Beantwoord

Film1 gaat toch door per 1 augustus 2019

  • 30 April 2019
  • 50 reacties
  • 3611 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22
Update 31 juli 2019:
In tegenstelling tot eerdere berichten, gaat Film1 per 1 augustus 2019 door, alleen met andere content. Meer informatie vind je in het topic Film1 vanaf 1 augustus.

Om verwarring te voorkomen, is het nieuwsbericht waarin gezegd werd dat Film1 zou stoppen, hieronder verwijderd.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 10 July 2019, 12:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Verrassend, hoewel eigenlijk ook niet, ooit toen we HBO nog hadden keek ik meer via de app dan de lineaire kanalen.
Reputatie 7
€14,99 voor het Film1 pakket werkt het natuurlijk wel in de hand dat er maar weinig mensen zijn die lineair kijken.
Ik denk ook niet dat dit een grote aderlating voor KPN zal zijn.
@Dennis Schreve dit al gezien?
https://www.totaaltv.nl/nieuws/film1-stopt-op-1-augustus-ook-online/
Reputatie 7
Badge +22
@Dennis Schreve dit al gezien?
https://www.totaaltv.nl/nieuws/film1-stopt-op-1-augustus-ook-online/

Ik ben nog van plan om de topic aan te passen, maar heb het een beetje druk! 😉
Reputatie 7
Badge +22
@Dennis Schreve dit al gezien?
https://www.totaaltv.nl/nieuws/film1-stopt-op-1-augustus-ook-online/

@Galdor68 ik heb het bericht geüpdatet! 😉
Reputatie 7
Badge +28
De komende jaren zal het aantal TV-zenders hard gaan dalen.

Oorzaken zijn er genoeg. In het artikel van Totaal-TV wordt het ook al benoemd. Minder mensen kijken naar betaal-TV, steeds meer mensen kijken via internet naar allerlei aanbieders.
En steeds meer zenders en uitgevers willen via internet zelf een graantje meepikken en het niet meer via een provider laten lopen.

Uiteindelijk verwacht ik dat er zo'n twintig tot dertig zenders overblijven via providers als KPN. En dat zijn dan alleen de meest bekeken zenders.

Als je dadelijk echt alles wilt zien, ben je maandelijks een vermogen kwijt. 192TV alleen al kost b.v zo'n 6 tot 7 euro per maand. (Ik weet het precieze bedrag even niet meer)
Een dedicated film zender is niet te vergelijken met andere ' normale' tv zenders
Dat er minder naar betaal tv wordt gekeken kan bijna niet kloppen, mischien niet via een provider, wel via andere bronnen. Netflix, Amazon prime en Videoland doen het redelijk dat is toch ook een vorm van betaal TV.

Dit stukje vind ik veel meer van belang:

In tegenstelling tot zendergroepen als NPO, RTL, Talpa, FOX Benelux en Discovery Benelux moet Film1 een deel van het bedrag wat klanten aan distributeurs voor het Film1-abonnement betalen als doorgiftevergoeding afdragen aan de betreffende distributeur. Het gaat vaak om een afdracht van enkele tientallen procenten.

Een deel van de 14,99 blijft dus bij KPN hangen!!! Geen wonder dat ze het zelf goedkoper konden.


Op zich heeft Noordzee gelijk maar dat is dan de eigen keuze!
Reputatie 7
Badge +28
Je omschrijft het even net wat anders, maar we bedoelen denk ik hetzelfde. Ik zie net als jij een verschuiving van lineaire TV-zenders naar o.a. Netflix, Amazon prime en Videoland. Ik had zelf niet bedacht dat dit betaal-TV is, maar zo zou je het wel kunnen noemen.
We zullen ongetwijfeld hetzelfde bedoelen, tenzij je het hebt over mijn omschrijving van Film1

Film1 werdt/wordt anders naar de klant gebracht net als destijds HBO met 3 lineaire kanalen en een on demand app het is altijd betaal tv geweest. Het wordt als extra pakket aangeboden maar staat gelijk aan Fox Sports of Ziggo Sport ook pure betaal tv al kijk je lineair of via een Go app.

