Formule 1 kalender 2020 in Coronatijd


Reputatie 7
Badge +22

Start Formule 1-seizoen 5 juli

 

Update: 27 september - 15:31
Vanwege de wereldwijde uitbraak van het coronavirus is er een groot aantal GP’s uitgesteld. Bekijk hieronder de nieuwe Formule 1-kalender 2020

Als Formule 1-fan zit je goed bij ZiggoSport, voor € 14,99 per maand! En het is maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Wil je dit niet? Dan is het ook mogelijk om de Formule 1 te kijken via de Duitse RTL in HD (kanaal 47, basispakket) Alleen wordt niet alles uitgezonden bij RTL, de wedstrijd in ieder geval wel.

 

GP Eifel 2020 - Nürburgring:

 

 

GP Portugal 2020 - Autódromo Internacional do Algarve:

 

 

GP Emilia Romagna 2020 - Autodromo Enzo e Dino Ferrari:

 

 

GP Turkije 2020 - Istanbul Otodrom:

 

GP Sakhir 2020 - Bahrain International Circuit:

(BRON: Formule1.nl)

Verlopig zijn dit de 8 races die komen gaat. Ik zal proberen deze up to date te houden. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

137 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Nu nog graag weergave in 4K, zou mooie gelegenheid zijn voor de start van een Ziggo Sport UHD kanaal met ondersteuning van HLG.

Reputatie 7
Badge +22

Nu nog graag weergave in 4K, zou mooie gelegenheid zijn voor de start van een Ziggo Sport UHD kanaal met ondersteuning van HLG.

Dat hoop ik ook, maar ben bang dat het er nog niet in zit. Ik heb de topic wat gewijzigd, en mooier gemaakt. Wel met bronvermelding, anders krijg ik er gedonder mee.

Prima topic, Dennis! Complimenten :relaxed::ok_hand_tone2: .

Reputatie 7
Badge +22

Voor de mensen die nog geen Ziggo Sport hebben, en wel op de hoogte wilt blijven dan kun je hieronder kijken naar Formule 1 Café met Rob Kamphues & Robert Doornbos, veel kijkplezier!

 

Er waren dit jaar allerlei plannen met 4k. O.a. Eurosport met de Ol. Spelen. En waarschijnlijk de providers (lees eigenlijk alleen KPN) dan ook wel met tijdelijke 4k kanalen. Maar we weten allemaal hoe het de sport dit jaar wereldwijd vergaat. En dus ook met het 4k gebeuren alles even in een heel koude koelkast is opgeborgen.

Reputatie 7
Badge +22

Voor jullie staat er een nieuwe Formule 1 Café klaar! Van 12-06-2020:

Veel kijkplezier!

Reputatie 7
Badge +22

De Formule 1 heeft na overleg met de promotors een streep gezet door de Grands Prix van Azerbeidzjan, Singapore en Japan. Deze races worden definitief niet gehouden in 2020.

Als reden wijst de Formule 1 naar ‘de uitdagingen’ van de coronapandemie, en de uitdagingen die dit met zich meebrengt voor het rondreizende circus en de promotors ter plaatse. “De gezondheid en veiligheid van de Formule 1-gemeenschap en de plaatsen die we bezoeken is altijd onze prioriteit”, wordt daarbij in een statement door de Formule 1-organisatie benadrukt.

Wat verder meespeelde bij het schrappen van de races in Azerbeidzjan en Singapore, is dat deze op stratencircuits middenin miljoenensteden worden gehouden. “Dat het lang duurt om die stratencircuits op te bouwen, maakt het doorgaan van deze races in deze tijden van onzekerheid onmogelijk.” In Japan speelden de strikte regels voor het inreizen van het land een rol.

(BRON: Formule1.nl)

Reputatie 7
Badge +22

Voor de liefhebbers heb ik weer een nieuwe Formule 1 Café klaarstaan:

Veel kijkplezier! 😉

Reputatie 7
Badge +7

Oei:

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/378980/rtl-duitsland-stopt-na-dertig-jaar-met-f1-uitzendingen/

 Ben benieuwd of en waar we straks F1 kunnen kijken...

