Beantwoord

Experiabox omruilen

  • 6 June 2020
  • 24 reacties
  • 352 keer bekeken

Ik wil graag contact met iemand die kan helpen met het omruilen van een defecte Expediabox.

 

Blijkbaar kan je alleen via een Forum contact opnemen….maar daar reageert niemand op mijn bericht.

 

Wie helpt mij ? 

 

(waarom kan ik niet gewoon met iemand van KPN mailen of chatten)

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 July 2020, 20:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Je  kunt chatten of bellen. 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken.  Dat is de snelste manier. Voor chatten kan het beste even op de site kijken. Wat is er trouwens mis met de experiabox?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ReinierAA1 

Mailen is geen contact optie, de beschikbare opties staan hier: Contact en klantenservice

Kies daar waar je vraag over gaat en vervolgens (naar beneden) 

  • Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben

Hoi @ReinierAA1 .  Voor snelle afhandeling is het forum niet geschikt. Wij zijn er ook niet 24/7.

Mocht je het toch via ons willen proberen: Wat is er mis met de experiabox? En kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hallo,

 

Gelukkig, nu wel contact. Ik denk dat ik de eerste keer op dit forum iets niet goed gedaan hebt.

 

Ik heb mijn profiel bijgewerkt

 

 

Hieronder het bericht dat ik pas geleden ook op het forum geplaatst had. Het betreft dus systeem van mijn moeder en niet van mezelf. Ik heb inmiddels van haar vernomen dat het er op lijkt dat alleen het resetten van e experiabox helpt.

 

Geachte forum,

 

TV ontvanger van mijn moeder haperende regelmatig. Al snel tot de conclusie gekomen dat haar TV ontvanger oud was (motorola) en deze is omgeruild (binnen 2 dagen, verliep perfect !).

Overigens was deze storing tevens aanleiding om haar TV ook maar meteen te vervangen, voor een modernere met groter scherm.

Eea aangesloten en alles lijkt te werken...behalve dan dat als de TV ontvanger langere tijd uit heeft gestaan en hij dan weer wordt aangezet….het beeld en geluid niet goed werkt. Het beeld loopt achter op het geluid...en staat soms gewoon stil. Ook het geluid is dan niet goed.

Dit probleem kan verholpen worden door 

 

  1. uitschakelen/inschakelen modem (Expedia versie 8)
  2. uitschakelen/inschakelen 'glasvezel’apparaat in meterkast

Uitschakelen TV ontvanger lijkt geen effect te hebben.

In beide gevallen werkt alles daarna wel en kan mijn moeder probleemloos TV kijken. Maar de volgende dag begint het weer opnieuw (kennelijk schakelt TV ontvanger automatisch uit, ik had haar gevraagd deze niet uit te zetten maar dat gebeurd automatisch).

 

Ik heb al van alles geprobeerd om dit te verhelpen.

 

Alles is bedraad...geen draadloze verbindingen

 

Netwerkkabel tussen modem en TV ontvanger vervanger (3 verschillende geprobeerd)...helpt niet

TV ontvanger (die nieuw was) verwisseld met eentje van mijzelf….helpt niet

TV ontvanger terug naar fabrieksinstellingen ….helpt niet

Geprobeerd Experiabox terug naar fabrieksinstellingen te zetten, niet gelukt. Reset knopje ingedrukt tot rode lampje ging branden...meer dan 30 minuten gewacht…..gebeurde niks

 

Ik vraag me af wat ik nog kan doen om dit goed te krijgen (HDMI kabel vervangen ?). Zelf zou ik het liefste zien dat de  Expediabox wordt omgeruild  

 

Ik heb overigens geen signalen gekregen van mijn moeder dat internet of telefoon niet goed werken (wat niet wil zeggen dat dit niet zo is:-))

 

Hoi @ReinierAA1 . Ik doe de aanname dat de gegevens die in je profiel staan, van jou zijn. Klopt dat?

Zou je de gegevens van je moeder ook in het profiel kunnen zetten? Dan kan ik de lijn doormeten.

Hallo. Ik heb de (adres)gegevens van mijn moeder toegevoegd

Hoi @ReinierAA1 . Dank voor de gegevens van jouw moeder.

Dit is een hele merkwaardige storing. Je moeder heeft glasvezel, zie ik. Verder lijkt de nieuwe itv tuner bedraad aangesloten op de experiabox. Dit klopt toch? Ik moet even zeker weten dat er geen draadloze verbinding set of switch gebruikt wordt.

Er is ook geen soundbar of mediacentre in het spel toch? 

 

Klopt, alles is bedraad. Geen soundbar etc

Hallo Erwin,

 

Is er nog iets dat ik testen kan. Ik kan niet meer bedenken wat ik nog zou kunnen proberen.

