Beantwoord

Films Pluspakket starten niet meer

  • 14 April 2021
  • 22 reacties
  • 332 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb al jaren een abonnement op het pluspakket, sinds enige tijd willen heel veel films niet starten als ik  ze selecteer. ik heb het modem en tv ontvanger al uitgezet en weer opgestart maar dit helpt niet.

Dit is tamelijk ergernis wekkend, Netflix en Youtube werken wel, het lijkt wel of bij lange na niet alle films welke zichtbaar zijn ook daadwerkelijk te zien zijn…..

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Snoraya 22 April 2021, 08:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @Snoraya,

Ik weet dat in sommige gevallen dit kan gebeuren omdat de TV ontvanger ingesteld staat op SD beeldkwaliteit, en dat je dan in het Plus pakket een HD film wilt starten.

Zou je eens kunnen kijken op welke beeldkwaliteit jouw TV ontvanger ingesteld staat?

Reputatie 1
Badge

Beste Jeroen -bart,

dit is een interessant antwoord - ik ga dat zeker proberen, -deze optie wist ik niet

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Snoraya, welkom op het KPN Forum! En, heb je de tip van @Jeroen-bart Engelen al kunnen checken? Ben benieuwd!

Reputatie 1
Badge

Beste Shyrin,

ik heb het gecontroleerd, maar heeft niets opgelost - (de instellingen van de ontvanger staan inderdaad op HD beeldscherm, moet dus goed zijn)

het vreemde is, dat als ik een film wil huren tegen betaling, (“on demand”) ik wel films kan kijken. maar mijn abonnement op KPN plus voor gratis films en series werkt niet. Terwijl ik wel degelijk hier maandelijks voor betaal.!! en ook als zodanig bevestigd is in “mijn abonnement”

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jouw terugkoppeling! Wat gek, zeg! En geldt dit voor alle films uit het Pluspakket? En wat gebeurt er precies als je een film wilt kijken? Krijg je ook een foutmelding te zien? Ik lees dat je de TV ontvanger en modem al herstart hebt. Heb jij de TV ontvanger ook al eens een frisse start gegeven?

Als een frisse start ook niet geholpen heeft, wil je dan de volgende gegevens invullen in jouw Forum profiel:

  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Naam
  • Geboortedatum van de contractant

Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators. Als het Pluspakket in je abonnement zit, moet het gewoon werken, dus we kijken graag mee om dit zo snel mogelijk op te lossen!

@Snoraya

Even een schot voor de boeg:

Krijg/heb je ook de ZENDERS van het pluspakket?

Want pluspakket, Film1 e.d staan sowieso in het On Demand-menu. Als verleiding om die juist ook te nemen. 

Staat het wel onder Mijn pakketten in het menu?

Reputatie 1
Badge

Beste PeterG en Shyrin,

ik heb alles nog eens doorlopen, qua instellingen, modem en tv ontvanger van de elektriciteit afgehaald, alles opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd. Heeft geen resultaat gehad. Als ik naar het menu “on Demand” ga, werkt alles (netflix, youtube, films welke betaald moeten worden doen het ook gewoon) maar bij pluspakket doet niets het - voor wat betreft het gratis films en serie pakket) als ik een film selecteer, verschijnt de informatie over de film in beeld met de knoppen ‘afspelen’ en "trailer", wanneer ik op ‘oké’ druk gebeurt er zowel bij afspelen als trailer niets; geen foutmelding of errorcode, helemaal niks - beeld blijft gewoon staan, met de ‘return knop kom ik weer in het hoofdmenu.

N.B. Shyrin je vroeg om persoonlijke gegevens als het probleem bleef voortduren. zie hieronder:

 

Reputatie 1
Badge

PeterG: onder mijn instellingen en “mijn pakketten” staat vermeld pluspakket: "GEABONNEERD” dus zou goed moeten zijn……..(ik heb ook “opnemen” in mijn pakket en werkt prima)

Haal ff je privégegevens hier weg en zet ze in je forumprofiel. Daar staan ze wel afgeschermd voor de wereld.

Het kan nog tot ca. 15:00 middels de drie puntjes onder het bericht → bewerk.

Reputatie 1
Badge

Haal ff je privégegevens hier weg en zet ze in je forumprofiel. Daar staan ze wel afgeschermd voor de wereld.

Het kan nog tot ca. 15:00 middels de drie puntjes onder het bericht → bewerk.

Oké, dank voor bericht - is gebeurd (vroeg me al af wie dit allemaal konden zien….

Reputatie 7
Badge +16

maar bij pluspakket doet niets het - voor wat betreft het gratis films en serie pakket) 

En de zenders uit het Pluspakket, werken die wel gewoon? En wat is het serienummer van jouw TV ontvanger? Je kunt deze op de onderkant van de ontvanger vinden. Noteer je deze ook in je profiel

Reputatie 1
Badge

Alle TV en radio zenders doen het gewoon, ik heb het serienummer toegevoegd

heb net nog gechecked, RTL Crime, Slam! T.V. enzovoort alles doet het.

Reputatie 7
Badge +16

Voor zover ik het kan zien, staat alles aan onze kant goed! Ik heb extra hulp ingeschakeld: to be continued!

Reputatie 1
Badge

Beste Shyrin, gisteravond rond 21:00 uur werd ineens de TV ontvanger voorzien van (andere?) software…..