@Katana321

Blijft over (Live Sport) On Demand (hieraan zijn kosten verbonden)

Of gedurende het seizoen (8 maanden) Ziggo Sport pakket nemen ( = dan 8 X € 14,99).

Reputatie 7
Badge +22

Ik ga hierover een topic aanmaken in ITV, daar kan dan gediscussieerd worden. Want ik wil op deze topic het centraal houden met nieuws uit het Formule 1. :wink:  

RTL Duitsland stopt na dertig jaar met F1-uitzendingen

 

Reputatie 7
Badge +22

Ja hoor, hij is er weer! Een nieuwe aflevering van het Formule 1 Café: 
 

Veel kijkplezier! 😉

Reputatie 7
Badge +22

Wordt dit het jaar van Max, Lewis of Charles? 

Het Formule 1-seizoen gaat in Oostenrijk ruim drie maanden later dan gepland alsnog van start. Mis dit jaar helemaal niets en volg het gevecht om de wereldtitel vanaf de eerste rij. Wordt dit het jaar van Max Verstappen? Kan hij Lewis Hamilton uitdagen?

 

Vanavond om 22:30 uur weer een nieuwe aflevering van Formule 1 Café, deze is te bekijken op kanaal 233 met het Ziggo Sport pakket, blijf op de hoogte van het Formule 1 nieuws vanaf € 14,99 per maand. 

Reputatie 7
Badge +22

Verstappen: We zitten weer in het ritme, Verstappen over de Vrije training:

 

Reputatie 7
Badge +22

Weer een nieuwe Formule 1 Café:

 

Reputatie 7
Badge +22

Verstappen gokt op geel: ‘Vandaag was Mercedes te snel, morgen hebben we niks te verliezen’

Max Verstappen zal het zondag in de Grand Prix van Oostenrijk van zijn strategie, strijdlust en de hoop op hoge temperaturen moeten hebben. Zijn team Red Bull was in de kwalificatie geen partij voor Mercedes, maar de Nederlander ziet nog kansen.

Best of the rest’, zo omschrijft interviewer Paul di Resta Verstappens derde plek in de kwalificatie. Een wat pijnlijke typering wellicht, gezien Red Bull de strijd aan wil met Mercedes, maar met Verstappen op meer dan een halve seconde van polesitter Valtteri Bottas op de korte Red Bull Ring niet onterecht.

“Ik ben in de eerste plaats blij met de derde plek”, vertelt Verstappen, die nog een andere reden heeft om blij te zijn: “Namelijk dat ik op een andere band start, want dat maakt het interessant.” Verstappen start als enige van de coureurs uit de top tien op de gele mediums, de rest staat op de rode softs.

De Red Bull-coureur hoopt daarbij ook dat het weer meezit. “Het zou zondag een stuk warmer moeten zijn, hopelijk is dat in ons voordeel”, denkt hij ongetwijfeld terug aan 2019, toen Mercedes het te midden van een Oostenrijkse hittegolf moeilijk had op de Red Bull Ring, en koelingsproblemen had.

Verstappen wist die race – net als de editie van 2018, overigens – te winnen. Ook daarom tilt hij niet te zwaar aan het gat in de kwalificatie. “Mercedes zat vandaag helaas op een ander niveau, maar we moeten kijken wat we zondag kunnen doen. In 2019 kwamen we ook wat te kort in de kwalificatie.”

“Ik denk ook dat we sterker zijn in de race”, voorspelt Verstappen, die er zin in heeft na al het corona-uitstel eindelijk weer een Grand Prix te rijden. “We hebben zondag in elk geval niets te verliezen. Ik wil het Mercedes zo moeilijk mogelijk maken.” Kan hij zijn sterke inhaalrace van vorig jaar zo herhalen?

BRON: Daan de Geus, verslaggever bij Formule1.nl

Reputatie 7
Badge +22

Todt: ‘Red Bull heeft goed gehandeld in protest tegen DAS-systeem Mercedes’

FIA-voorzitter Jean Todt heeft zijn tevredenheid geuit over het handelen van Red Bull bij het indienen van het protest tegen het DAS-systeem van Mercedes. Todt is vooral te spreken over het feit dat het team vóór de race met het protest is gekomen, in plaats van achteraf.

