Beantwoord

experiabox serie opnemen van canvas en Belgie een

• 25 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 124 keer bekeken

wij hebben een experiabox waarmee we programma’s opnemen.
dat gaat bij alles redelijk goed.
behalve bij het opnemen van België 1 en Canvas.
we stellen dit in bij gids, tv gids, en dan de betreffende zender.
de opname begint vaak als het voorgaande programma nog bezig is. Soms wel een kwartier lang,
het gevolg is dat het einde van de gewenste opname niet meer opgenomen wordt.
Bij series, mis je vervolgens hele stukken of het eind van een speelfilm mist dan.
Of de opname begint als de film / serie al een stuk aan de gang is.
Ik vraag me af, of dit anno 2019, nou echt niet anders kan.
mvg
ellie bouwhuis
icon

Beste antwoord door Erwin_ 29 augustus 2019, 10:41

Dat ben ik met je eens, Ellie. Dat van die serie opname gaat inderdaad wel eens mis. Op de achtergrond is dit toch wel heel ingewikkeld maar er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.
Wat het uitlopen van de uitzendingen betreft is er helaas niet zoveel aan te doen. Wij zijn afhankelijk van de tijden die door de zenders worden aangeleverd. Zo is het systeem ingericht. Je kunt overwegen om, als je zeker wilt zijn dat een programma er volledig op staat, ook het programma wat ervóór komt en erna, op te nemen.
Zeker niet de meest charmante oplossing maar zoals gezegd, voor uitlopen van uitzendingen is helaas geen oplossing. Ik hoop dat je daar iets mee kunt.
Helaas hebben we met België niet 'live terugkijk' afspraken zoals met de meeste andere zenders. Dus dan lijkt me dit de beste workaround.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Wteb . Wat hinderlijk dat dit gebeurt, incidenteel kan het eens voorkomen maar wat jij beschrijft lijkt me niet de bedoeling.
We krijgen de programmering aangeleverd van de zenders. En soms gaat het niet goed als uitzendingen uitlopen. Kan het zijn dat dit bij jou ook gebeurt?
Als je het idee hebt dat dit niet aan de orde is wil ik dolgraag een aantal voorbeelden van programma's ( datum + tijdstip ) hebben, zodat ik het bij de techneuten kan aankaarten.
Hallo Erwin,
het lijkt mij dat het komt om dat deze zenders vaak uitlopen. Maar het tegengestelde gebeurt ook, dan wordt de film eerder uitgezonden dan de tijd zoals die vermeld staat in de programmering,
in een van de andere topics heb ik gelezen, dat de techniek toch steken laat vallen. M.n bij BBC first, het opnemen van series die herhaald worden, dan kan een serie niet opgenomen worden.
maar ik kan mij herinneren dat in het begin van de opname techniek, toen we nog met cassettes werkten, je de mogelijkheid had, om een code op te geven of met een soort pen het signaal door gegeven kan worden. Toen was het opname moment altijd juist.

het moet naar mijn idee toch niet zo moeilijk zijn om een computer programma zo te maken dat er op het juiste moment wordt opgenomen,
met vriendelijke groet,
ellie
Reputatie 7
Badge +18
Dat ben ik met je eens, Ellie. Dat van die serie opname gaat inderdaad wel eens mis. Op de achtergrond is dit toch wel heel ingewikkeld maar er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.
Wat het uitlopen van de uitzendingen betreft is er helaas niet zoveel aan te doen. Wij zijn afhankelijk van de tijden die door de zenders worden aangeleverd. Zo is het systeem ingericht. Je kunt overwegen om, als je zeker wilt zijn dat een programma er volledig op staat, ook het programma wat ervóór komt en erna, op te nemen.
Zeker niet de meest charmante oplossing maar zoals gezegd, voor uitlopen van uitzendingen is helaas geen oplossing. Ik hoop dat je daar iets mee kunt.
Helaas hebben we met België niet 'live terugkijk' afspraken zoals met de meeste andere zenders. Dus dan lijkt me dit de beste workaround.
Hoi Erwin,
om een programma voor en achter een film op te nemen. Lukt wel. Maar het kan niet als je een serie opneemt,
jammer dat het niet anders kan.
bedankt voor het gesprek hierover.
groeten, Ellie
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan, Ellie. Voor andere vragen weet je mij te vinden! 🙂

Reageer