Firmware 4.0.4_21 (bugs)

• 29 juli 2015
  • 2 reacties
  • 275 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Even mij zelf quoten:

Bug 1:

Als je "Mini gids tonen" op 2 seconden zet, en je gaat naar Uitzendinggemist en je spoelt door, komt de "mini gids" te voorschijn, wat normaal is. Stop je met doorspoelen en speel je de uitzending verder af, gaat de "mini gids" voor 1 seconden weg en komt het weer terug. De "mini gids" blijft dan constant in beeld staan. Dan moet je handmatig de "min gids" weghalen door op de gele knop te drukken.

Als je "Mini gids tonen" op 3 seconden of 4 seconden zet (standaard waarde) dan heb je na het doorspoelen en afspelen, dat de "mini gids" direct verdwijnt en weg blijft, zoals het hoort. Bij het afspelen van "Mijn opnames" komt deze bug niet voor, als je de waarde op 2 seconden zet.

Ik heb de "mini gids" al die tijd maar op 3 seconden gezet. Hoe sneller hij uit beeld is hoe beter. 

Hoe klein deze bug ook is, het hoort niet.

Ondertussen werkt de 3 seconden workaround een aantal maanden nog maar half. 50/50 dat na het doorspoelen het navigatiemenu in beeld gewoon blijft staan. En je nog steeds de gele knop in moet drukken om het weg te halen. Deze bug sinds al sinder december 2014 in....

Bug 2:

In het menu heb ik "mini-gids tijdens zappen" uitgezet. Maar toch komt het sporadisch voor dat je na het zappen de mini-gids nog in beeld krijgt te zien.

https://

2 reacties

Reputatie 7
Je kan de minigids toch uitzetten? Tonen bij zappen: nee.

Ik heb dat op ja staan. Maar apart dat jij zegt dat ie bij nee toch af en toe verschijnt. Bij mij, op ja, komt ie vaak juist NIET in beeld. Heel apart.

Wat is er storend aan? Ik vind het wel prettig dat je even (5 sec. hier) ziet in welk programma je terecht komt. Na zo'n 13 jaar digitale tv (ik had al mr. Zap) ben ik er helemaal aan gewend.

Hoewel ik 'm in de hele oude software op de 1963 wel uit had staan, vind ik 'm nu wel weer prettig.

En 5 seconden is toch hartstikke kort. Wat vind jij daar lastig aan als ik vragen mag.

Het moet natuurlijk wel werken zoals je het instelt. Nee is nee en ja is ja.

Reputatie 6
Badge +9
Ik ben gewoon gewend, dat ik na het zappen geen "beeldvervuiling" op mijn scherm wil hebben. Dat doe ik al jaren. Zoveel stoort het nou ook weer niet. Maar UIT moet ook echt UIT zijn.

Waarom ik het niet gebruik:

-De grote TV Gids maak ik het meeste gebruik van. Dus kijk ik al ruim van te voren wat ik wil zien en wat er verder nog is

-De TV Gids ken ik dan wel uit mijn kop

-Als ik het programma zie weet ik wel wat het is 

-En als je al zappend vaak langs dezelfde zender komt, is dat alleen maar onnodig. Ik weet wel wat er op is.

-Als de zomermaanden afgelopen zijn en er weer regulier uitgezonden wordt, heb ik op die dagen altijd programma's wat ik dan kijk.

De dinsdag bijvoorbeeld:

-Opsporing Verzocht, Opgelicht, De Rijdende Rechter & Pauw

Reageer