Als Red Bull na de race pas een protest had ingediend, zou de uitslag onzeker zijn omdat er dan een mogelijke diskwalificatie boven het hoofd van Mercedes zou hangen. Todt is dan ook blij dat Red Bull heeft besloten om het protest nog vóór de eerste race van het seizoen in te dienen.

 

“Er zijn regels en deze worden geïnterpreteerd en geoptimaliseerd”, vertelt Todt tegen onder andere RaceFans. “Het heeft mijn voorkeur dat een team een protest indient aan het begin van het kampioenschap, in plaats van ná de race. De benadering van Red Bull is dus erg goed geweest, gewoon recht voor zijn raap”, aldus de FIA-voorzitter.

Volgens Todt was het meer dan terecht dat Red Bull het protest indiende. “De stewards vertrouwen op de interpretatie van onze experts en DAS is iets wat onze experts hebben zitten volgen”, beweert de Fransman. “Zij vinden dat het gewoon voldoet aan het reglement. Maar nog steeds, als er een bevestiging nodig was, was dat meer dan terecht”, aldus Todt.

BRON: Laurens Stade, verslaggever bij Formule1.nl

Reputatie 7
Badge +22

De Mercedes met DAS is legaal! Mocht je de hele aanklacht van Red Bull en het verweer van de stewards en Mercedes willen lezen, zie onderstaand:

 

Reputatie 7
Badge +22

Verstappen valt vroeg uit na technisch probleem: ‘Zou makkelijk podium zijn geweest’

Max Verstappen begon goed aan de Grand Prix van Oostenrijk en reed op de tweede plaats, maar na elf ronde kwam er al een einde aan de race van de Nederlander door technische problemen.

In ronde elf rijdt de Red Bull van Verstappen plotseling heel langzaam door de eerste bocht. Verstappen krijgt vanaf de pitmuur te horen wat hij moet doen om het probleem wellicht te verhelpen, maar dat mag niet baten.

“De auto schiet steeds in de anti-stall”, meldt hij over de boordradio. De Nederlander probeert de auto in een andere setting te zetten, maar dat helpt niet. Al langzaam rijdend brengt hij zijn Red Bull naar de pits. Daar wordt nog gekeken naar de mogelijke oorzaak en het stuur wordt ook snel vervangen, maar het mag niet baten: “Ik heb geen remmen.” De Nederlander kan niet verder en stapt uit. Daarmee komt een einde aan zijn winstreeks in Oostenrijk, waar hij de afgelopen twee edities op zijn naam schreef.

Nog tijdens de race reageert Max Verstappen bij Sky Sports op zijn uitvalbeurt. “Plots had ik geen vermogen meer en ging de auto in anti-stall”, legt hij uit. “Ik weet nog niet exact wat het probleem was, maar dit is niet de start die je wil hebben.” Of winnen vandaag mogelijk was, wordt gevraagd aan Verstappen. “Dat denk ik niet als je zag hoe eenvoudig Valtteri (Bottas, red.) wegrijdt, maar het zou wel een easy podium zijn geweest”, besluit de Nederlander.

 

BRON: Laurens Stade, verslaggever bij Formule1.nl

Reputatie 7
Badge +22

Hamilton alsnog gestraft na beroep Red Bull tegen beslissing

Lewis Hamilton heeft alsnog een gridstraf van drie plekken gekregen omdat hij niet genoeg heeft afgeremd terwijl er met geel werd gezwaaid. Dat is beslist na een beroep van Red Bull. Hamilton start nu vanaf P5, Max Verstappen schuift door naar P2. 

Tijdens zijn snelste rondje in Q3 reed Valtteri Bottas voor Hamilton toen deze in de middensector in het grind terechtkwam. Daar werd tussen bocht 5 en 7 met geel voor gezwaaid maar Hamilton verbeterde zich uiteindelijk wel. Hij heeft daar dus niet voldoende afgeremd, zelf zei hij naderhand de gele vlaggen niet te hebben gezien.

Nadere bestudering wees uit dat Hamilton een groen scherm getoond kreeg in bocht 5 terwijl er ook met geel werd gezwaaid. Conflicterende signalen dus en reden voor de wedstrijdleiding om Hamilton niet te straffen. Daar is men nu dus op teruggekomen.

