Beantwoord

Feedback: Radio scherm

Reputatie 6
Badge +9
Na een tijdje radio luisteren, gaat het scherm automatisch op zwart. Maar als ik onder een bepaalde hoek sta bij mijn TV, zie ik alle menu's én het KPN logo. Het scherm lijkt dus zwart, maar alles is gewoon actief.

Ik denk niet dat mensen met een OLED scherm hier blij van worden, i.v.m. inbranding.

icon

Beste antwoord door Erik_ 26 november 2017, 16:27

Dank voor je feedback, ITVkijker. Het schijnt, naar ik lees, met nieuwere modellen OLED heel erg mee te vallen wat inbranden betreft. De meesten hebben ook ingebouwde herstelmechanismes. Maar ik geef het in ieder geval door 🙂
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Goedemiddag zit in uw tv geen functies om u beeld uit te zetten. bij onze Sony is dat wel mogelijk ?
Reputatie 7
Badge +13
Klopt het is niet 100% zwart het radio beeld.
Bij LCD (ook LED is een LCD) tv, is dat geen problem.
Bij Plasma verwacht ik ook geen problem, het is geen scherp en fel beeld.
Energie verbruik is ook niet hoog.
Reputatie 6
Badge +9
Goedemiddag zit in uw tv geen functies om u beeld uit te zetten. bij onze Sony is dat wel mogelijk ?
Ja, dat heb ik. Maar dat is niet de functie van de auto stand van de radio.

Tevens luister ik niet uren achter elkaar naar de radio. Ik kan het ook via mijn receiver luisteren.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je feedback, ITVkijker. Het schijnt, naar ik lees, met nieuwere modellen OLED heel erg mee te vallen wat inbranden betreft. De meesten hebben ook ingebouwde herstelmechanismes. Maar ik geef het in ieder geval door 🙂
Reputatie 7
Het wordt inderdaad voor 95% verduisterd maar niet volledig. Hier, op een Full HD 32 inch, is het logo e.d. er ook nog doorheen te zien.
Ik vind het niet storend, want ik heb radio meestal alleen aan via de stereoset. En indien ik de tv aan heb voor alleen geluid zet ik het scherm uit (Philips: groene knop)

Overigens kunnen oled's niet inbranden. Alleen beeldbuis en plasma.
bron:
https://www.tvstore.nl/advies/mythes-over-oled-tv.html
http://elektrozine.be/misverstanden-over-oled-tv/
Reputatie 7
Badge +16
Ik vind het best irritant dat de tuner niet helemaal uit kan worden gezet. Mijn tv gaat automatisch na 5 minuten uit indien er geen signaal is. Bij KPN is er altijd signaal en blijft de tv altijd aan.

Is het een idee om dit door de gebruiker via "instellingen" te laten bepalen? Wellicht dat de tuner dan ook minder stroom verbruikt in de stand-by stand. @Erik_
Ik heb sinds kort ook een Qled Samsung tv, en ik heb hetzelfde probleem als het gaat om het logo van KPN dat in beeld blijft staan bij de radio zenders.. ik dit überhaupt wel op te lossen of gaat dat hem niet worden,
Reputatie 7
Martijn. Voor radio je audioset gebruiken via optisch of jack out op de ontvanger; tv kan dan gewoon uit. Net als vroeger toen je "radio" aan had. (oplossing)
Audioset heeft ook mooier geluid (dan tv) en je hoort het stereo beter (speakers verder uit elkaar).

Tevens lijkt mij dat een Samsung ook wel de mogelijkheid heeft om het scherm uit te zetten (met de Samsung remote). Net als dat bij een Philips en Sony mogelijk is.
Reputatie 2
Dit heb ik vaker aangekaart, maar wordt volledig genegeerd door KPN. Er wordt niets mee gedaan. Kost teveel waarschijnlijk. Heel vervelend, want dit heeft ook effect op bekijken van films On Demand.
Reputatie 2
PeterG komt helaas alleen met oplossingen die jij en ik niet willen. Symptoombestrijding in plaats van voorkomen van problemen. Jammer.
Reputatie 7
Zijn er oplossingen, twee zelfs, . . . 😖

Wie wil er nou radio luisteren via een TV? (retorische vraag) Gebruik je ook meer stroom dan met je audioset en het geluid (kleine speakertjes) is minder. Dat is een loss loss situatie vind ik zelf.

Op het radioscherm zou moeten staan: U heeft uw tv nog aan. Bespaar stroom en luister via uw versterker. Schakel uw tv uit.
Reputatie 2
Als je geen andere speakers hebt... Bijvoorbeeld in de slaapkamer, is dit wel degelijk een probleem.
Reputatie 7
Oh ah, Daar gebruik ik actieve pc-speakers op de audio out v.d. ontvanger. (bij mij in de slaapkamer een Digitenne, daar heb je helemaal een soort testbeeld. Dat is dan helemaal niks.)

Heeft die tv geen functie om het beeld uit te zetten als alleen het geluid nodig is? (mijn slaapkamer tv helaas niet. 12 jaar oude kleine flatscreen die nog niet eens HD is)

Je kunt de helderheid en/of contrast wat terugstellen. Dan is het beeld al zwarter. Bovendien is een wat donkerder beeld in de slaapkamer ook beter. Kamer meestal wat donkerder en aanmaak van melatonine wordt niet/minder geblokkeerd.

Hier wordt overigens het inbrandprobleem aangebracht. Maar dat is bij moderne schermen dus niet meer van toepassing. Alleen beeldbuis en plasma. Deze beiden bestaan echter niet meer.
Reputatie 7
Badge +16
Ben het eens met Peter dat je bij radio luisteren geen tv aan moet doen. Het is namelijk de bedoeling dat je de tuner aansluit op een versterker (stereo installatie) zoals elke radiotuner. Wat jullie willen is dat KPN de tuner een zwart beeld geeft op tv, maar vergeet niet dat je tv dan nog steeds volop aan staat.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je op de slaapkamer op deze manier de tv gebruikt om radio te luisteren, ik zou voor de stroom die je bespaart op jaarbasis gewoon een leuk radiootje kopen met DAB+.

Reageer