f14 melding met het kastje van interactieve tv

  • 30 september 2013
  • 3 reacties
  • 9546 keer bekeken

wij hebben al een paar dagen een melding van een f14 alles volgens de gebruiksaanwijzing gedaan alleen de melding blijft.we hebben hem ook bij iemand anders getest maar daar gaf hij ook de f14 melding.kan het zijn dat de ontvanger stuk is?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste cindy25,

De foutcode F14 houdt mogelijk in dat er een apparaat in het netwerk ervoor zorgt dat je deze melding krijgt. Aangezien je aangeeft dat je het ergens anders hebt getest acht ik de kans hierop zeer gering. Echter wil ik toch graag een paar dingen met je uitsluiten. Ik ga voor het gemak ervan uit dat je de Motorola 1853 gebruikt.

■ Volg onderstaande stappen om het IP-adres te achterhalen.


■ Schakel de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop of haal de stekker eruit


■ Wacht 20 seconden en schakel de TV-ontvanger weer in


■ Druk bij het eerste balkje kort op de 'standby' knop van de TV-ontvanger


■ Navigeer naar 'Systeem informatie' door telkens kort op de 'standby' knop van de TV-ontvanger te drukken


■ Selecteer 'Systeem informatie' door 3 seconden de 'standby' knop in te drukken


 

Het IP-adres moet in de volgende reeks zitten: 10.x.y.z.




Valt het IP-adres buiten bovenstaande reeks dan is de kans groot dat er een ander DHCP apparaat in het netwerk zit die dit probleem veroorzaakt. Denk hierbij aan een router, een server of een firewall. Verwijder dit apparaat en herstart de TV-ontvanger.

Mocht dit niet de oplossing zijn, wil ik je vragen je ontvanger te resetten. Instructies hiervoor vind je op deze pagina. Blijkt dit ook niet de oplossing te zijn, ontvang ik graag in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer, dan help ik je daar verder!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Heb ik ook al gedaan.zo als u kunt lezen heb ik hem ook ergens anders getest.
Reputatie 7
Badge +12
Had u deze instructies al geprobeerd (2e optie)?

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8056/~/interactieve-tv%3A-foutcodes-oplossen#gs=eyJndWlkZUlEIjoxLCJxdWVzdGlvbklEIjoxLCJyZXNwb25zZUlEIjo2LCJndWlkZVNlc3Npb24iOiJ2Vm1OKkNCbCIsInNlc3Npb25JRCI6InZWbU4qQ0JsIn0.

Reageer