Als ik mij niet vergis is Film1 een doorstart van Filmnet via canal+ als eigenaar.
Het zusje Sport1 is nu Ziggo Sport.
Blijkbaar weer eens een foutje bij Totaaltv of hun bronnen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/onduidelijkheid-over-online-toekomst-film1/
Reputatie 7
Badge +28
Maar wat blijft is dat ze lineair (dus ook bij KPN) gaan stoppen.
Maar wat blijft is dat ze lineair (dus ook bij KPN) gaan stoppen.
Dat lijkt wel vast te staan.
Reputatie 7
Badge +22

Film1 stopt lineair en OTT, mogelijke vervangend aanbod

Reputatie 5
Badge +5
Ter info. Definitief voorbij.

“Beste Film1 kijker, Hierbij informeren wij je dat Sony Pictures heeft besloten met Film1 te stoppen per 1 augustus. Dat betekent dat jouw jaarabonnement automatisch beëindigd wordt. Als jouw jaarabonnement doorloopt na 1 augustus dan wordt het teveel betaalde gedeelte teruggestort. Binnenkort hopen we je meer te kunnen vertellen over de beëindiging van Film1. Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen via de klantenservice van Film1.

Met vriendelijke groet,

Film1”
Reputatie 5
Badge +5

Reputatie 5
Badge +5
Wellicht tijd deze advertentie te herzien?
Reputatie 7
Badge +25
Goed punt @An-DH. Ik neem aan dat de marketingcollega's hiervan op de hoogte zijn, en dit stopzetten, maar ik zal toch even informeren.

Mag ik vragen wanneer je dat bericht hebt gehad?
Reputatie 5
Badge +5
Vanmiddag. Als e-mailbericht. Ik heb een Abo op de streaming service. Privé zonder tussenkomst Provider.
Vanmiddag. Als e-mailbericht. Ik heb een Abo op de streaming service. Privé zonder tussenkomst Provider.
Dus ze gaan echt helemaal stoppen, vreemd dat dit niet op hun eigen site ergens in de nieuws sectie staat. Althans ik zie het niet.
Reputatie 7
Badge +25
Vanmiddag. Als e-mailbericht. Ik heb een Abo op de streaming service. Privé zonder tussenkomst Provider.
Dank! Inmiddels heb ik ook de collega's gemaild. Ik zal hier wel een berichtje plaatsen zodra ik antwoord heb (voor de geïnteresseerden).
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb bij de eerste geruchten contact gehad met de klantenservice van Film1.
Zij konden mij niets verder vertellen. Ik heb toen mijn Abo voor de zekerheid maar niet verlengd.
Inderdaad vreemd dat er nu op bv de site van Film1 geen duidelijkheid wordt gegeven.
Reputatie 6
Badge +9
Vreemd! Op 17 juni stond op de site van Totaal TV het volgende te lezen. Bij Ziggo zouden dan dus de 4 kanalen blijven en bij andere aanbieders nog 1 Film1 kanaal.

https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/film1-gaat-door-het-meest-uitgebreid-bij-ziggo/

Bron: Totaal TV
Stopt Film1 nu wel of niet bij KPN, per 1 augustus?
Reputatie 7
Badge +22
Stopt Film1 nu wel of niet bij KPN, per 1 augustus?
Beste @Rudy71

Ik geloof dat ze wel gingen stoppen, zie bericht van Tweakers.
Reputatie 7
Badge +22
Vreemd! Op 17 juni stond op de site van Totaal TV het volgende te lezen. Bij Ziggo zouden dan dus de 4 kanalen blijven en bij andere aanbieders nog 1 Film1 kanaal.

https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/film1-gaat-door-het-meest-uitgebreid-bij-ziggo/

Bron: Totaal TV

@Alfons TotaalTV moeten we met een korreltje zout nemen. Ze hebben soms gelijk, en soms niet. En als het zo is wat Ziggo doet, dan vind ik ze echte graaiers! Nu gaan ze zeker die ook weer opkopen. Waarom doet KPN zoiets niet? KPN pist iedere keer naast de pot! HBO is ook al aan onze neus voorbij gegaan. Omdat Ziggo gewoon alles maar wegkaapt! 😥