Experiabox

• 8 januari 2015
  • 7 reacties
  • 292 keer bekeken

Aansluiten dig TV lukt niet ( volgens de KPN monteur ) vanwege de grote afstand tot de Experiabox.Alternatief is om via het elektriciteitsnet ( met kabel ) een verbinding te maken. Nu blijkt dat dit allleen kan binnen eenzelfde groep. Ik woon in een groot huis en het omgooien van de groepen heeft veen nadelige consequenties. Na vele malen telefoneren met de helpdesk van KPN krijg ik als antwoord :  NIET MOGELIJK. Daar zit je dan met je nieuw aangeschafte digitale TV en nieuwe KPN telefoontoestelen. Is er echt geen andere oplossing behalve overstappen naar een andere leverancier ?

7 reacties

Bekend probleem. KPN Experiabox functioneert niet goed.

Reputatie 4
Badge +4
Hallo Tonny,

Dat de afstand tussen je box en tv te groot is kan, dat heb ik ook maar ik gebruik gewoon de verbinding via het eletranet, en heb de tv op verschillende plaatsen aangesloten gehad. Ik heb 8 subgroepen en 3 hoofdgroepen in huis en dit leverde geen probleem op. Wellicht kun je het gewoon uitproberen en kun je een aansluit setje voor via de 220V bestellen met de afspraak dat als het niet werkt je deze kunt retourneren.

succes Koos

Reputatie 7
Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat het de voorkeur verdient om alles binnen één groep te houden, maar dat dat geen absolute eis is. Ik zie ook mensen vertellen dat ze plotseling verbonden zijn met de DVS van de buren, en dat is zeker een andere groep (1). Er is een programma Devolo Cockpit (ff zoeken op het forum voor de details) waarmee je een aantal instellingen van de DVS kunt aanpassen (o.a. een ander wachtwoord zodat je geen last meer hebt van de buren). Daarmee kun je ook de kwaliteit van de DVS-verbinding bekijken.

En inderdaad een niet-goed-geld-terug garantie is raadzaam. Ik weet dat de KPN winkels daar (soms?) wel aan willen meewerken; laat het in dat geval wel ff op de aankoopbon zetten, want het personeel in die winkels wisselt nog al eens.

Reputatie 7
Voorkeur lijkt me i.i.g. wel dezelfde fases (indien je 3 fasen 230 V hebt).

Direct een CAT6 kabel trekken van modem naar tv is geen optie ?

Er zijn twee opties voor het aansluiten van de tv-ontvanger op het modem:

• Bekabeld via LAN
  • Draadloos via het stopcontact met de Devolo set
Via wifi kan niet.

Reputatie 7
Nuttige info over afstand tot het modem vind ik ook in dit topic:

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/maximale-afstand-experia-box-en-TV/td-p/66798

Reputatie 7
Badge +19
Ik denk dat jullie met groepen en fasen in de war zijn

Er zijn drie fasen, maar in een gewoon woonhuis wordt meestal maar 1 fase aangesloten, die dan weer onderverdeeld is in diverse groepen.

Normaal gesproken maakt het dus niet uit op welk stopcontact je de boel aansluit want het blijft dezelfde fase.
Heb je krachtstroom in huis en dus wel drie fasen dan maakt het wel wat uit, maar dat zal in de meeste gevallen niet voorkomen.

Reputatie 4
Badge +4
Indien de afstand van de box naar de tv te lang is kun je ook een 220V draad van de box naar de tv brengen, waardoor je de 220V kastjes op dezelfde groep kunt aansluiten. In beide gevallen moet je een draad trekken, alleen de soort draad verschilt dan (220V ipv coaxkabel oid).

Reageer