Beantwoord

Foutcode 110 - Samsung Smart TV

  • 31 January 2019
  • 9 reacties
  • 1880 keer bekeken

Ik ondervind veel problemen met de draadloze WiFi en mijn Samsung Smart TV. Foutcode 110.

Kan geregeld geen verbinding maken met het netwerk. Terwijl het signaal meer dan goed is. En gebruik het wel gewoon voor laptop, iPad.

Hoe kan ik dit verhelpen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 February 2019, 12:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik ondervind veel problemen met de draadloze WiFi en mijn Samsung Smart TV. Foutcode 110.

Kan geregeld geen verbinding maken met het netwerk. Terwijl het signaal meer dan goed is. En gebruik het wel gewoon voor laptop, iPad.

Hoe kan ik dit verhelpen?


Wat voor modem en hoe oud is de tv en eventueel model/type nummer?

Probeer anders even de wifi te splitsen.
Linkje: Wifi gegevens wijzigen
Klik op geavanceerd en verzin even een andere naam voor de 2.4ghz netwerk.
Probeer dan de tv te verbinden met het 2.4ghz wifi.
TV is week oud. Samsung QF9.

Experiabox v10A

Wifi splitsen 🤓... Ik ga het proberen.
Dat linkje werkt niet. Geen idee hoe ik het kan doen. Andere link? Of suggestie?
Reputatie 2
Badge
Ga naar Google en zoek op: Wifi naam wijzigen kpn -> Klik je op het eerste linkje.
Dan zou de pagina moeten werken...

En anders zou je in moeten loggen op het modem en daar de wijzigingen door moeten voeren.
De inlog gegevens staan op de achterkant van de v10a.

Je kunt de inlog pagina van het modem bereiken op 192.168.2.254 (Dit vul je boven in de zoekbalk in.)


Je moet wel op het wifi netwerk zitten om beide opties te kunnen uitvoeren...
We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking.

En nu?
Hele internetverbinding is niet stabiel. iPhone staat op WiFi aan. Maar minimaal 2/3x per minuut springt hij terug op 4G.

Kan er een monteur komen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Paul1980, Lastig dat jouw WiFi verbinding niet optimaal is. Je begon het topic met een vraag over de WiFi verbinding tussen je SmartTV en het modem, maar in je laatste bericht lees ik dat je hele internetverbinding niet stabiel is. Heb je het dan over je WiFi verbinding en je bekabelde internet verbinding? Als het alleen over de WiFi gaat, dan kun je vast een aantal dingen doornemen om te kijken of je jouw WiFi verbinding hiermee kan optimaliseren.

Zou je onze WiFi tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Om je WiFi te optimaliseren kun je de informatie en tips gebruiken uit het topic: Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren. Vooral het stukje vanaf 'veel voorkomende problemen met WiFi' kan je helpen bij het verbeteren van je WiFi verbinding. Zoals het aanpassen van je WiFi kanaal en de servicetools die worden genoemd bij optie 2 en 3.

Hopelijk helpt de WiFi tuner of één van deze tips.

Als je ook problemen ervaart met je bekabelde verbinding, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan zou ik wat testjes willen doen rondom jouw netwerk.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Paul1980, Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Er komt een KPN monteur vanmiddag.

Reageer