Vraag

Experiabox V10 vervangen door Draytek 2862 met tv ontvangers erachter.

  • 29 April 2019
  • 3 reacties
  • 1408 keer bekeken

Omdat ik steeds problemen heb met testen van VoIP verbindingen die dan niet willen registreren op andere provider dan KPN, wil ik de Experiabox V10 vervangen door een Draytek 2862 met de instellingen die nodig zijn om ook de t.v. ontvangers aan de praat te krijgen.

Echter na alle instellingen (van Draytek) voor Routed IPTV correct in de Draytek (pdf via de site gedownload)
ingesteld te hebben, blijft de tv ontvanger de foutmelding geven dat er geen verbinding is. Deze is wel degelijk hardwarematig goed aangesloten, maar de tv ontvanger krijgt geen verbinding met de IPTV server waarvan het een IPadres moet ontvangen.


De tv ontvanger zou op DHCP moeten werken, maar krijgt dus geen IP adres.
Resetten van de tv ontvanger kan ook niet want ook daar schijnt het kastje eerst een verbinding te moeten hebben.
Andere mogelijkheden zijn er kennelijk niet om de ontvanger naar de factory default te krijgen.

Het vervangen van een Fritzbox voor een Draytek is mij wel gelukt met IPTV en VoIP telefonie.
Dus wat gaat er fout?

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een Experiabox van KPN?

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Helaas heb ik nog geen werkende voorbeelden gezien van het vervangen van een Experia Box in een VDSL omgeving. Met een glasvezelverbinding kan de Experia Box vrij eenvoudig vervangen worden door een EdgeRouter. Zie dit bericht.

Wellicht dat @Pipo10 je kan helpen. Zie dit bericht.

Maar waarom werken die VoIP verbindingen dan niet?
Zelf heb ik al sinds jaar en dag een CheapConnect abonnement en toen ik nog een V10 gebruikte werkte dat prima.
Helaas heb ik nog geen werkende voorbeelden gezien van het vervangen van een Experia Box in een VDSL omgeving. Met een glasvezelverbinding kan de Experia Box vrij eenvoudig vervangen worden door een EdgeRouter. Zie dit bericht.

Wellicht dat @Pipo10 je kan helpen. Zie dit bericht.

Maar waarom werken die VoIP verbindingen dan niet?
Zelf heb ik al sinds jaar en dag een CheapConnect abonnement en toen ik nog een V10 gebruikte werkte dat prima.


dankjewel voor je snelle reactie wjb,

klopt wjb, ik heb een Fritzbox bij een kennis vervangen door een Daytek 2862 i.v.m IPsec (LAN2LAN) VPN tussen 2 Draytek routers die ik er extra nodig had en daar was een glasvezelverbinding die ik via de WAN2 heb aangesloten, de VLans geprogrammeerd en werken.

ik heb precies dezelfde draytek Routed IPTV doc. gevonden en alles ingeklopt, 10 x gecontroleerd, maar helaas niet met hetzelfde resultaat als PIPO10.

De VoIP problemen zijn dat de apparatuur niet wil registreren via de Experiabox. waarom weet ik nog niet.
in dit geval is het een Panasonic TPG600 Dect systeem (SIP), ik ga eerst eens proberen of ik een Yealink T19PE2 SIP toestel wel geregistreerd kan krijgen op de Managed VoIP dienst, dan weet ik dat het niet exemplarisch is.
Mogelijk een poortblokkade omdat er ook voip poorten op de Experiabox zitten voor de KPN VoIP account die wel geregistreerd zijn maar niet actief gebruikt worden? geen idee.

Waarom zou de Draytek oplossing nu niet werken op een VDSL (vectoring) en wel op en glasvezel?
het tv kastje heft op een gegeven moment wel een IP adres gekregen maar kan de software verder niet laden en blijft dus op 20% hangen.
Reputatie 7
Mogelijk een poortblokkade omdat er ook voip poorten op de Experiabox zitten voor de KPN VoIP account die wel geregistreerd zijn maar niet actief gebruikt worden? geen idee.
De Experia Box blokkeert geen poorten, ook niet de door VoIP gebruikte poorten.
VoIP van KPN loopt via een apart vlan (vlan 7) en is daarmee volledig gescheiden van VoIP van andere providers die via Internet (vlan 6) lopen.

ik heb een Fritzbox bij een kennis vervangen door een Daytek 2862 ...
Dat was niet op een KPN aansluiting of anders was daar geen routed-TV van KPN bij betrokken.

Waarom zou de Draytek oplossing nu niet werken op een VDSL (vectoring) en wel op en glasvezel?
Dat moet in principe ook geen probleem zijn echter dan moeten de parameters om zo'n Draytek te configureren wel bekend zijn en daar ligt de crux.

P.S. Je kunt bij Yealink ook poort 5062, 5064, 5066, etc. gebruiken als SIP poort.