Beantwoord

Foutcode F12 tv ontvanger

  • 18 January 2020
  • 20 reacties
  • 1858 keer bekeken

Badge

Afgelopen jaren heb ik maar een van de 2 TV ontvangers die ik ooit bij het afsluiten heb gekregen gebruikt. De andere lag nog ongebruikt in de doos.

Ik heb nu een 2e TV. Helaas geeft de 2e TV ontvanger foutcode F12.

Er is makkelijk te vinden dat dit netwerk verbindingsproblemen zijn maar dat lijkt toch niet het echte probleem. Als ik de 2e TV ontvanger op de 1e TV met dezelfde kabels van de 1e TV ontvanger aansluit geeft die nog steeds dezelfde fout. 

Experiabox en TV ontvanger al gereset. In het software menu van de 2e TV ontvanger al “software verwijderen” en “terug naar fabrieksinstellingen” geselecteerd. Het maakt allemaal geen verschil.

Iemand een idee?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Lisa 18 January 2020, 17:44

Bekijk origineel

20 reacties

Die ongebruikte, is dat toevallig een Motorola?

Reputatie 7
Badge +17

@IwanMeijer Welkom op ons Forum! Vervelend dat de tv-ontvanger niet werkt. Ik ben bang dat deze ook niet gaat werken. Als de ontvanger langere tijd in de kast ligt en niet gebruikt wordt, wordt hij op een gegeven moment verwijderd uit het systeem (administratief). Dit kastje gaat dus niet meer werken en moet vervangen worden. We moeten namelijk een nieuw kastje koppelen aan je account/abonnement. Dit is echter niet altijd het geval, al lijkt het bij jou wel zo te zijn, als ik het verhaal zo lees. Ik wil graag even met je meekijken, misschien kan ik het kastje toch nog activeren in het systeem. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 
Als het inderdaad gaat om een Motorola kastje, dan kan je hem eenvoudig omwisselen via onze ‘Netflix’ servicetool

 

Ik vrees dat die tool niet gaan lukken, @Lisa , aangezien de betr. ontvanger nooit is geactiveerd. En mss dus zelfs ook niet meer in het abo staat.

Reputatie 7
Badge +17

Ik vrees dat die tool niet gaan lukken, @Lisa , aangezien de betr. ontvanger nooit is geactiveerd. En mss dus zelfs ook niet meer in het abo staat.

Peter, scherp van je! Dat is waarschijnlijk inderdaad aan de orde. Bedankt :wink:

Badge

@PeterG het is inderdaad een Motorola ontvanger.

@LisaIs het Netflix servicetool de beste manier om dit op te lossen? Ik gebruik geen Netflix. Wat voor ontvanger krijg ik dan terug? Is dat meteen een 4k ontvanger?

Reputatie 7
Badge +11

Omruilen moet in dit geval door een moderator gebeuren, omdat de oude ontvanger waarschijnlijk niet meer geactiveerd is,

Vul alvast je profiel aan met de juiste gegevens

 

Over welke ontvanger je krijgt zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/4k-ontvanger-487650

Badge

Zo... profiel is geupdated. Ik heb dus een moderator nodig om mijn ontvanger om te wisselen om dat die nog niet geactiveerd is. Kun jij dat @Lisa. Jij hebt moderator in de header van je berichten staan?

Reputatie 7
Badge +24

Is dat meteen een 4k ontvanger?

Waarschijnlijk niet. Maar ik ben wel benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +17

@IwanMeijer Yes ik ben een moderator en kan het voor je in orde maken. Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb een verzoek voor een nieuwe tv-ontvanger ingediend bij de afdeling logistiek. Je ontvangt waarschijnlijk morgen of overmorgen een e-mail met daarin de details. Normaal gesproken wordt de nieuwe ontvanger naar en PostNL punt bij jou in de buurt gestuurd. Dit zal geen 4K-ontvanger zijn omdat je geen 4K in je abonnement hebt. :hear_no_evil:

Badge

Ik heb een nieuwe ontvanger ontvangen en de oude terug gestuurd.

Zoals in de sms gevraagd de oude compleet teruggestuurd. 

Blijkt er bij de nieuwe ontvanger geen afstandsbediening in de doos te zitten.

Kan iemand hier die nasturen.

Reputatie 7
Badge +11

@IwanMeijer 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de KPN website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID.

Zorg dat je in MijnKPN je Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan jouw KPN ID. Als dit niet het geval is krijg je een foutboodschap te zien en lukt de aanvraag niet.

Laat je even weten of het is gelukt?

Reputatie 3
Badge +2

@Lisa Ik denk dat je analyze van het probleem verkeerd is, foutcode 12 is geen verbinding met netwerk als ik mij goed herinner. Gezien de STB al een paar jaar niet gebruikt was en KPN is overgestapt van bridged naar routed mode in de afgelopen jaren, vermoed ik dat dit simpelweg een STB was wiens firmware te oud was voor routed mode waardoor deze geen contact meer met het netwerk kon krijgen. Oplossing blijft gelukkig hetzelfde.

Badge

@LisaIk denk dat je analyze van het probleem verkeerd is, foutcode 12 is geen verbinding met netwerk als ik mij goed herinner. Gezien de STB al een paar jaar niet gebruikt was en KPN is overgestapt van bridged naar routed mode in de afgelopen jaren, vermoed ik dat dit simpelweg een STB was wiens firmware te oud was voor routed mode waardoor deze geen contact meer met het netwerk kon krijgen. Oplossing blijft gelukkig hetzelfde.


dat zal het zijn. Zag idd niets gebeuren op de dhcp server.

De STB die ik nu heb ontvangen heb ik iig wel kunnen aanmelden.

Badge

@IwanMeijer

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de KPN website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID.

Zorg dat je in MijnKPN je Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan jouw KPN ID. Als dit niet het geval is krijg je een foutboodschap te zien en lukt de aanvraag niet.

Laat je even weten of het is gelukt?


nope. Geen foutmelding enkel grote groene letters “Nieuwe afstandsbediening aanvragen “. Denk ook niet dat er iets aangevraagd is.

Reputatie 7
Badge +11

Als het scherm blijft hangen op Nieuwe afstandsbediening aanvragen, probeer het dan eens met een andere browser. Op Windows 10 met Microsoft Edge lukt het bijvoorbeeld niet.

Of probeer het eens met je mobiele telefoon

Hoi @IwanMeijer 

Zo te lezen gebruik je Edge voor die pagina? Daarin werkt ie niet. Wel Firefox, Google Chrome en Safari.

Je Thuis abonnement moet ook gekoppeld zijn in je MijnKPN Account.

Reputatie 7
Badge +17

@IwanMeijer Fijn dat je een nieuwe ontvanger hebt ontvangen en hebt kunnen installeren. Als ik het goed begrijp heb je nog een afstandsbediening nodig? Ik controleer dit voor je en als er nog niets onderweg is stuur ik eentje op! 

 

Reputatie 7
Badge +17

@IwanMeijer De afstandsbediening is onderweg !:thumbsup:

Badge

Jullie zijn goed bezig :thumbsup_tone1::thumbsup_tone1:

Thanks

Reputatie 7
Badge +17

@IwanMeijer Bedankt! 

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! :smile:

Reageer