Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Foutcode 12...


Reputatie 1

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Aveen heeft ontvangen van andere leden.

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Ik doe vanochtend de tv aan krijg ik foutcode 12 hoe los ik dit op de helpdesk is nog niet bereikbaar..

icon

Beste antwoord door randell 6 augustus 2011, 14:30

Foutcode 12 betekend dat de tuner geen verbinding kan maken met het netwerk. DIt betekend absoluut niet dat de tuner kapot is!

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • Je modem heeft geen verbinding met het internet
  • een draadloze verbindingsset (als je die gebruikt) staat in de slaap stand
  • Kabeltje zit niet goed
Wat je zou kunnen doen om dit op te lossen:

  • kijken of alle netwerk kabels nog goed zitten aangesloten
  • modem herstarten
  • tuner herstarten
Mocht dat allemaal niet helpen dan zou ik de helpdesk toch maar even bellen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arjan heeft ontvangen van andere leden.

Foutcode 12 is einde verhaal. Je kastje zal omgeruild moeten worden en dit gaat via klantenservice, bereikbaar op 0900-0244.

Reputatie 3

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten randell heeft ontvangen van andere leden.

Foutcode 12 betekend dat de tuner geen verbinding kan maken met het netwerk. DIt betekend absoluut niet dat de tuner kapot is!

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • Je modem heeft geen verbinding met het internet
  • een draadloze verbindingsset (als je die gebruikt) staat in de slaap stand
  • Kabeltje zit niet goed
Wat je zou kunnen doen om dit op te lossen:

  • kijken of alle netwerk kabels nog goed zitten aangesloten
  • modem herstarten
  • tuner herstarten
Mocht dat allemaal niet helpen dan zou ik de helpdesk toch maar even bellen.

Houd ook rekening met het feit dat de "Draadloze Verbindings Set" hier ook een rol in kan spelen.

Mocht het huisje (middelste lampje) zwak/oranje/rood of helemaal niet branden, kan het betekenen dat het signaal te zwak is om tv te kunnen kijken, en hierdoor ook F12 aan geeft.

Tips:
DVS opnieuw met elkaar verbinden (alle DVS in elkaar drukken en de sync-knopjes 2 sec. ingedrukt houden)

DVS "opschonen" door ze 2 minuten stroomloos te maken.

Stopcontacten opschonen die naast/boven de DVS zitten, om zo een mogelijke storingsbron te verwijderen.

Mijn ouders in Purmerend kregen na een storing ook foutcode 12. Ze kregen dit niet meer goed. Hebben contact gehad met technische man deze hing echter op toen ze aangaven dat ze het abonnement maar zouden opzeggen. Hij heeft de 1e 4 weken perfect gewerkt en daarna begonnen de problemen door steeds een zwak signaal bij draadloze verbinding.

Reputatie 2

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten zuidkelder heeft ontvangen van andere leden.

Typisch, om de oorzaak weer bij de gebruiker te leggen.
9 van de 10 keer ligt het gewoon bij kpn.
Als ze gewoon een beetje beter opletten, op de plek waar dat geregeld wordt, hoeft zo'n storing niet zo lang te duren.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)