Formule 1-race Abu Dhabi gratis te kijken op Ziggo Sport Totaal bij KPN

  • 8 December 2021
  • 85 reacties
  • 20843 keer bekeken
Formule 1-race Abu Dhabi gratis te kijken op Ziggo Sport Totaal  bij KPN
Reputatie 7

 

De ontknoping van het F1 seizoen is komend weekend gratis te kijken bij KPN. Lewis Hamilton en Max Verstappen gaan met gelijke punten (369,5) de laatste race van het jaar in. Het is voor het eerst in 47 jaar dat de kanshebbers het zo spannend maken. Heb jij interactieve TV van KPN? Dan kan je de race gratis zien!

 

Hoe kan ik de F1-race kijken?

De race wordt zoals elke race dit seizoen uitgezonden op Ziggo Sport Totaal, dit weekend zijn deze zenders voor iedereen met interactieve TV van KPN gratis te bekijken. Op Digitenne zijn deze zenders niet beschikbaar.

Dit is het tijdschema voor dit raceweekend:

Vrijdag 10 december:
10.25 uur    F1 GP Abu Dhabi: Vrije training 1 (zender 233)
13.55 uur    F1 GP Abu Dhabi: Vrije training 2 (zender 233)
22.30 uur    Formule 1 Café (zender 233)

Zaterdag 11 december:
10.55 uur    F1 GP Abu Dhabi: Vrije training 3 (zender 233)
13.15 uur    F1 GP Abu Dhabi: Kwalificatie (zender 233) - start om 14:00 uur (live)

Zondag 12 december:
12.00 uur    F1 GP Abu Dhabi: Race (zender 233) - start om 14:00 uur (live)

 

Behalve op de tv-ontvanger zijn de uitzendingen ook te kijken op iTV Online en de app op mobiel en tablet

 

F1 2021, spannende titelstrijd

De strijd om deze wereldtitel is er eentje voor de geschiedenisboeken, welke uitkomst er ook is. Hamilton kan de eerste in de historie worden met 8 wereldtitels of Verstappen wordt de eerste Nederlandse F1 wereldkampioen. Genoeg om naar uit te kijken dus! 

De laatste keer dat het kampioenschap op gelijke punten naar de laatste race ging was in 1974, tussen Emerson Fittipaldi en Clay Regazzoni. Fittipaldi pakte toen zijn tweede wereldtitel door 4e te worden. 

Hamilton en Verstappen staan gelijk, maar Verstappen leidt het kampioenschap nog doordat hij 9 overwinningen heeft en Hamilton 8. Als beiden de finish niet halen blijft de stand zoals het is. In de geschiedenis is het vaker op zo'n manier beslist, de laatste keer was in 1997. Michael Schumacher probeerde toen de titel in de laatste race in Jerez veilig te stellen door Jacques Villeneuve van de baan te rijden, dat mislukte en Schumacher werd gediskwalificeerd uit het volledige seizoen. Mika Häkkinen won zijn eerste race en Villeneuve won de titel. Laten we hopen dat we daar geen herhaling van zien.

 

De veranderingen aan het circuit

 

Yas Marina Circuit, een unieke locatie

Het Yas Marina Circuit ligt aan een haven, gaat onder een hotel door en de uitgang van de pitstraat gaat onder de eerste bocht door. De race wordt gereden tijdens zonsondergang, waardoor het unieke beelden oplevert. 

Vorig seizoen was de Red Bull dominant, de jaren daarvoor was het het territorium van Mercedes. Voor dit seizoen is het circuit aangepast, een aantal langzame bochten zijn snellere doordraaiers geworden en enkele krappe 90 graden bochten zijn wat vloeiender gemaakt. De prestaties uit het verleden geven daardoor geen garanties voor beide teams.

 

Kun je kanaal 233 en de overige Ziggo Sport kanalen niet zien?

  • Controleer of je deze zenders verborgen hebt staan.
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Zenders verbergen
  • Heb je ze niet verborgen staan? Herstart dan eens je tv ontvanger
  • Helpt dat niet? Geef je tv ontvanger een frisse start
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Systeem > Frisse start

 

Vanaf volgend jaar zal de Formule 1 worden uitgezonden door Viaplay. Lees hier meer over in het volgende topic: 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

@Jasper Ik neem aan dat je de beschikbaarheid van zender 233 vrijdagmorgen de 10e december pas kan controleren, want die is nu niet zichtbaar…..?

