Firmware: 4.0.4_16 (bugs)

• 15 april 2015
  • 20 reacties
  • 1190 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Vandaag de nieuwe firmware binnen gekregen voor mijn Aris 2952. Gelijk al wat slordigheden:

Knipsel.JPG

Je ziet het wel aan het plaatje. Met de oude software was dit niet het geval.

Ook de andere afbeeldingen onder "Het weer" zijn aangetast.

Ook het laadicoontje heeft nu deze artefacts. Vooral als je naar Mijn Pakketten, gaat kun je dit goed zien, want dan moet hij lang laden. De TV-ontvanger is al opnieuw opgestart/gerest/software verwijderd.

Knipsel5.JPG

En de derde bug die er nog steeds in zit, die ik al sinds de nieuwe menu update (december 2014) heb doorgegeven: Als je "Mini gids tonen" op 2 seconden zet, en je gaat naar Uitzendinggemist en je spoelt door, komt de "mini gids" te voorschijn, wat normaal is. Stop je met doorspoelen en speel je de uitzending verder af, gaat de "mini gids" voor 1 seconden weg en komt het weer terug. De "mini gids" blijft dan constant in beeld staan. Dan moet je handmatig de "min gids" weghalen door op de gele knop te drukken.

Als je "Mini gids tonen" op 3 seconden of 4 seconden zet (standaard waarde) dan heb je na het doorspoelen en afspelen, dat de "mini gids" direct verdwijnt en weg blijft, zoals het hoort. Bij het afspelen van "Mijn opnames" komt deze bug niet voor, als je de waarde op 2 seconden zet.

Ik heb de "mini gids" al die tijd maar op 3 seconden gezet. Hoe sneller hij uit beeld is hoe beter. 

Hoe klein deze bug ook is, het hoort niet.

Er is nooit wat met mijn feedback gedaan blijkt. 

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey ITVkijker,

Dank je voor deze feedback! Ik neem aan dat je een herstart en reset geen effect hebben op de bugs?

Groet,

Erik

Reputatie 6
Badge +9
Zoals ik in mijn verhaal al zei:  "De TV-ontvanger is al opnieuw opgestart/gerest/software verwijderd."

;)

Reputatie 7
Badge +28
Oops, sorry ITVkijker, overheen gelezen! Hmmm, ik heb niet direct een oplossing hiervoor. Ik heb de bugs gemeld, ik hoop dat ze snel verholpen worden.

Mocht je nog andere dingen tegenkomen, hoor ik het graag.

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 7
: ik lees her en der problemen met het geluid, vooral via TOSLink, via HDMI schijnt het juist beter te gaan (geen volumeverschillen meer tussen radio en TV). Ik heb daar zelf in een paar topics (over blokjes en geluid) ook over gerapporteerd.

Vooral het regelmatig wegvallen van radio- en TV-geluid via TOSLink is erg vervelend. Ik heb daar sinds dit weekeinde last van (maar heb 4.0.4_16 al anderhalve week). Bij beeld en geluid via alleen HDMI heb ik het nog niet waargenomen.

Het geluid via TOSLink is over de hele linie ook zachter geworden en het verschil tussen radio en TV is daar blijven bestaan is mijn ervaring.

Reputatie 7
Badge +28
Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit heel irritant is, Henk. Wat we nog wel eens aanraden bij issues met een specifieke kabel is deze opnieuw inpluggen. Ik verwacht niet direct dat dit effect heeft, maar zou je het eens kunnen proberen? Wellicht ook nog andere instellingen op je versterker/radio waar je mee kunt experimenteren?

Groet,

Erik

Reputatie 7
Ik zal de komende dagen mijn kabels (vooral TOSLink) nog eens nalopen. Ik heb al tijden niet meer omgezien naar de instellingen van m'n HTS, maar ook daar zal ik nog eens een blik op werpen.