Het enige dat nog overblijft is de Experiabox zelf, de 'glasvezel’ modem, en evtueel de kabel hiertusse. Dit is wat lastiger om te testen ben ik bang.

 

HDMI kabel heb ik inmiddels ook vervangen...maar lijkt me stug dat het daar aanligt. (maar ik trok de connector kapot...dus moest ik hem wel vervangen :-)

 

 

 

Tevens een andere vraag. Mijn schoonouders hebben nog 2 Motorola ontvangers. Ik wilde deze via het daarvoor bedoelde tool laten omruilen...maar ook hier loop ik tegen een probleem aan. Namelijk dat het servicetool niet werk...hij geeft een foutmelding...hij zou rekeningnummer niet herkennen.

 

Ik voeg de gegevens van mijn schoonouders ook toe aan het profiel. Overigens, het lijkt er op dat bij mij thuis het tool om de tv ontvanger te identificeren ook niet werkt, geeft ook een foutmelding. Maar dat is minder van belang omdat ik al nieuwe ontvangers heb maar wilde het even testen.

 

 

Hallo,

 

De vraag over het omruilen van de TV ontvanger mag genegeerd worden. Ik denk dat er dit weekend iets aan de hand was met servicetool, want zojuist nogmaals geprobeerd maar nu werkt het wel, zowel bij mijzelf als mijn schoonouders.

 

De vraag over de experiabox bij mijn moeder blijft staan. Dit werkt nog staan niet. Het liefste zou ik ook deze omruilen.

@ReinierAA1 : ik heb een omruil in het systeem gezet. Ik heb hierbij jouw mobiele nummer als contact nummer gebruikt.

Heb jij de SMS ontvangen?

Hoi erik

 

ik heb de sms ontvangen. Hij zou donderdag geleverd worden, maar daarna niks meer gehoord.

 

kun jij nagaan wat de status is. Is hij niet verzonden, of is er vertraging bij POSTNL

 

reinier

Reputatie 7
Badge +28

Er wordt in twee verschillende topics wat aan gedaan. Samenvoegen maar?:

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-ontvanger-hapert-beeld-geluid-na-inschakelen-500238

Laten we dit tot het centrale topic maken.

Ik vermoed dat er achterstand is bij PostNL. Het pakketjes is wel bij hun aangemeld maar nog niet op het distributiepunt (jumbo) afgeleverd. Ik verwacht dat er begin van volgende week schot in de zaak komt.

Goed om te horen. Ik zal het andere topic negeren...of kan ik die zelfs afsluiten ?

Hoeft niet, Reinier. Mocht er woensdag nog geen SMS’je zijn van PostNL, laat het mij even weten. 

Ok.

Dag,

We zijn een aantal dagen verder, maar nog steeds geen berichtje ontvangen dat het pakket afgeleverd zou zijn.

 

graag verneem ik wat de volgende stap is. Is het mogelijk om PostNL te benaderen, of mij een track en trace te sturen zodat ik dat zelf kan doen.

 

of opnieuw een experiabox versturen ?

 

reinier

 

 

 

Raar allemaal. Ik heb je een privéberichtje gestuurd met de track en trace info.

Kun jij een contact zoeken met PostNL?

Hoi, 

 

Ik heb de track en trace nagekeken en daaruit blijkt dat het pakketje nog niet ontvangen is bij PostNl.

Kortom, de fout ligt niet bij PostNL maar bij KPN, of de distribiteur. 
 

beetje jammer dat we daar nu pas achterkomen, want dit hadden we al eerder kunnen opmerken.

 

zou je een nieuwe levering in orde kunnen maken, en mij dan graag via een pribebericht de track en trace kunnen sturen ?

 

bedankt alvast, fijne avond

 

 

 

Ik heb ook weer wat nieuwe informatie sinds gisteren. Er zijn de afgelopen week veel logistieke opdrachten mislukt door een storing. Een speciaal team is dit aan het herstellen.

Ik heb dit team een mail gestuurd met jouw situatie zodat we niets aan het toeval overlaten.  Ze hebben het erg druk dus ik weet nog niet precies wanneer ze het oppakken.

Hallo, 

 

Volgens de track en trace gebeurt er nog niets. Inmiddels al bijna 2 weken bezig om de experiabox omgeruild te krijgen, zonder vooruitzicht wanneer dit lukken gaat.

 

is het mogelijk om een nieuwe zending in te voeren ? Zou graag probleem willen oplossen.

 

met vriendelijke groet,

 

reinier

 

Ik heb via privéberichten contact gehouden met @ReinierAA1 . Na een hoop logistiek gedoe is het gelukkig opgelost

Klopt helemaal. Na omruilen van experiabox, dat idd niet zo vlot verliep, is het probleem niet meer voorgekomen. Er kan zonder problemen naar se TV gekeken worden