Reputatie 7

Dat klopt @HansaanZet, in de nacht van donderdag op vrijdag wordt de zender beschikbaar gemaakt :slight_smile: 

Als het dan nog niet te zien is kan je kijken of de zenders verborgen zijn, zoals ik in het groene vakje in het startbericht heb genoemd.

Reputatie 1

Als je al extra betaald voor Ziggo, krijg je dan geld terug?

Reputatie 7
Badge +9

@arnevanweenen Het lijkt me dat je dat dan bij Ziggo moet claimen, niet bij KPN. Want Ziggo heeft bepaald dat de Formule 1 voor iedereen beschikbaar komt, ook voor niet-abonnees…  #weblijvenhollanders

Reputatie 1

@arnevanweenen Het lijkt me dat je dat dan bij Ziggo moet claimen, niet bij KPN. Want Ziggo heeft bepaald dat de Formule 1 voor iedereen beschikbaar komt, ook voor niet-abonnees…  #weblijvenhollanders

Denk ik niet PjM, Ik sluit dit als extra onderdeel af bij KPN en betaal KPN, neem aan dat KPN deze periode geen kosten hoeft te betalen. Als er iets is met iets wat je ergens koopt ga je ook niet naar de fabriek, maar naar de partij waar je het koopt, toch?

Reputatie 7
Badge +20

Dus ik kan het abonnement nu al opzeggen op Ziggo Sport.

Ik keek alleen de F1, alleen denk ik dat het que kosten niet veel uitmaakt.

Zondagavond kan ook natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +20

@arnevanweenen Het lijkt me dat je dat dan bij Ziggo moet claimen, niet bij KPN. Want Ziggo heeft bepaald dat de Formule 1 voor iedereen beschikbaar komt, ook voor niet-abonnees…  #weblijvenhollanders

Denk ik niet PjM, Ik sluit dit als extra onderdeel af bij KPN en betaal KPN, neem aan dat KPN deze periode geen kosten hoeft te betalen. Als er iets is met iets wat je ergens koopt ga je ook niet naar de fabriek, maar naar de partij waar je het koopt, toch?

 

Nee, helaas werkt dat niet zo.

Voor de abonnees veranderd er niets voor KPN en moet KPN gewoon de volle mep aan Ziggo betalen.

Voor de niet abonnees van Ziggo Sport is het wel gratis.

 

Ik wacht daarom het antwoord op mijn vraag af, zie boven. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi! Ik lees 2 goede vragen:  

Als je al extra betaald voor Ziggo, krijg je dan geld terug?

Nee, die kosten krijg je niet terug! 

Dus ik kan het abonnement nu al opzeggen op Ziggo Sport.

Ik keek alleen de F1, alleen denk ik dat het que kosten niet veel uitmaakt.

Zondagavond kan ook natuurlijk. 

Ja, zeker @joop2011! Als je het Ziggo Sport Totaal zenderpakket langer dan een maand hebt, dan kun je het zenderpakket per direct opzeggen: dit geldt voor iedere klant, dus ook voor jou @arnevanweenen. De abonnementskosten betaal je altijd vooruit, zo ook voor het zenderpakket. Je krijgt naar rato een verrekening van de vooruitbetaalde kosten op de volgende factuur. En het raceweekend kun je dus gratis bekijken en vanaf maart 2022 Viaplay it is! :smiley:

Ivm de F1 as weekend vast gekeken waar dat zou kunnen.

Maar kanaal 233 bestaat niet bij ons, hij gaat van 204 naar 262.

De zenders staan niet verborgen, al gecontroleerd.

Hij staat ook in zenderlijsten op alle zenders, al gecontroleerd.

Ik heb ook al een frisse start gedaan, op beide ontvangers maar nog steeds niet zichtbaar op beide ontvangers.

 

Dus...HELP haha

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Tamara12345 U heeft geen abbonement op dit kanaal en deze is nu nog niet actief gezet. Op de dag zelf kunt u het checken. Indien dat niet lukt, dan even het kastje resetten op die dag. Heeft nu nog geen zin.

Ok, dus vanaf vrijdag (kwalificatie ook dacht ik te lezen) zou hij er tussen moeten staan? En zo niet, weer frisse start of...?

Ok, dus vanaf vrijdag (kwalificatie ook dacht ik te lezen) zou hij er tussen moeten staan? En zo niet, weer frisse start of...?

Zou niet nodig moeten zijn maar soms werkt dat dan wel.

Reputatie 7
Badge +16

Wat @Jeroen Ruiter al zegt, @Tamara12345 :wink: In de nacht van donderdag op vrijdag wordt de zender beschikbaar gemaakt, dus vanaf dan kun je het checken en de TV ontvanger eventueel een frisse start geven!