Ik ben echter niet de enige die sinds kort dit soort problemen met via TOSLink aangesloten apparatuur ondervindt, daar zijn al meer klachten over. Het probleem met de blokjes op 701-703 lijkt sinds kort wel een stuk minder, maar dat was maar eenmalig na een zenderwisseling en alleen op de aangegeven zenders. Het lijkt net alsof we daar nu dit geluidsprobleem voor terug hebben gekregen en dan helaas op alle zenders.

Reputatie 5
Badge +8
ITVkijker schreef:

Stop je met doorspoelen en speel je de uitzending verder af, gaat de "mini gids" voor 1 seconden weg en komt het weer terug. De "mini gids" blijft dan constant in beeld staan. Dan moet je handmatig de "min gids" weghalen door op de gele knop te drukken.

-------------------------

Ook ik heb dit van het weekend geconstanteerd, heb de waarde op 1 of 2 sec gezet.

-------------------------

Weet iemand wanneer de haperingen in de beeld (voornamelijk HD-Glas) verholpen worden, ik irriteer me daar nog het meest van. Heb trouwens HMB2260 en SW 4.04_16, afgelopen maandag naar The Avengers gekeken op Veronica Glas, was niet om aan te zien, leek net of het om de 5-10 min. het beeld gewoon vastliep. Geluid liep trouwens wel gewoon door.

Reputatie 7
Badge +28
Allen, dank voor de aanvullende meldingen/info.

Ik heb verder nog geen nieuws meer gehoord. Ik wil jullie vragen om, mocht je nog andere dingen tegenkomen, dit hier te melden, dan hebben we dat lekker centraal.

Ik ben komende week afwezig, maar de andere webcare mensen zijn ook op de hoogte. Dus als er nieuws is van onze kant, dan horen jullie dat :)

Groet,

Erik

Reputatie 6
Badge +9
Sinds de menu update in december en deze tussentijdse firmware update, vind ik het 'Programma Gemist' menu wel wat trager werken. Met beide ontvangers (HMB 2260 & Aris 2952) Hier mag nog best wat aangetweakt worden.

Reputatie 6
Badge +9
Ook TeleTekst is een puinhoop geworden. Vooral pagina 100 van NOS TeleTekst en bijvoorbeeld pagina 819 (voetbal tussenstanden) Alles staat schots en scheef. En dit ligt niet aan de NOS. Maar aan de nieuwe indeling/lettertype. 

Reputatie 7
Nou ja, puinhoop, maar mooi is het niet.

Ik heb sinds 4.0.4_16 al twee keer een "hangende" VIP2952 (de meest gebruikte) gehad. Het ding reageert dan niet meer op de AB en ook de knop bovenop doet niets meer. Alleen uit- en weer aanzetten met de schakelaar 8erop werkt nog dan.

Vorig weekeinde (19-4) heb ik op deze VIP2952 een fabrieksreset uitgevoerd. Het lijkt erop alsof sinds die tijd de regelmatige haperingen via TOSLink een stuk minder zijn geworden. De blokjes leken ook grotendeels verdwenen maar waren dit weekeinde in alle hevigheid terug. De enige geluidshapering die ik de laatste week nog heb ervaren was die op de DD5.1 reclamezenders, waar ik dan een aantal minuten nadat ik naar zo'n zender gezapt ben een geluidsonderbreking van 1-2 s ervaar, daarna niet meer, todat ik weer naar een andere DD5.1 zender zap. Dat had ik al een tijdje vóór 4.0.4_16 en is nu dus weer terug (ik weet niet of het weggeweest is, maar dan viel het tenminste niet op tussen de regelmatige geluidsonderbrekingen die ik dus een week of zo op alle zenders (radio en TV) gehad heb, sinds 4.0.4_16.).

Reputatie 7
Badge +18
Weet je wat ik niet begrijp, nu hebben we een Arcadyan HMB2260. Waarom komt KPN dan WEER met een nieuwe TV-ontvanger? Nu WEER de Arris. Misschien loopt deze Firmware wel goed op de 2260, maar misschien niet zo goed op de Arris 2952

Bijvoorbeeld op een Android van 2.0 kun je ook geen versie 5.0 draaien.