“software downloaden, opnieuw opstarten” - blauw scherm en dit duurde ongeveer een kwartier of zo., Vervolgens keek ik een minuutje naar NPO1 en daarna begon de procedure opnieuw, blauw scherm “software downloaden en opnieuw opstarten”, duurde weer een kwartiertje en wederom beeld en geluid van NPO1. Ik nam dus aan, dat dit remote gebeurde door KPN. Nieuwsgierig geworden zapte ik naar het “On Demand” menu, scrolde naar het “Pluspakket” en klikte op een willekeurige film. HET WERKTE!!!!!!!!

Dank voor jullie hulp, hoop dat het zo blijft werken…..

Groet

Reputatie 7
Badge +16

Haha, meen je?! Wat goed dat het nu weer werkt en laten we inderdaad hopen dat het zo blijft: want zo hoort het ook!

Veel kijkplezier :popcorn: en als je in de toekomst nog vragen hebt of ergens tegenaan loopt…. :raising_hand_tone4:
 

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @Snoraya,

Ik vind die nieuwe software een beetje vreemd. Volgens mijn gegevens (jouw probleem was intern bij mijn team uitgekomen via @Shyrin_ ) zit jij nog niet op het nieuwe menu, of wel? Dan vraag ik me af welke nieuwe software jij hebt gekregen, want voor zover ik weer wordt de oude STB software (versie 7.7) niet meer aangepast.

Wat ik wel zie is dat iemand van de servicedesk gisteren rond 17:45 een STB heeft verwijderd van jouw account. Ik denk een oude STB die al vervangen is?
En met dat gegeven zie ik dat mijn originele verklaring inderdaad correct was. Jij had twee STBs gekoppeld staan aan jouw account. Jouw huidige STB (serienummer eindigt op 76) en die oude STB (serienummer eindigt op 16).  Beiden STBs stonden ingesteld op SD.

Dit vergt wat extra uitleg. Voor de video kwaliteit zijn een aantal instellingen belangrijk. Het bandbreedte profiel (hoeveel ruimte heeft jouw internet verbinding voor de video streams), de video kwaliteit voorkeur van een STB en de video kwaliteit instelling van een STB. De voorkeur is wat de STB het liefst wil hebben, en de instelling is wat de STB daadwerkelijk krijgt.

Jouw bandbreedte profiel bied ruimte voor 2 STBs, waarvan er eentje HD mag zijn.
Nu zag ik dat gisteren, toen de servicedesk die oude STB ging verwijderen van jouw account, beide STBs wel als voorkeur HD video hadden aanstaan, maar als instelling stonden ze op SD. Ik moet bekennen dat ik niet precies weet hoe die instelling precies bepaald wordt. Dat gebeurd automatisch en het lijkt alsof het in houw geval niet goed is gegaan,
Nadat de servicedesk medewerker jouw extra STB heeft verwijderd is dit automatische proces opnieuw gestart en toen is de instelling van jouw huidige STB op HD gezet. En daarna werkte het dus weer.

Ik kan dit alleen niet rijmen met een software update. Misschien dat ze tevens een harde reset van jouw huidige STB hebben ingeschoten? Beetje vreemd dat dit dan tijdens de avond gebeurd en niet ‘s nachts. Deze snap ik dus nog niet helemaal.

Reputatie 1
Badge

Beste Jeroen Bart, ik vind het bovenstaande een prachtig en indrukwekkend relaas, maar eerlijk gezegd begrijp ik er geen hout van… ;-) (wat is STB???) hoe dan ook, gisteravond gebeurde het software verhaal “spontaan”, zonder dat iemand een afstand bediening in de hand had….(?) wij namen dus aan, dat iemand van KPN achter de schermen bezig was. Hoe dan ook gisteravond werkte alles naar behoren, inclusief de kanalen 200 en 202 On demand - pluspakket. Nu maar hopen, dat dit zo blijft…..

dank voor je feed back en hulp 

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @Snoraya,

Sorry voor de technische lingo, ik ben zo gewend met deze termen te werken dat ik soms vergeet dat ze niet bekend zijn buiten de technische afdelingen :slight_smile:

Een STB is de TV ontvanger. Dat is je Set Top Box.

Haha. STB = SetTopBox = (in hollands) tv-ontvanger

Meer termen uit de video- en audiowereld verklaart vind je hier.

Breedbeeldweetjes | Verklaring afkortingen

Reputatie 1
Badge

Beste Jeroen Bart, als je met het “nieuwe menu"’ bedoelt, dat het pluspakket op kanaal 202, youtube, kanaal 201 en Netflix op kanaal 200, Prime video kanaal 203 zit, dan is dit bij mij nu wel het geval…..

Ik weet verder niet van menu-veranderingen, alleen, dat deze extra kanalen een half jaar geleden er nog niet waren (in de digitale TV-gids)

Groetjes

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @Snoraya,

Nee, het nieuwe menu zoals hier beschreven: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu | KPN Community

Ik denk het niet, want dan zou jouw TV ontvanger op versie 8 of hoger moeten draaien en voor zover ik kan zien draait deze op 7.7.

Zo ziet de gids er in het nieuwe menu uit:

Gids

 

En zo het films-scherm:

Films (rechterdeel zal afwijken t.o.v. huidige weergave)