Startopstelling top 5 nu: 1. Bottas 2. Verstappen 3. Norris 4. Albon 5. Hamilton.

 

BRON: Sjaak Willems, verslaggever bij Formule1.nl

Reputatie 7
Badge +22

Bottas houdt Hamilton en chaotische race onder controle: ‘Beter kun je niet beginnen’

Hij stond de hele race onder druk van teamgenoot Lewis Hamilton, moest meerdere safetycar-herstarts overleven én technische problemen managen, maar Valtteri Bottas hield zijn hoofd koel. “Maar bij die laatste safetycar dacht ik wel: kom op nou!”

Bottas begon de Grote Prijs van Oostenrijk van pole, maar het was zeker geen eenvoudige rit van start tot finish voor de Fin. Behalve met Hamilton, had hij het ook met allerlei opdrachten van zijn team te stellen: ‘Blijf van de kerbs!’, klonk het meer dan eens, uit angst voor betrouwbaarheidsproblemen. “Daar was ik wel een beetje bezorgd om”, erkent hij. En daarnaast waren die vele herstarts er nog.

“Ik stond de hele race onder druk”, beaamt een bezwete Bottas na afloop. “De eerste safetycar vond ik nog wel oké, maar bij die laatste dacht ik ook: kom op nou!”, lacht Bottas, die zo drie keer de herstart moest leiden. “Er waren zoveel momenten waarop ik het had kunnen verliezen, want Lewis was zó snel vandaag”, ratelt hij een zinnetje af dat Hamilton andersom ook vaak heeft gebezigd.

Het moet gezegd, Hamilton leek op veel momenten ook rapper, maar zoals Bottas het stelt: “Ik controleerde de race van mijn kant en er is geen betere manier om het seizoen te beginnen.” Net als vorig jaar, maar toen in maart na de GP van Australië, mag Bottas zich na de seizoensopener dus de kampioenschapsleider noemen. Hij staat op 25 punten, Hamilton (vierde na een tijdstraf) op 12.

BRON: Daan de Geus, verslaggever bij Formule1.nl

Reputatie 7
Badge +22

Bottas wint uitputtingsslag in Oostenrijk, Hamilton buiten podium na tijdstraf

Valtteri Bottas heeft de Grand Prix van Oostenrijk op zijn naam geschreven na een lang gevecht met teamgenoot Lewis Hamilton, die uiteindelijk buiten het podium viel door een tijdstraf. Charles Leclerc en Lando Norris volgden daardoor op P2 en P3. De meeste aandacht ging deze race echter uit naar de vele motorproblemen en incidenten: slechts elf coureurs kwamen over de finish. Ook Max Verstappen viel al vroeg uit vanaf de tweede plaats.

Het gevecht om de overwinning ging een lange tijd tussen beide Mercedessen. Bottas houdt de hele race de leiding stevig in handen terwijl Hamilton in de slotfase een tijdstraf krijgt van vijf seconden voor een incident met Albon, die even later uitvalt.

Voor Verstappen komt de race al ten einde in ronde elf, zijn Red Bull hapert in de eerste bocht. “De auto schiet steeds in de anti-stall”, meldt hij over de boordradio. De Nederlander probeert de auto in een andere setting te zetten. In de pits wordt nog gekeken naar de mogelijke oorzaak en het stuur wordt ook nog snel vervangen, maar het mag niet baten: “Ik heb geen remmen.” Daarmee komt een einde aan zijn winstreeks in Oostenrijk, waar hij de afgelopen twee edities op zijn naam schreef.

Veel uitvalbeurten
Na de uitvalbeurt van Verstappen gaat het heel hard met het aantal uitvallers. In ronde achttien krijgt Ricciardo last van motorproblemen, die daarmee de tweede uitvaller van de race is. Stroll krijgt even later te horen dat er motorproblemen zijn en ook de Canadees moet al vroeg zijn Racing Point in de garage parkeren.

In ronde 26 haalt Ocon Magnussen in, maar de Deen schiet rechtdoor in bocht 3 met remproblemen en ligt eruit. De safetycar komt daardoor voor de eerste keer op de baan en beide Mercedessen profiteren meteen door een pitstop te maken.