En op een Apple iOS kun je ook geen Androidversie draaien.

Is dat misschien met de tv-ontvangers ook niet zo? Omdat er dan "bugs" in zitten.

Maar nog blijf ik het apart vinden dat KPN een hoop verschillende TV-ontvangers hebben lopen bij klanten. Ik geloof dat er 5 verschillende zijn geloof ik. Maar de 2260 is nog niet zolang uit de fabriek, en dan toch weer een nieuw exemplaar, maar dan de Arris 2952.

Waarom denk ik dan? Is de HMB2260 dan niet meer goed genoeg? En dat gevoel heb ik ook bij de modems... De V9 is nog niet zolang uit, komen ze alweer met de V10. Alleen die zit in de testfase, althans dat heb ik begrepen. Dan denk ik van, is de V9 of de V8 niet goed genoeg? Want er zitten klanten tussen die dan zeggen: Ik heb de V8... Maar ik wil zo graag de V9. Dan denk ik ook, ja sorry! KPN dit doen jullie toch zelf dat klanten dat willen. 

Misschien als de Forumlezers dit lezen, denken ze van.... "ja, beetje overdreven dit."

Maar zo denk ik er dan over. :D 

Reputatie 7
Persoonlijk denk ik dat het goed is dat je je als organisatie niet bindt aan één toeleverancier, al is het alleen maar om concurrentie of eventuele verstoringen in het productieproces.

Wat dat betreft snap ik de keuze voor zowel de Arcadyan HMB2260 en de Arris 2952 wel.

Ook ten aanzien van de Experia Boxen denk ik dat het goed is dat KPN blijft investeren in het verbeteren van de Experia Box. Dat de V10 anderhalf jaar na de V9 geïntroduceerd wordt vind ik eigenlijk niet meer dan normaal, dit is een heel normale frequentie voor het uitbrengen van nieuwe hardware. Tijden veranderen en in dit geval is, denk ik, met name de introductie van 802.11ac wifi op 5GHz en de verbetering van wifi in het algemeen van cruciaal belang.

Zie de V10 als een V9 met ingebouwde Wifi "versterker" en dat is een zeer grote sprong voorwaarts. :D

Reputatie 7
Badge +18
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik nu op me tv-ontvangers de nieuwe Firmware. Schijnt dat er vannacht een update is geweest?

Firmware: 4.0.4_21

Niet meer: 4.0.4_16

Zal dit te maken hebben met MéérTV? Die eraan zit te komen? Apps op de tv-ontvangers, of heeft het ook met TV-Connect te maken?

Reputatie 7
Meer TV werkt ook prima met 4.0.4_16.
Reputatie 7
Badge +18
Henk2304 schreef:
Meer TV werkt ook prima met 4.0.4_16.
Begrijp hier uit dat je MéérTV op jou tv-ontvanger hebt? Ik helaas nog niet. :@

Ook niet met me nieuwe Firmware 4.0.4_21. Zit nog steeds in de testfase.

Reputatie 7
Nee, dat begrijp je verkeerd. Laten we zeggen dat ik dat uit betrouwbare bron heb. Maar ik weet 't zeker.
Reputatie 7
Badge +18
Henk2304 schreef:
Nee, dat begrijp je verkeerd. Laten we zeggen dat ik dat uit betrouwbare bron heb. Maar ik weet 't zeker.
Hihihi! Zou jij dan uit betrouwbare bron eens vragen wanneer MéérTV voor iedereen komt? En dan HIER plaatsen? :p:D lol ;)

Reputatie 7
Zodra de pilot voor KPN bevredigende resultaten heeft opgeleverd
Reputatie 7
Badge +18
[quote]Henk2304 schreef:
Zodra de pilot voor KPN bevredigende resultaten heeft opgeleverd

Reageer