motorola is direct op de Experia aangesloten via netwerkkabel, dus zonder switch o.i.d.
tv is LG 55EG9A7V

Wat kan her probleem zijn en hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door wjb 20 January 2019, 13:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Dat is natuurlijk bijna te gek voor woorden en een correlatie is zo goed als niet voor te stellen.
Je praat over een TV kastje van Motorola. Dat betekent dat die verouderd is en via deze site omgeruild kan worden voor een nieuwer model (Arris of Arcadyan).
Misschien dat daarmee dat probleem ook direct tot het verleden behoort.
Niet geschoten is altijd mis 😉
Bedankt voor jouw reactie. Ga ik direct doen. Bizar dat KPN dit niet zelf actief doet voor zijn klanten...
Reputatie 7
Ga ik direct doen.
En dan maar hopen dat het probleem niet optreedt i.c.m. het nieuwe TV kastje.
Maar ook dan, de snelheid bij het wisselen van zender is veel beter, de Netflix app komt beschikbaar en last but not least kan je dan eindelijk naar de beste beeldkwaliteit kijken via de HD-"Glas" zenders (661-670) i.p.v. de overeenkomstige HD zenders 1-10.

Bizar dat KPN dit niet zelf actief doet voor zijn klanten...
Dat ben ik met je eens en al helemaal als je je bedenkt dat de oude Motorola's ook geen HD-"Glas" zenders ondersteunen waardoor je dus al lange tijd verstoten bent geweest van de best mogelijke beeldkwaliteit.
Hoi @FrancD ! Ik hoop dat de omruil het gewenste effect heeft! Mocht dat niet zo zijn, laat het weten en dan duiken we er dieper in!
Het probleem is inderdaad opgelost! Bedankt @wjb voor je verwijzing naar de omruilmogelijkheid.
Reputatie 7
Het probleem is inderdaad opgelost!
En heb je ook al kennis gemaakt met de HD-"Glas" zender op kanaal 661-670?
Ik dacht dat KPN deze naar voren had gehaald vanaf 1? Dat is dus niet zo? Zijn deze zenders anders dan ‘standaard’ HD?
Reputatie 7
De HD-"Glas" zenders hebben een hogere bitrate dan de "gewone" HD zenders (voorheen 701) en dat levert een mooier beeld op. Een HD-"Glas" stream is zo'n 12,5 Mbps terwijl de "gewone" HD stream zo'n 7 Mbps is. Deze zenders maken inderdaad nog geen onderdeel uit van HD op 1, maar dat gaat als het goed is "binnenkort" wel gebeuren.