Experiabox V10a problemen

  • 6 February 2019
  • 11 reacties
  • 454 keer bekeken

Sinds ik over gegaan ben van de Experiabox V9 naar de V10a heb ik niks dan problemen. De WiFi draait perfect, maar interactieve tv loopt constant vast, hapert, zomaar ineens, halverwege een eerder gepauzeerde film stopt de ontvanger en herstart, waardoor je een stuk film mist, en opnieuw beginnen en doorspoelen kan niet, want je moet de reclameblokken bekijken...
voorheen (lees experiabox V9) had ik nooit problemen, alles draaide perfect, echter kreeg in van KPN, ongevraagd, het advies om de box te vervangen voor het nieuwere type. Snelheid en stabiliteit zou beter worden, tot nu toe merk ik dat echter nog niet. Het enige wat toegenomen is, is mijn gefrustreerdheid.

Wat kunnen jullie voor mij betekenen KPN?

groet,

Anna

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Anna-elz. Welkom op het forum. Wat vervelend dat de tv-ontvanger steeds vastloopt en hapert, gebeurd dit op verschillende tv-ontvangers? Dit kan verschillende oorzaken hebben. De tv-ontvanger is aangesloten op de Experiabox, het modem van KPN. Is deze aansluiting met een netwerkkabel of met een draadloze verbinding set? Heb je de tv-ontvanger al eens gereset? Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld.
Goedemiddag Vikash,

Ik heb mijn gegevens aangevuld zoals gevraagd.
ik heb ook meerdere keren de ontvanger gereset, middels de uit-aan-menuknop-methode, het
probleem blijft. Ik heb alle ontvangers bedraad uitgevoerd. Als de ontvanger beneden vastloopt, werken de twee ontvangers boven wel. Loopt een van de ontvangers boven vast, dan werken de andere twee wel. Dit doet mij vermoeden dat het niet een netwerkproblemen is.
Reputatie 7
Badge +21
Wat een bijzondere storing. Zijn de tv-ontvangers rechtstreeks (bekabeld) aangesloten op de ExperiaBox of zit er nog een apparaat (switch, router) tussen. Dit zou namelijk de oorzaak kunnen zijn van deze verstoring.
Ja! Ik snap t ook niet. De netwerkopbouw is als volgt:
AOP -> experiabox -> gigabit switch.

Vanaf de switch:
1 x ontvanger 1
1 x pc
1x NAS
1x switch boven

vanaf switch boven:
1x ontvanger 2
1x ontvanger 3
Reputatie 7
Badge +21
Is de switch van boven aangesloten op de switch van beneden of rechtstreeks op de ExperiaBox? Welk merk/type Gigabit switch heb je? Zou je een tv-ontvanger rechtstreeks op de ExperiaBox willen aansluiten om te bekijken of dat het probleem verhelpt?
Rechtstreeks aansluiten zou kunnen, maar niet blijvend zonder kabels door het hele huis te laten slingeren waar je je nek over breekt....
Er is op dit moment geen probleem, alles werkt naar behoren, en áls er een probleem is werken alle andere apparaten, behalve dié ene tv ontvanger.
de switch van boven zit op de switch beneden, welke op de box zit.
Reputatie 7
Badge +21
Goed om te lezen dat het op dit moment naar behoren werk. Mocht het probleem vaker terugkomen, dan zou je de ontvangers met elkaar kunnen omwisselen. Mocht het probleem meeverhuizen, dan wordt het tijd voor een nieuwe ontvanger.
Okay!
Het is weer raak! Met wisselen van kanaal moet ik 5 tot 10 seconden wachten voordat de volgende zender in beeld komt, de gids onderin beeld loopt daar weer 2 seconden achteraan, en de Netflix app kwam op dat moment niet verder met het laden van mijn serie tot 20% en stond 10 minuten met een rood draaiend rondje. Ondertussen deed de ontvanger boven het wel, en er werdt druk online gegamed op de pc...
na een uitwisseling van de ontvanger met boven werken ze allebei weer... waardeloos dit. Kunnen we niet gewoon de “oude” ontvanger omwisselen?
Reputatie 7
Badge +21
Ik zal een nieuwe tv-ontvanger toesturen. Je kan de oude tv-ontvanger omruilen voor een nieuwe, bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt?
Houdt je op de hoogte!

Reageer