Dus ik kan het abonnement nu al opzeggen op Ziggo Sport.

Ik keek alleen de F1, alleen denk ik dat het que kosten niet veel uitmaakt.

Zondagavond kan ook natuurlijk. 

Ik heb het vanmiddag ook opgezegd. Nu helemaal geen ‘banden’ meer met Ziggo :rofl:

Ziggo Sport zou 4 dagen open moeten staan. Van vrijdag t/m maandag. Dan hebben we het bij een abonnement erop over slechts € 1,99.

KPN krijgt dit ook niet vergoed van Ziggo (zo lief is Ziggo niet voor KPN, hoor). Voor ZS abonnee's gaan deze '’enorme'’ kosten dan ook door.

KPN krijgt dit ook niet vergoed van Ziggo (zo lief is Ziggo niet voor KPN, hoor). Voor ZS abonnee's gaan deze '’enorme'’ kosten dan ook door.

Och, ik had voor de laatste 3 maanden toch al 50% korting op Ziggo Sport Totaal… het gaat puur om het idee dat het opgezegd is.

Ach ja ik betaal nu 7,49 euro per maand voor ziggo sport 

Ik neem de gok niet om het nu uit te zetten 

Maandag gaat de stekker er uit 😂

Dan heb ik Ziggo sport niet meer nodig 😜

 

Reputatie 1

Ach ja ik betaal nu 7,49 euro per maand voor ziggo sport 

Ik neem de gok niet om het nu uit te zetten 

Maandag gaat de stekker er uit 😂

Dan heb ik Ziggo sport niet meer nodig 😜

 

Misschien nog even wachten op het eind interview met Kamphues en Max. Daarna opzeggen. Ik stap over op F1 TV. We moeten nu toch gaan wennen aan een nieuwe situatie wat betreft F1 en bij F1 TV heb je telemetrics en veel meer camera standpunten, Pit, on board enz. en kost 8 of 9 euro. Via play beidt natuurlijk meer programma's, maar als je voor F1 kijkt….

Reputatie 1

Ziggo Sport zou 4 dagen open moeten staan. Van vrijdag t/m maandag. Dan hebben we het bij een abonnement erop over slechts € 1,99.

KPN krijgt dit ook niet vergoed van Ziggo (zo lief is Ziggo niet voor KPN, hoor). Voor ZS abonnee's gaan deze '’enorme'’ kosten dan ook door.


Het gaat mij zeker niet om die paar euro, het gaat mij om het principe van klanten die al heel lang betalen voor iets, als ze dit bedrag storten naar een goed doel, ben ik helemaal blij.

Ach ja ik betaal nu 7,49 euro per maand voor ziggo sport 

Ik neem de gok niet om het nu uit te zetten 

Maandag gaat de stekker er uit 😂

Dan heb ik Ziggo sport niet meer nodig 😜

 

Misschien nog even wachten op het eind interview met Kamphues en Max. Daarna opzeggen. Ik stap over op F1 TV. We moeten nu toch gaan wennen aan een nieuwe situatie wat betreft F1 en bij F1 TV heb je telemetrics en veel meer camera standpunten, Pit, on board enz. en kost 8 of 9 euro. Via play beidt natuurlijk meer programma's, maar als je voor F1 kijkt….

Ja f1tv pro is prima voor de race zelf 

Alles eromheen is Engels 

Dat is een van de rede dat we Ziggo sport erbij hebben 

Ik heb een jaarcontract op f1tv dan is dat redelijk goed in de prijs 

 

 

 

Ieder een kan het komend weekeind  10 tot 12 december F1 gratis bekijken (heeft Ziggo gemeld) ook bij KPN op zender 233. Maar die heb ik niet in mijn pakket. Hoe kijk ik dan gratis

 

Admin: samengevoegd

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @EtL 

In de nacht van donderdag op vrijdag wordt de zender voor iedereen beschikbaar gemaakt, vanaf dan worden de Ziggo kanalen (233 - 238) zichtbaar

 

Admin: meeverplaatst​​​

Reputatie 7
Badge +20

Ach, ik zeg Ziggo Sport pas zonderavond of maandag op.

Voor die paar Euro.

Daarna in Maart Viaplay. 

Reputatie 7
Badge +28

Voor mensen zonder interactieve TV, maar wel in het bezit van een schotelantenne : 

Komende zondag is de race gratis te zien op Channel 4 HD. 

 

Moet je de lnb wel op 28.2 graden hebben gericht 

Heb ik niet ik heb 23.5 en 19.2 

Maar heb Ziggo sport en f1tv pro