Direct bij de herstart is het Vettel die Sainz probeert in te halen in bocht drie nadat zijn teamgenoot Leclerc hetzelfde heeft gedaan, maar de Duitser is te laat en spint na licht contact met de Spanjaard.

In ronde 51 gaat het ook ineens hard wanneer eerst Grosjean uitvalt en vervolgens Russell zijn Williams aan de kant moet zetten. Hierop volgt opnieuw de safetycar. Na de herstart volgt al snel nog een safetycar na een probleem voor Räikkönen: zijn rechter voorband vliegt eraf. Vettel ziet de band voor zich voorbijvliegen.

Twee ronden voor het einde valt ook Daniil Kvyat uit. Zijn linker achterband klapt stuk op het rechte stuk.

BRON: Laurens Stade, verslaggever bij Formule1.nl

Reputatie 7
Badge +22

Verstappen: ‘Hadden hier een podium moeten scoren’

Het had een gegarandeerde podiumplek moeten zijn maar een elektronisch gooide roet in het eten van een goede start voor Max Verstappen. In ronde 11 begon zijn Red Bull plots te haperen en moest Verstappen opgeven. “Ik verloor opeens snelheid”, zei de Nederlander naderhand.

“Ik verloor opeens snelheid”, vertelt Verstappen via de officiële kanalen van de Formule 1. “Zo wil je niet starten.” De coureur van Red Bull reed op het moment van uitvallen op de tweede plek. Hij zag Valtteri Bottas, de latere winnaar, ruim voor hem rijden, maar Verstappen reed met een andere strategie.

“Ik zag dat Valtteri vrij snel was, maar ik reed mijn eigen wedstrijd. Het zou een eenvoudige podiumplek zijn geweest”, meent Verstappen. “Dat we zijn uitgevallen is het grootste probleem. We hadden hier een podium moeten scoren. Het is gewoon niet goed.”

BRON: Sjaak Willems, verslaggever bij Formule1.nl

Reputatie 7
Badge +22

Samenvatting van de kwalificatie (highlights) van de F1 op Ziggo Sport:

En ook nog de samenvatting van de race in Oostenrijk:

Veel kijkplezier!

Reputatie 7
Badge +22

F1 bevestigt: Mugello en Sotsji toegevoegd aan kalender 2020

De kalender van dit seizoen heeft er weer twee races bijgekregen: op 13 september mag Ferrari zijn feestje van de 1000e Grand Prix op Mugello vieren, twee weken later slaat het circus zijn tenten op in Sotsji. 

Met de toevoegingen bestaat de kalender dit jaar nu uit 10 races, de F1 spreekt ook vandaag nog altijd de ambitie uit tussen de 15 en 18 races te willen rijden. Verdere aankondigingen hopen ze op korte termijn te kunnen doen.

Het zal de eerste keer zijn dat de F1 op Mugello te gast is voor een Grand Prix. In 2012 werd een keer getest en kon het circuit rekenen op flink wat enthousiasme van de coureurs. Ferrari-baas Mattia Binotto kent het complex goed, uiteraard ook uit zijn tijd hij op de motorafdeling werkte en er veel testwerk werd verricht op de baan in Toscane.

“Ik heb zoveel herinneringen aan de baan, het was de plek waar ik met het team auto’s probeerde te verbeteren. Dan dagdroomden we weleens over hoe het zou zijn als we hier de strijd aan zouden kunnen gaan met de concurrentie. En nu gaan we er onze 1000ste GP beleven, het is een geweldig gevoel. Ik kan niet wachten tot die droom straks in september uitkomt.” De Grand Prix wordt dus een week na de Italiaanse GP in Monza verreden en zal de Toscaanse Grand Prix gaan heten.

De tweede toevoeging is dus die van Rusland. Alhoewel, de race gaat eigenlijk door volgens de originele planning op 27 september. “We hebben een geweldige start gehad in Oostenrijk afgelopen weekend”, jubelt Liberty Media-ceo Chase Carey. “We hebben er alle vertrouwen in dat we tot het einde van 2020 kunnen blijven doorrijden. Ik kijk er naar uit om weer terug te zijn in Sotsji, een groots moment in ons seizoen. Deze aankondiging zal een enorme boost betekenen voor onze fans.”


BRON: Sjaak Willems, verslaggever bij Formule1.nl