Beantwoord

Foutcode 110 op Samsung smart TV. Wi-Fi/Modem probleem.

  • 21 May 2019
  • 7 reacties
  • 2598 keer bekeken

Beste,

Helaas heb ik sinds kort last van foutcode 110. TV is net nieuw en KPN internet afgesloten begin mei. Netwerk en wifi thuis is stabiel. Heb bewust gekozen voor een hoge snelheid zodat ik mijn TV kan verbinden met wifi, maar helaas... Het ene moment doet de wifi het wel en het andere moment niet.
Met ene moment wel bedoel ik dat de TV voor korte tijd verbonden is. Wanneer je vervolgens bijv. Youtube of Netflix wilt starten krijg je weer de foutcode en de melding dat er geen netwerk is. Zeer irritant.

TV: QE65Q7FNAL
KPN MODEM: Experiabox v10A

Stappen uitgevoerd:

  • Test uitgevoerd met twee smartphones. Hotspot opgezet en tv verbonden. Dat werkte goed.
  • Modem gereset
  • TV gereset
  • Getest met bekabeling. Dit werkt goed.
  • Contact opgenomen met Samsung. Samsung monteur is langs geweest. Wifi module en tv is in orde, geen fouten gevonden. De Samsung monteur wist direct dat ik een KPN modem had. Hij had het erover dat de nieuwe modems veel problemen geven waardoor de tv geen verbinding kan maken met wifi. Er werd geadviseerd om KPN te bellen voor eventueel ander modem
  • KPN gebeld en situatie uitgelegd, ze konden mij telefonisch niet helpen. Advies was om een KPN forum te starten.
Mocht u nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 May 2019, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Faruk, wekom hier.

Beste,

  • Contact opgenomen met Samsung. Samsung monteur is langs geweest. Wifi module en tv is in orde, geen fouten gevonden. De Samsung monteur wist direct dat ik een KPN modem had. Hij had het erover dat de nieuwe modems veel problemen geven waardoor de tv geen verbinding kan maken met wifi. Er werd geadviseerd om KPN te bellen voor eventueel ander modem.



Dit is voor mij nieuw. Mag ik vragen wat de afstand is tussen de tv en de Experiabox? Heb je andere WiFi adapters aangesloten op de Experiabox? Zou je hier ook een screenshot van de melding willen plaatsen?

Ik kijk graag met je mee. 🙂
Hi Alex,

Bedankt voor het reageren.

De Experiabox zit in de gang, mijn tv zit in de woonkamer. Afstand valt mee. Ongeveer 5 meter.
Aan de afstand zou het niet moeten liggen. Ik heb in de woonkamer een speedtest uitgevoerd en deze was zeker succesvol.

Extra info:

IP instellingen zijn ook nagekeken. Deze staan allemaal dhcp. Verder ook geprobeerd om een fix ip adres te geven dat heeft ook niet geholpen.

Er zit verder niets aangesloten op de Experiabox. Ik stuur je een foto van de foutmelding.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +24
Ik heb dit hier nagevraagd, hier hebben wij geen issues mee. Je weet zeker weten dat je verbinding maakt met het juiste netwerk en wachtwoord? Wat gebeurt er als je andere beveiligingstypes instelt in de Experiab, of juist alleen 1 in de Experiabox. WPA/WPA2.

Edit, zou je ook even de 5 Ghz uit willen sschakelen in de Experiabox? Ik lees net iets over de combinatie van de 5 Ghz en 2,4 Ghz netwerken met bepaalde Samsung televisies.
Reputatie 7
Badge +24
Faruk, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Hoi Alex,

Excuus voor mijn late reactie. Inmiddels had ik zelf nog wat stappen genomen.

Terug op je vraag. Ik weet 100% zeker dat ik met het juiste netwerk en wachtwoord verbinding hebt gemaakt. Mijn TV kan 5 Ghz aan, maar wat je zegt kan goed kloppen, ik heb dit namelijk ook gelezen dat het kan storen met de nieuwe modems en samsung TV's.

Ik kan dit vandaag en/of morgen even testen maar ik weet eigenlijk al bijna zeker dat het aan de modem ligt. Van mijn zwager heb ik (tijdelijk) een modem gekregen, de Experia V10 en nu kan ik direct verbinding maken met mijn tv. Het werkt nu naar behoren sinds een paar dagen.

Gezien mijn vorige berichten(testen) kan ik eigenlijk al zeggen dat er iets mis is met de modem.
Is het wellicht een idee om een ander modem te krijgen?

Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Faruk.

Split ajb de 5 Ghz van de 2,4 Ghz en geef ze verschillende namen. Dit kun je hier doen. Verbind daarna je tv opnieuw. Dat zou het probleem wel moeten verhelpen. Laat het me weten.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem ook foutcode 110. Router gereset, tv uit en gereset. Blijft geen verbinding maken met internet. Ik heb een experiabox V10 is er een verbeterde router misschien? Of ik lees iets over netwerk 5g splitsen maar hoe moet ik dat precies doen??